AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg elsker smoothie, og pleier å lage den av et halvt beger mager kesam, 100 gram kirsebær og 150 gram jordbær, bringebær og litt banan. Det blir vel ca. 3 dl. Den er vel sunn(?), men hvor bra er den som frokost? Det er klart, jeg holder meg ikke mett suuuperlenge av den, men hvis man ser bort i fra det, hvor bra er den? Anonym poster: 2af544ca6d4e4a9ca114d0991e15c907
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Det der ville jeg ikke kalt frokost. Det er jo ikke bra om du ikke får i deg nok næring så du holder til lunsj. Anonym poster: 2095d3a7da98e91db4fd49e82dd7c2f7
Gjest Tigress Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Kva er kriteria dine for ein bra frukost, då? Er poenget å bli mett er han jo ikkje så bra, om poenget er å dundre til med frukt, så er han jo super! C-vitaminmessig er han også heilt konge.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Sunt? Ja. Bær er veldig sunt, og magre melkeprodukter er sunt. Men om du ikke blir mett, sier det seg jo selv at det ikke er en helt ideell frokost. Proteiner og fiber metter. Du har bare et halvt beger mager kesam som proteinkilde. Jeg ville hatt litt mer av dette, eller spist noen skinkebiter eller et egg ved siden av. Du kan også tilsette havregryn for å få mer fiber. Det er kjempegodt i smoothie. Et annet problem er om du lager smoothien så tynn at du drikker den. Drikke metter mindre enn fast føde. Hjernen får ikke samme metthetssignalene om du drikker framfor å tygge. Havregryn så du får litt tyggemotstand kan derfor også hjelpe til å gjøre deg mettere. Anonym poster: b287843c86914c8524fdfde1d91bf0cf
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Tusen takk for svar dere! Da tror jeg at jeg dropper smoothien til frokost, og tar den heller som mellommåltid/dessert. Til AB#4: Smoothien kunne ha blitt forvekslet med bærsorbét, tror jeg! Veldig is-aktig, siden jeg bruker fryste bær. Nesten så jeg spiser den. Haha. Men som du sier, jeg ville nok ha blitt ennå mer sulten om den var heeelt flytende. -TS Anonym poster: 2af544ca6d4e4a9ca114d0991e15c907
Utropstegn Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Jeg ville puttet i litt 4 korn, havregryn, kanskje litt linfrø, mandler og valnøtter. (Ganske mye) Med en gang har du en mer mettende smoothie Når jeg lager slik smoothie holder jeg meg mett veldig lenge og det holder fint som frokost for meg! Kanskje du kan ha yoghurt naturell i også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå