Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger sårt noen tips ang stessmestring i hverdagen.

Jobben som jeg trivdes så kjempe godt i har blitt et mareritt, jeg har en krevende jobb, med ganske mye å gjøre, men ikke mer enn at det skal gå helt fint. Problemet oppstår når jeg kommer hjem til familie og hus og jeg ikke klarer å legge vekk jobben. Hjernen jobber hele døgnet med jobb, og dette holder på å ta livet av meg.

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal klare å koble av, og la jobb være jobb, helst mellom 8 og 16 i hverdager. Istede for 24/7, også i ferier. Jeg føler det er like før det går ut over familien og ikke minst barna.

Håper så inderlig det er noen som har tips ang dette, for jeg føler jeg har kjørt meg fullstendig fast :(

Anonym poster: f07b20764929c5651ae7e20187a5e3eb

Videoannonse
Annonse
Gjest Glenfarclas
Skrevet

Ta med barna på tur - uten tekniske duppeditter. Lag bål og spis middagen ute. :)

Gjest Starlit
Skrevet (endret)

Har slitt med det samme selv, men lærte etterhvert å glemme dette når jeg kom hjem å måtte gjøre ting.

Ofte hjalp det med en liten powernap, slik at hjernen får sortert/bearbeidet dagens inntrykk og slapper av. Og det funket! :)

Man trenger jo ofte å gire ned etter jobb, og jeg har erfart at jeg oppfører meg annerledes etter en liten lur. Da er ikke alt så svarthvit:)

Eller kanskje det hjelper å lese en spennede bok, eller dra i besøk til noen hvor du blir nødt til å fokusere litt på hva andre har å fortelle?

:)

Håper det løser seg, og husk at jobbtanker er ikke verdt din fritid!

Endret av Starlit
Gjest Glenfarclas
Skrevet

Er du redd for å miste gode idéer kan du kanskje skrive noen punkter med ting som vanligivis ville kvernet i hodet på en lapp som du legger igjen på kontorpulten, slik at du vet at du kan se på lappen og bli minnet på tingene når du kommer tilbake på jobb igjen. Eventuelt lag deg et raskt notat om du kommer på gode ting hjemme, og pakk vekk jobbtankene sammen med lappen når du er ferdig - bare få det unna, liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...