AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Hei. Har holdt på med en fyr en god stund nå, og vi liker hverandre godt. Problemet er bare at han er så j¤&¤#@ smart. Han kan så mye, både om politikk og all slags ting jeg ikke kan noe om. Han tar seg også en veldig god utdanning. Jeg har aldri følt en stor trang til å gå på universitet. Han har også veldig store ambisjoner. Jeg har ambisjoner jeg også, men ikke på det nivået. Jeg har heller ikke den viljestyrken du trenger når du skal studere på universitet, så jeg tror ikke at jeg noengang kommer til å utdanne meg mer. Jeg er bare så redd for at jeg skal føle meg mindreverdig i et forhold med han. Han er så bra. Han er smart, morsom og snill. Jeg kan jo selvfølgelig lære mye av denne fyren, men er redd han blir lei siden jeg ikke kan så mye. Jeg lever liksom bare jeg. Prøver å være snill og god mot andre, men det er nok det eneste jeg kan her i verden! Jeg er ikke så smart, det tar lang tid før jeg skjønner ting om politikk og matte foreksempel. Jeg kan enda ikke gangetabellen og jeg er langt over 20 Jeg er vel det du kan kalle....treig. Føler noen ganger at jeg driter meg ut når vi snakker sammen. Har dere noen tips? Anonym poster: 1d80875182f4c677d4454acc7479e2b6
Suzy Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Jepp - jeg har ett: Snakk med ham om det. Si det som du er at du føler du ikk helt når opp og om han sier han syns du er bra nom som du er (det regner jeg med) så slår du deg til ro med det - er den du er og gleder deg over den flotte fyren du har møtt. Også øver du deg hver dag i speilet på å si til deg selv at du er bra og mer enn bra nok! 2
Alina X Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Er man definert som smart hvis man kan matte, mye om politikk og samfunn?Ja, man er visstnok det, men det er ANDRE måter å være smart på, selvom det ikke er allmennhet smart som jeg kaller det dvs disse folka som skal diskutere kunst eller amerikansk politikk, men man kan bli smart på egne felt. Lær deg noe du interesserer deg for, være seg historie, språk, geografi etc. Jeg kan 6 språk mer eller mindre flytende som jeg har lært fordi jeg har et godt språkøre, men folk anser meg ikke som smart for det, bare "flink",for "smart" er liksom forbeholdt de som interesserer seg for akademisk dilldall sånn ifølge samfunnet... Jeg mener at jeg er ganske så smart selvom jeg ikke er en kløpper i matte eller kan APs historie fra 1945 til dags dato, men andre mener nok motsatt....jeg er "bare"flink jeg,hehehehe
Gjest Lille-pus Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Ok, han går på universitet..... well, that don't impress me much. Han kan mye om politikk..... politikk er ikke ne kunnskap med rette og gale svar, politikk er en evne til å se helthet, prøve å finne løsninger og å skape fellesskap/ byge allianser slik at man kan gjennomføre disse løsningene. Har han empati ? - evnen til å kunne forstå hvorfor mennesker reagerer som de gjør. Hva som påvirker et menenske til å ta avgjørelser han selv ikke noengang har tatt, men som han med godt utviklet empati forstå at de tar. Har han evnen til å bygge solide vennskap ? - vennskap som holde en vinternatt eller 10 ? Leser han en god roman ? Vil han gjerne gå på en konsert eller en kunstustilling med deg ? En tur i operaen ? Tester han sine fordommer (vi har dem, alle som en) når muligheten er der ? Hvordan er han som menneske ? Hvem han er, ikke hva han er. Tar han deg med inn i auraen av sin sjel og gir deg følelsen av at du eier hele verden når du er med ham ? 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Vær den du er . Ikke dermed sagt at han vil ha en som er " lik" han. Forfriskende med folk som ikke er helt like. Du kan sikkert masse annet som ikke har noe med disse såkalte standard smarting saker og gjøre. Min mann er teoretiker og kan masse fakta årstall osv. Jeg er praktiker og gir blanke i og huske sånt. Men kan mye annet. Sammen er vi sterke:) Anonym poster: 0598d853a38e5ca8a1913edd099ffa7c 1
Gjest gjestx Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Det har ikke noe med smarthet å gjøre, men interesser. Man gidder ikke å bruke så mye tid på å skaffe seg kunnskap om ting som ikke interesserer en. Du kan sikkert mye om ting som du liker, der du har lagt ned mye arbeid for å lære mer
Boomkin Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 Er man definert som smart hvis man kan matte, mye om politikk og samfunn?Ja, man er visstnok det, men det er ANDRE måter å være smart på, selvom det ikke er allmennhet smart som jeg kaller det dvs disse folka som skal diskutere kunst eller amerikansk politikk, men man kan bli smart på egne felt. Lær deg noe du interesserer deg for, være seg historie, språk, geografi etc. Jeg kan 6 språk mer eller mindre flytende som jeg har lært fordi jeg har et godt språkøre, men folk anser meg ikke som smart for det, bare "flink",for "smart" er liksom forbeholdt de som interesserer seg for akademisk dilldall sånn ifølge samfunnet... Jeg mener at jeg er ganske så smart selvom jeg ikke er en kløpper i matte eller kan APs historie fra 1945 til dags dato, men andre mener nok motsatt....jeg er "bare"flink jeg,hehehehe Hvis du kaller noe for akademisk dilldall så er det ikke rart at du ikke blir kalt smart. sorry ass. men det akademiske dilldallet er grunnen til at du sitter her å skriver på weben og grunnen til at du som kvinne kan være yrkesaktiv i dag. Teknologisk framskritt. 5
Boomkin Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Ok, han går på universitet..... well, that don't impress me much. Han kan mye om politikk..... politikk er ikke ne kunnskap med rette og gale svar, politikk er en evne til å se helthet, prøve å finne løsninger og å skape fellesskap/ byge allianser slik at man kan gjennomføre disse løsningene. Har han empati ? - evnen til å kunne forstå hvorfor mennesker reagerer som de gjør. Hva som påvirker et menenske til å ta avgjørelser han selv ikke noengang har tatt, men som han med godt utviklet empati forstå at de tar. Har han evnen til å bygge solide vennskap ? - vennskap som holde en vinternatt eller 10 ? Leser han en god roman ? Vil han gjerne gå på en konsert eller en kunstustilling med deg ? En tur i operaen ? Tester han sine fordommer (vi har dem, alle som en) når muligheten er der ? Hvordan er han som menneske ? Hvem han er, ikke hva han er. Tar han deg med inn i auraen av sin sjel og gir deg følelsen av at du eier hele verden når du er med ham ? roman, kunstutstilling? er det viktigere enn teknologisk framskritt? eeeeeeeeeeeeehhm hvorfor skal noen føle at d eier hele verden? for å eie hele verden er det vel greit at man forstår hva som gjør verden til hva den er i dag? teknologi, utdanning,? Men ja ts. Du kan høre på disse feel good rådene til damene her som er mer opptatt av det enn å gi deg ekte råd. har han dårlig selvtillit og ellers dårlig med damer`? hvis ja, så tar han nok til takke. hvis nei så ser han vel noe spesielt i deg. Er han opptatt av å være smartere enn andre? hvis ja så ser han nok på deg som drømmedama, hvis nei så er det vanskeligere å svare på. Hva er det med han personlig som gjør at du fyller de kvaliteten han ser etter i mennesker han omgås? hvis han bare omgås akademkikere til vanlig og kun er interessert i sånn så er det nok mer overfladiske ting han ser etter i damer.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 Så lenge du er kvinnen i forholdet og han er mannen så høres dette ut som det perfekte forhold! Du tar deg av hjemmet og han tar seg av inntektene. Slik det skal være. Anonym poster: 965f9383a527651d44302b9b0b2369a9 1
Gjest Trollmor Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Så hvordan skal jeg tolke det? Er det bare teknologene/ingeniørene/andre med en profesjon innen realfag som er smarte? Er legen smartere enn sykepleieren? Er tolken mindre smart enn advokaten som trenger folkehjelp i en sak? Fra mitt ståsted ser jeg opp til en kunnskapsrik person innen mitt felt, jeg ser på de som smart. Jeg vet også at mine venner, de med phd, master eller hun med et fagbrev er smart. Dette fordi jeg ser en verdi i hvem de er, jeg har valgt de som venner av en annen grunn enn utdannelse. For meg er det viktig å følge med på hva som skjer i verden, interessere seg for samfunnet en lever i og ikke flå seg til ro med det nest beste. Jeg har mine kriterier på hva jeg ser på som smart, men det trenger ikke henge sammen med utdannelse.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 Ok, han går på universitet..... well, that don't impress me much. Han kan mye om politikk..... politikk er ikke ne kunnskap med rette og gale svar, politikk er en evne til å se helthet, prøve å finne løsninger og å skape fellesskap/ byge allianser slik at man kan gjennomføre disse løsningene. Har han empati ? - evnen til å kunne forstå hvorfor mennesker reagerer som de gjør. Hva som påvirker et menenske til å ta avgjørelser han selv ikke noengang har tatt, men som han med godt utviklet empati forstå at de tar. Har han evnen til å bygge solide vennskap ? - vennskap som holde en vinternatt eller 10 ? Leser han en god roman ? Vil han gjerne gå på en konsert eller en kunstustilling med deg ? En tur i operaen ? Tester han sine fordommer (vi har dem, alle som en) når muligheten er der ? Hvordan er han som menneske ? Hvem han er, ikke hva han er. Tar han deg med inn i auraen av sin sjel og gir deg følelsen av at du eier hele verden når du er med ham ? Haha, ikke sant! Glem ambisjoner, viljestyrke og akademisk utdannelse, det som virkelig avgjør intelligens er viljen til å gå på kunstutstillinger og lese romaner. Anonym poster: 3d68d1371092be6be1d7eae2f2bb48e0 2
metempsychosis Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg skjønner godt problemstillingen din TS. Selv er jeg sammen med en "smart en", som har lange studier innen matte og teknologi (han har ingeniør grad, selv om det betyr mindre og mindre). I tillegg er han en boksluker uten like som interesserer seg for filosofi, historie, religion og kunst (ikke moderne vel og merke)... Han har gode sosiale antenner og skikkelig trenings-fiber... Helt i begynnelsen følte jeg at han var laaaaaangt over meg, til jeg innså at det var en grunn at han var sammen med meg. Det var ikke fordi han "ikke kunne få seg bedre". Alle har kvaliteter, du og jeg også. Vi kan kanskje ikke de samme tingene som mennene våre, men vi kan andre ting, har andre evner som ikke er mindreverdige på noen måte. Faktisk så er det interessant å være sammen med noen som har så vidt forskjellig bakgrunn, man kan da lære mye av den andre. Du fra han, han fra deg. Og det, det er en fin ting Alle har potensiell til å forbedre seg, lære noe nytt... Men hvis du virkelig ikke føler noen trang til å forbedre matte-egenskapene dine (feks) så er det faktisk ikke farlig
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #13 Skrevet 31. oktober 2012 Hvis du kaller noe for akademisk dilldall så er det ikke rart at du ikke blir kalt smart. sorry ass. men det akademiske dilldallet er grunnen til at du sitter her å skriver på weben og grunnen til at du som kvinne kan være yrkesaktiv i dag. Teknologisk framskritt. Jeg syns "sorry ass" er noe av det mest infantile en kan si. Anonym poster: b1132c9ca30d74a82e23bad844beee75 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #14 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg syns "sorry ass" er noe av det mest infantile en kan si. Anonym poster: b1132c9ca30d74a82e23bad844beee75 Er du fjorten år eller tilhører ghettoen, så er det sikkert kult å si det, men når en er voksen høres det bare latterlig ut. Anonym poster: b1132c9ca30d74a82e23bad844beee75 2
Boomkin Skrevet 31. oktober 2012 #15 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg syns "sorry ass" er noe av det mest infantile en kan si. Anonym poster: b1132c9ca30d74a82e23bad844beee75 sorry ass men jeg driter i det. 3
Gjest Lille-pus Skrevet 31. oktober 2012 #16 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Komplementære egenskaper/interesser har aldri vært bortkastede for oss realister Hele mennesker er alltid mer interessante enn monointeresser. En mann som evner å se den komplementære gevinst i sin kvinne er en mann som vil nå langt i et forhold (eller flere) med kvinner. Edit: Redigerings-feil. Endret 31. oktober 2012 av Lille-pus 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #17 Skrevet 31. oktober 2012 sorry ass men jeg driter i det. Du er ikke den rette personen til å korrigere andre, det er mye verre å si "sorry ass" og "sorry as men jeg driter i det" enn å si "akademisk dilldall". Slutt å kritiser andre når du selv ikke er noe bedre, men faktisk verre. Anonym poster: b1132c9ca30d74a82e23bad844beee75 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #18 Skrevet 31. oktober 2012 Tar han deg med inn i auraen av sin sjel og gir deg følelsen av at du eier hele verden når du er med ham ? Whoa. Er dette en følelse som er obligatorisk i et forhold? *redd for å oppdage at forholdet mitt ikke er bra nok* For øvrig kommer smarthet og intelligens i mange former. Men jeg håper du har noe du brenner for og kan noe om du også- og det har du nok, selv om det ikke er det samme som ham! Anonym poster: 47663dd03296b377f6b7c6536555853b 2
Boomkin Skrevet 31. oktober 2012 #19 Skrevet 31. oktober 2012 Komplementære egenskaper/interesser har aldri vært bortkastede for oss realister Hele mennesker er alltid mer interessante enn monointeresser. En mann som evner å se den komplementære gevinst i sin kvinne er en mann som vil nå langt i et forhold (eller flere) med kvinner. Edit: Redigerings-feil. Men er det en større bragd å nå langt med kvinner enn å nå langt akademisk og idra til ny teknologi? Ville du heller at einstein skulle fokusert på kvinner enn fysikk?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #20 Skrevet 31. oktober 2012 Men er det en større bragd å nå langt med kvinner enn å nå langt akademisk og idra til ny teknologi? Ville du heller at einstein skulle fokusert på kvinner enn fysikk? Les det lillepus har skrevet en gang til, for det tydeligvis noe du ikke har forstått når du stiller et slikt spørsmål. Anonym poster: b1132c9ca30d74a82e23bad844beee75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå