AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har nettopp meldt meg inn i Elixia, etter flere år på SATS. Trivdes svært godt på SATS, aldri følt meg utilpass når jeg kommer i utgåtte treningstights, håret i en bolle, usminket og svetten. Jeg har fått gjort det jeg skal gjøre, vennlig personell og alle andre virker som at de tar det de gjør seriøst. Grunnen til at jeg meldte meg inn i Elixia, er at det nettopp har åpnet en rett ved siden av arbeidsplassen min. Det som jeg reagerer på, er at her er miljøet utrolig forskjellig. På Elixia samles det jentegjenger (8+) i garderoben, de herjer og sminker seg før trening, snakker og hyler høylytt. Mange av brukerne løfter manualer på 2kg mens de leser i blader, eller "løper" på tredemølle på 5.6 i 15 minutter. Hvorfor er det slik? Er det bare forskjellig klientell på Elixia og SATS, eller har jeg vært "uheldig"? Jeg får alikevel trent det jeg skal, men jeg føler meg utilpass på en helt annen måte. Dette fører til at jeg trives veldig mye bedre å trene klokken 06:00 når det nesten ikke er folk der, men det går ikke alltid å få det til før jobb. Jeg bare lurer på hvorfor det er sånn, egentlig. Og hva de/dere som trener på denne måten får ut av det? Anonym poster: 7e2095eab3aa731e870083bd1b721b44
Gjest Chin Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Bedre med lett mosjon enn ingenting. 1
Gjest Lurifix Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Det er in å trene, men det er ikke in å svette for da ser man ikke bra ut. 3
Gjest Blubberella Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Føler du deg utilpass av at andre trener lite eller dårlig? Det burde jo heller få deg til å være stolt av egen innsats.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Føler du deg utilpass av at andre trener lite eller dårlig? Det burde jo heller få deg til å være stolt av egen innsats. Jeg føler meg utilpass når jeg går rundt så sinnsykt ufresh mens alle andre ser ut som levende reklamebannere for Nike. Jeg klarer å trene som jeg skal, men har bare noe med hele stemningen på senteret. Og det at jeg må stå i kø for å bruke diverse apparater, fordi Julie (16) syns det er kjempemorsomt å leke med beinpress-maskinen. Føler at det er et mye mer "se og bli sett" sted, et sted man gjerne sjekker opp hver andre og lignende. Kanskje jeg bare er vandt med at på et treningssenter skal man trene, syns det er litt rart at kjøttmarkedet har inntatt treningen vår. Anonym poster: 1e6a76812ec8da23c4e5290b7a0fb3a3 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Skjønner hva du mener, når jeg er ferdig på terning er jg røøøøøøød i ansiktet, svetten renner, og det har virkelig vært en knalløkt. Men i forhold til reklamenplakatene ser jeg ut som en alien, som om det er meg det er noe galt med. .... Anonym poster: 43bd9acef41e5c004554d97b17419093
Gjest Tidssone Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg er også rød, svett, med avsindig dårlig hårsveis når jeg går fra trening. Liker å innbille meg at jeg ser ut som en realistisk Nike-reklame. 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Det er vel de folkene ts nevner som "trener jevnlig" men som aldri får noe resultat Anonym poster: 43bd9acef41e5c004554d97b17419093 4
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 Grr, ja! Jeg trener som regel om morran, da slipper jeg unna treningskosegjengen. Men i går trente jeg litt for sent, og måtte dele garderobe med førsteklasse på vidregående som skulle ha svømming. ALLE svømte med sminke på. ALLE skifta bak håndklærne sine. Og etterpå, da jeg kom fra trening relativt svett og rød, står de med rettetenger og hårføner og sminker seg intenst og okkuperte hele garderoben med snakk om sminke og gutter og jeg-er-så-feit. Og jeg kjente at jeg aldri skal trene klokka 11 på en tirsdag igjen Hvis jeg mot all formodning skulle møte på en sånn gjeng HVER GANG jeg trente, hadde jeg også blitt forbanna. Det er masete! Og hvis de hadde vært i treningssenteret i tilegg hadde jeg vurdert å bytte treningssenter eller trent enda tidligere..
Zakuro Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Det er når jeg leser slike ting at jeg er glad jeg trener ute^^, Men har også vært borti at "kulturen" er ulik fra sted til sted. Har kanskje noe å gjøre med beliggenhet? Nært en ungdomsskole eller vgs? 1
Envy Skrevet 2. november 2012 #11 Skrevet 2. november 2012 Hehehe, kjenner meg litt igjen i dine frustrasjoner TS! Da jeg byttet fra avancia til Sats, fikk jeg også meg et kultursjokk. På avancia var det mest voksne folk som trente seriøst (også mange som konkurrerer i fitness/styrkeløft), på sats er det uten tvil flest "fjortiser". Jeg har også merket meg fjasing i garderoben, og folk som bare "henger" på ting jeg skal bruke. Jeg trives dog veldig godt på sats, atmosfæren er generelt god, personalet er flinke og andre som trener der på min alder er hyggelige. Tror disse fjortisene er på de fleste kjedesentrene, og kanskje spesielt de som ligger litt sentralt. Bare lær deg å overse dem. Tren med andre, eller ha musikk på ørene. Dur frem og gjør det du skal gjøre, uavhengig av hva de måtte tro og mene. I dag f.eks skulle jeg gjøre chins på skikkelig måte, da jeg kom til stativet holdt to gutter på toppen 16 år på og lekte der, regelrett klatret, og gjorde alt annet enn de skulle. Jeg stilte meg opp med armene i kors, så dumt på dem og spurte om det var lenge til de var ferdig. De så vettskremt ut og forsvant tvert
Gjest Grønnblomst Skrevet 3. november 2012 #12 Skrevet 3. november 2012 (endret) Trener på Elixia jeg også T.S. Har sett tendenser til noen ting du nevner her, men det var etter at de senket aldersgrensen. Den burde vært 18, sånn som det var før. Var både roligere, og kanskje noe ryddigere også da. Det med å sminke seg før trening har jeg aldri forstått vitsen med. Man blir jo svett og tungpustet, og håret står til alle kanter etter ei økt. Dessuten samler det seg mye mer dritt i huden fordi den blander seg med sminken, og de får en mer skitten hud. Dumt med parfymen også. De bader jo i den, og ender opp med å forpeste lufta i stedet. Heldigvis er det ikke så mye av det da. Kanskje du har vært mer uheldig, og er på et senter med mange unge brukere? Endret 3. november 2012 av Grønnblomst
Gjest Grønnblomst Skrevet 3. november 2012 #13 Skrevet 3. november 2012 Tror nok Envy har rett i at det beste er nok å bare overse det, så slipper man å irritere seg over noe man ikke kan gjøre noe med likevel.
Gjest tarandus Skrevet 3. november 2012 #14 Skrevet 3. november 2012 Du føler deg utilpass fordi de ikke "gjør" noe og er superfreshe - de er sikkert dødssjalu fordi du orker og gidder Ikke bry deg! 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 3. november 2012 #15 Skrevet 3. november 2012 Selv er jeg støttemedlem i en billig liten fengselsgym uten yogatimer og med 90% mannlig klientell, så jeg har ikke opplevd denne Elixia-kulturen på nært hold. Fått litt inntrykk av hvordan den er fra de jeg kjenner som trener der, da. Jeg tror nok det er litt mer "se og bli sett"-kultur der, alle de vakreste menneskene og kjendisene går der, folk har det stiligste treningstøyet og man sjekker hverandre opp. I dag er det jo også veldig riktig og trendy å trene, kanskje Elixia tiltrekker seg mange av disse som er mest opptatt av å kunne si at de trener enn å faktisk trene ordentlig.
Gjest anonym2233 Skrevet 4. november 2012 #16 Skrevet 4. november 2012 På Elixia senteret jeg trener, er det ingenting av det du har vært bort i. hehehe. Hyggelige betjening, artig PT- gjeng, ikke minst selve treningsmiljøet er veldig greit. Det er lite av den stirringa, eller små jenter som skal dulle seg opp før de trener, og belønner seg med stor melkesjokolade- plate etter å ha trent( Hvor ble det av effekten av treningen) nok bare du som har vært uheldig med det senteret du har kommet deg til. Trente selv før på et annet Elixia senter, der var det litt sånn for mye av stirring, jente gjeng på 3-4 stk som skryter av treningen sin, og samtidig skravler om alt av godis de tenker å kjøpe seg når de kommer ut, og hvor mye de skal spleise på... I tillegg var det enklete som ikke tørket av rundt på tredemøllen de benyttet seg av. Det syns jeg er litt ekkelt, da enkelte kan svette litt vel mye og lar sine spor bli liggende igjen!
Scherbatsky Skrevet 4. november 2012 #17 Skrevet 4. november 2012 Føler at jeg ble veldig glad i mitt Elixia senter nå. Der er det folk i alle aldre og størrelser (trener midt på dagen), noen som så absolutt ikke trener for annet enn å holde seg litt i form, og folk som trener seriøst og skikkelig hardt, med mål om konkurranser. Liker det sånn.
Gjest O___o Skrevet 10. november 2012 #18 Skrevet 10. november 2012 Det kan hjelpe å bytte treningsTID Jeg pleide å trene fra 0630-0730/0800. Da var det stort sett meg, pensjonistene og én anorektiker som trente. I 1100-1600 var det mye studenter/elever på trening 1700-2000 var det fullest av folk Og fra 2000-> stengetid var det mindre folk og folka som trente var stort sett fitnesskonkurenter, et par menn på 50+ samt anorektikeren. Kunsten er vel å finne hvilke TV-program som har flest seere i gruppen 15-25 år. Da er det ferre av den type jenter der. F.eks når Grey's, Paradise hotel, Farmen, osv går 1
Pene sko... Skrevet 10. november 2012 #19 Skrevet 10. november 2012 (endret) Jeg var medlem et slikt sted før i tiden. Jeg trente og løp seriøst, ulikt mange andre som var mest opptatt av å studere hverandre. Fikk også beskjed at jeg måtte puste mindre, for jeg pustet så høyt. Hahaha! Byttet så til en mindre og på mange måter mer shady sted, og der var det voksne seriøse mennesker som trente. Der kunne jeg til og med få lov til å puste godt når jeg trente tungt. Endret 10. november 2012 av Pene sko...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå