AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Hei flinke KG-stylister! Jeg skal visst være med samboer på julebord i år, og han jobber et sted som generelt er mer formelt og preget av folk med smak og stil enn mine student/deltidsjobb-julebord. Jeg har ikke allverdens råd, og har heller ikke lyst å kjøpe en billig nødløsning jeg kanskje ikke bruker igjen, så tenkte å style om favorittkjolen min. Det er det jeg kaller en klassisk, sort kontorkjole i ull. Den ligner denne i snittet: http://www.oasis-stores.com/ponte-piped-detail-dress/casual/oasis/fcp-product/3170106201 ...men uten skinndetaljene. Jeg har, eller kan lage litt forskjellig av ørepynt, og syns det er helt greit å kjøpe billig også. Har også både sorte og bugunderrøde sko med hæler. Tenkte kanskje bruke noen øredobber jeg har arvet, de er i såfall som en hengende dråpe i smaragdgrønt med gulldetaljer. Men det kan byttes ut. Også tenker jeg at tett svart strømpebukse som jeg vanligvis bruker blir for kjedelig? Kanskje noe med litt glitter/skimmer? Ellers helt blank, så åpen for alle forslag, og også for å kjøpe et plagg eller to så lenge det er litt anvendelig (heller ny cardigan som kan brukes i flere år enn HM-kjole i polyester, for å si det sånn). På forhånd takk for all hjelp! (PS: Er 27, og normalt slank om det har noe å si) Anonym poster: e64b354a336b2e437d0d45ca57870334
Gjest Tidssone Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Sett opp håret, ha enten de burgunderrøde skoene og veske i matchende farge, eller de grønne øredobbene, sorte sko og grønn veske? Selv hadde jeg klint til med en strømpebukse som var glans i, sorte sko og brukt smykker i samme nyanser. Man kan ha alle typer smykker til en slik kjole, siden kjolen er så nedtonet i seg selv. Jeg liker best smykker som ikke er voldsomme, men til denne kjolen hadde jeg garantert valgt et armbånd som var synlig. Mest sannsynlig hadde jeg valgt en sort og blank clutch, med strass-lås. Og ja. Jeg driter i hva som er moderne og in. Går i klær jeg føler meg fin i. 2
Nalaya Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Flott kjole! Jeg ville nok ha kjørt på med smoky eyes, nude lepper, lett fall i håret eventuellt lett oppsatt, de øredobbene du snakket om i smaragdgrønt. Kjolen, gjennomsiktig strømpebukse som er matt, og sorte sko. Eller: Løst hår, eventuellt oppsatt med enkel øyensminke og rød leppestift. Kjolen, matt strømpebukse og røde sko. På denne kan du godt kjøre et stort statement smykke i halsen synes jeg, men da bør du unngå mye annet dill dall og ikke ha store øredobber.
Gjest Nanne70 Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Bruk de sorte skoene og finn en fin strømpebukse med diskret mønster/blonde, bruk de grønne øredobbene og en clutch i grønt eller gull - en gullclutch er jo forøvrig en selskapsveske som kan brukes senere ved flere anledninger
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Ikke gå for strømpebukse med noe slags glans, men finn en pen, matt strømpebukse som matcher din hudfarge. Kan være litt av en jobb. Den skal være lik hudfargen på armene og i ansiktet. Anonym poster: af05e719fd022d47b0f25b0eba4dcb4a 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 TS her: Takk for svar så langt, godt å se at ingen syns kjolen i seg selv blir for kjedelig. Er litt usikker på om jeg får til hudfarget strømpebukse, er veldig blek i huden, så redd det fort blir for hvitt, eller for kræsj med hudtonen min. Om det ikke blir sort strømpebukse, kan jeg evt. bruke farget av noe slag? Også er jeg veldig, veldig frostig av meg, så jeg kommer nok til å måtte ha en cardigan over store deler av kvelden om det ikke er svært varmt i lokalet. Har sjekket av jeg kan snike en ullsinglet under kjolen uten at det syns, så evt. jakke må ikke være tykk eller helt langermet, men trenger nok noe som i det minste dekker overarmene... Anonym poster: e64b354a336b2e437d0d45ca57870334
addict Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 Ville gått på et parfymeri ect hvor de selger litt finere strømpebuker, og valgt en slik enkel, sort, gjennomsiktig en med en stripe bak som går opp langs bena! Det er suuupersexy og gjør virkelig et antrekk. Fin detalj
Nalaya Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 TS her: Takk for svar så langt, godt å se at ingen syns kjolen i seg selv blir for kjedelig. Er litt usikker på om jeg får til hudfarget strømpebukse, er veldig blek i huden, så redd det fort blir for hvitt, eller for kræsj med hudtonen min. Om det ikke blir sort strømpebukse, kan jeg evt. bruke farget av noe slag? Også er jeg veldig, veldig frostig av meg, så jeg kommer nok til å måtte ha en cardigan over store deler av kvelden om det ikke er svært varmt i lokalet. Har sjekket av jeg kan snike en ullsinglet under kjolen uten at det syns, så evt. jakke må ikke være tykk eller helt langermet, men trenger nok noe som i det minste dekker overarmene... Anonym poster: e64b354a336b2e437d0d45ca57870334 Jeg ville nok ikke brukt farget, men det er sikkert bare meg. Hva med en kul sort blazer som du bretter opp armene litt på? Da holder du deg varm og det ser veldig pent ut også
Frk.Tyttebær Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ville absolutt valgt en strømpe bukse som var sort, men kanskje med litt mønster/blonder i, slik at det blir litt "spill" i antrekket. så hatt svarte sko til. og kanskje hvis du hadde hatt et rødt belte i livet, eller noe bare for å få litt farger på det hele og tatt noen enkle øre-ringer
Satellites Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Tynne strømpebukser fra h&m i fargen "london" passer til meg iallefall, som er bleikere enn de fleste :-)
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 Takk for alle svar! Tror kanskje jeg ser etter en slik tynn sort strømpebukse med strek bakpå, det syns jeg er fint, men tenkte ikke på det selv. Alternativt kanskje en tynn med prikker (det tror jeg at jeg har). En sort dressjakke har jeg også, så den må prøves for å se om den passer kjolen. Nå ble det litt mer morsomt å ha en "kjedelig" kjole å style opp, ble litt inspirert til å se hvor mange ulike antrekk jeg kan bruk den som del av senere Igjen, takk for hjelpen! ...også må dere bare pøse på med forslag til antrekk videre om noen føler seg kallet. (Det er altså en kjole ala dette jeg har:) Anonym poster: e64b354a336b2e437d0d45ca57870334
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 Tynne strømpebukser fra h&m i fargen "london" passer til meg iallefall, som er bleikere enn de fleste :-) Ja! Mine bein er likbleke, men denne er bra. Jeg synes ullkjole og blazer kan bli litt for formelt og litt for lite fest. Jeg har en cardigan i sølvglitter fra COS jeg ville brukt, eventuelt en sort paljett-innejakke eller noe. Anonym poster: 48809fec923c179c3db374dbc9396861
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå