Hecubaa Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 De siste årene har jeg blitt litt anti-jul på egne vegne og heller begynt å engasjere meg for de som faller utenfor denne høytiden. Derfor lurte jeg på om vi er flere om dette her inne og hva dere gjør for å hjelpe?
Wonders Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Før var jeg med å gav gaver til Aslam Ahsan som har arrangert «Alternativ jul» siden 1990 i Lørenskog. Nå er han gammel og har gitt seg. Her et bilde av Ahsan i nissekostymet på 90-tallet Jeg ville ikke gitt til andre ting, da det viser seg at mye ikke kommer frem. Endret 31. oktober 2012 av Wonders 1
Almera Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg sitter med akkurat samme tanken. Akkurat nå er jeg midt imellom det å være barn og den barnlige gleden ved julefeiringen og det å ha barn selv, så jeg har ikke såå mye glede av selve juleaften(jeg elsker tiden rundt) og kunne godt tenke meg å tilbringe denne kvelden på en annen måte i år, f.eks. ved å jobbe som frivillig på et barnehjem eller lignende. Helst med barn
CathFoto Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Det er så mange som ønsker å jobbe frivillig i julen at de fleste organisasjonene må si nei til mange. Så om man ønsker å gjøre noe absolutt i julen så foreslår jeg å gi julegaver til f.eks Fattighuset eller penger til Kirkens Bymisjon e.l. Og om man ønsker å gjøre noe for de som faller utenfor samfunnet, så er det 51 andre uker i året hvor det faktisk er stort behov for frivillige i de fleste organisasjoner. 2
Budsom Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 Skal jobbe på alternativ jul i oslo. En julefeiring med rusmisbrukere på kongressenteret fra julaften til andre juledag. 1
MMCS Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Det blir alternativ jul for meg også for 3.gang i år gleder meg !! Noen flere?
Hecubaa Skrevet 25. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2012 Jeg skal også være med å feire alternativ jul i år og gleder meg veldig! Jeg ser at det fortsatt er mulig å melde seg på på www.alternativjul.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå