AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Hei. Usikker på hvor jeg skal starte, eller hva jeg skal si, men jeg har ingen å forhøre meg med, og jeg er helt lost akkurat nå. Jeg og "kjæresten"/eksen, på tredje året, har hatt en del problemer de siste månedene, uten å gå mer inn på det har det vært så mye dritt mellom oss og misforståelser at det er helt uvirkelig. Vi unngikk å snakke om ting fordi vi hadde opplevd for mange misforståelser de siste månedene at vi var lei, og bare kranglet hele tiden fordi vi misforstod hverandre. Sugen kommunikasjon, ja. Så han fortalte meg at han trengte en pause, fordi han var skikkelig deprimert på grunn av alt dette..pausen varte i en måned, hvor vi ikke snakket sammen i det hele tatt, for jeg lovte å la han få den tiden han trenger. Så skjedde noe uventet. For to uker siden var jeg sammen med en venninne, hvor vi møtte noen av hennes venner. Det er her han andre kommer inn i bildet. Jeg la merke til han med en gang, og vi kom godt overens med en gang. Vi har beholdt kontakten i løpet av de siste to ukene, møttes ofte og pratet. Jeg har sakte forelsket meg i han, noe som var helt uventet... Vi har det helt fantastisk sammen. Han er den mest støttende og forstående personen jeg noengang har kjent. Vi har det gøy sammen, ler og tuller. Han gjør meg glad, får meg til å smile hele tiden. Så tok jeg kontakt med nr 1 på søndag, og han beklaget seg for å ikke ha tatt kontakt på så lenge, spurte om vi skulle gi det en sjanse til.... hvorpå jeg fortalte han at jeg har møtt noen... Han ble knust. Jeg unnskyldte meg... Vi snakket sammen i flere timer, om hva som var gått galt, og om det kunne fikses... noe jeg tror det ikke kan, for jeg har mistet håpet for at det kan fikses.. så spurte han meg hvordan en jeg har vært med i to uker kan bety mer for meg enn han, som jeg har vært sammen med i 3 år... Jeg har ikke noe svar på det, bortsett fra at han har gjort meg glad igjen, fått meg til å smile, og fått meg til å føle meg verdsatt... Vi gråt begge to, og det gjorde så vondt. Det gjorde så altfor vondt å se oss i den situasjonen, så vondt å måtte gå igjennom det med noen du forventet at du skulle dele livet ditt med. Det er vanskelig å skulle måtte velge mellom to som plutselig betyr så mye for deg! Det er vanskelig...men jeg gjorde det likevel, og valgte nr 2..... har grått siden Søndag, og klarer ikke slutte å tenke på nr 1, og om jeg har gjort en stor feil... Alle minnene, og alt vi har delt...klarer ikke helt forestille meg hvordan det ville bli om jeg skulle gå tilbake til et forhold som har vart i tre år, som har vært i en tynn tråd i flere måneder, hvor vi har prøvd å fikse det, men aldri lar seg gjøre. Likevel er han i tankene mine, og jeg klarer ikke glemme....og jeg vet ikke om jeg har gjort en feil... har jeg valgt riktig? Føler at jeg ikke stoler på mine egne valg lengre... Lite informasjon i dette innlegget og veldig rotete, men sånn er det i hodet mitt nå. Har ikke sovet, klarer ikke sove... er tom for tårer, og alt gjør bare vondt. Det er vondt i vite at noe som har vart så lenge er slutt, og at jeg har såret noen som har betydd så mye for meg så lenge, samtidig som jeg føler meg skyldig for å være glad pga. nr 2... alt er et rot nå. Råd noen? :/ Anonym poster: 3103f02b2683e7f160ebd3da4e4f8996 Anonym poster: 3103f02b2683e7f160ebd3da4e4f8996
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Ja, se frem og ikke bak. Anonym poster: 2dabff64f32db3fffac9fee80b114f3d 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Hvis nr 1 vil ha deg tilbake så gir han deg nok litt tid til at du får tenkt litt. Nr 2 gjør deg nok glad og forelsket fordi nr1 ikke har gjort det på en stund så jeg ville nok ikke tatt det valget nå. Tenk på det du har sammen med nr1, vil du gi opp det? Er det ikke noe som kan redde forholdet så hadde jeg avslutta det med en gang. Men vær forsiktig med nr2. Jeg begynte med en ny bare noen dager etter meg og eksen, fant ut at jeg ikke var helt meg selv.. Var nok bare det at han var ny og vi ikke hadde noe historie sammen, så vi hadde jo ikke noe å krangle om heller.. Men jeg hadde nok heller ikke fortalt nr1 at jeg hadde møtt en ny en så fort. Hvis du vil ha han igjen, og det blir en krangel kommer han nok til å bruke det mot deg, så vær forsiktig, og du kan alltids dbe nr1 om en ny start. Hva hvis dere begynner å date som i gamle dager uten forpliktelser og uten å hoppe i et forhold med en gang? Kanskje det er lettere for deg å se hva du vil ha, og gi deg litt tid til å tenke? Anonym poster: 867c1bf8b9cc5410f12841189f5d2c45
pratsom Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Må si meg litt enig i nr1, hvordan kan noen du har møtt i en så kort periode bety så mye for deg?å bli forelsket er helt normalt, men hva når den forelskelsen går over, er han da en du kunne tenke deg å være med 24/7? Skjønner dere har hatt deres problemer i forholdet, men det må da være en grunn til at du har vært hoss han så lenge? å håppe rett inn i et nytt forhold er aldri noen god ide, og min erfaring er desverre at slike forhold skjelden varer så veldig lenge. Det at du har fortalt om forholdet til nr1 kan jo sette en god demper på noe videre forhold, men jeg ville virkelig gidd d gamle forholdet en sjanse. Hadde d vært meg som fikk dette slengt i tryne hade jeg nok blitt utrolig såret og skuffet, noe jeg også regner med han er. tenk nøye igjennom dette, lykke til :/ Endret 31. oktober 2012 av pratsom
Afacan Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Må si meg litt enig i nr1, hvordan kan noen du har møtt i en så kort periode bety så mye for deg?å bli forelsket er helt normalt, men hva når den forelskelsen går over, er han da en du kunne tenke deg å være med 24/7? Skjønner dere har hatt deres problemer i forholdet, men det må da være en grunn til at du har vært hoss han så lenge? å håppe rett inn i et nytt forhold er aldri noen god ide, og min erfaring er desverre at slike forhold skjelden varer så veldig lenge. Det at du har fortalt om forholdet til nr1 kan jo sette en god demper på noe videre forhold, men jeg ville virkelig gidd d gamle forholdet en sjanse. Hadde d vært meg som fikk dette slengt i tryne hade jeg nok blitt utrolig såret og skuffet, noe jeg også regner med han er. ten nøye igjennom dette, lykke til :/ Tenkte det var bedre han fikk vite det enn at jeg holdt det skjult for han at jeg hadde møtt noen... men kanskje jeg ikke burde ha sagt noe.... har en tendens til å gjøre ting litt for fort, uten å tenke så mye over det vet han er veldig såret... og det hadde jeg også vært :/ Grunnen til at jeg var hos han så lenge var fordi jeg ikke helt visste hva jeg skulle gjøre uten han, noe som virker mer som en avhengighet... lovet meg selv at jeg ikke skulle gi opp når ting ble vanskelig, for han var verdt det.. nettopp fordi jeg er veldig glad i han.. Og når det gjelder nr 2 så vet jeg ikke... bare at jeg klarer å være meg selv med han, uten at det er noe som må holdes igjen... er veldig usikker på om jeg har gjort det riktige valget. Har utrolig vanskelig for å stole på folk, noe som gjør meg enda mer usikker på alt sammen.. for å være ærlig, er jeg ganske mentalt ødelagt av forholdet med nr 1, og tror at om vi prøver igjen og ting går til helvete så kommer det til å knuse meg, for det har det nesten gjort før... men takk for svar i hvert fall
Gjest anonym Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Tenkte det var bedre han fikk vite det enn at jeg holdt det skjult for han at jeg hadde møtt noen... men kanskje jeg ikke burde ha sagt noe.... har en tendens til å gjøre ting litt for fort, uten å tenke så mye over det vet han er veldig såret... og det hadde jeg også vært :/ Grunnen til at jeg var hos han så lenge var fordi jeg ikke helt visste hva jeg skulle gjøre uten han, noe som virker mer som en avhengighet... lovet meg selv at jeg ikke skulle gi opp når ting ble vanskelig, for han var verdt det.. nettopp fordi jeg er veldig glad i han.. Og når det gjelder nr 2 så vet jeg ikke... bare at jeg klarer å være meg selv med han, uten at det er noe som må holdes igjen... er veldig usikker på om jeg har gjort det riktige valget. Har utrolig vanskelig for å stole på folk, noe som gjør meg enda mer usikker på alt sammen.. for å være ærlig, er jeg ganske mentalt ødelagt av forholdet med nr 1, og tror at om vi prøver igjen og ting går til helvete så kommer det til å knuse meg, for det har det nesten gjort før... men takk for svar i hvert fall Hvorfor ble du ødelagt mentalt av forhold nr 1? Prøv og skriv ned : hva er bra med nr 1, hva er dårlig med nr 1, og kan du leve med det?
pratsom Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Tenkte det var bedre han fikk vite det enn at jeg holdt det skjult for han at jeg hadde møtt noen... men kanskje jeg ikke burde ha sagt noe.... har en tendens til å gjøre ting litt for fort, uten å tenke så mye over det vet han er veldig såret... og det hadde jeg også vært :/ Grunnen til at jeg var hos han så lenge var fordi jeg ikke helt visste hva jeg skulle gjøre uten han, noe som virker mer som en avhengighet... lovet meg selv at jeg ikke skulle gi opp når ting ble vanskelig, for han var verdt det.. nettopp fordi jeg er veldig glad i han.. Og når det gjelder nr 2 så vet jeg ikke... bare at jeg klarer å være meg selv med han, uten at det er noe som må holdes igjen... er veldig usikker på om jeg har gjort det riktige valget. Har utrolig vanskelig for å stole på folk, noe som gjør meg enda mer usikker på alt sammen.. for å være ærlig, er jeg ganske mentalt ødelagt av forholdet med nr 1, og tror at om vi prøver igjen og ting går til helvete så kommer det til å knuse meg, for det har det nesten gjort før... men takk for svar i hvert fall Vel, det er jo vanskelig å gi deg noe klart svar på hva du burde gjøre :/ Om forholdet med nr1 ikke var noe bra i d hele tatt så er d vel kanskje ikke noe vits i å vende tilbake? Når du sier du er usikker på nr2, så sier vel kanskje d seg selv? du har møtt noen nye, fått nye impulser og er forelsket. Alt vil jo virke bedre når man har hatt d ræva over lengre tid. Nå sier ikke jeg at nr2 er en fæl fyr, tvert imot kan jo det være drømmeprinsen, men tenk i alle fall nøye igjennom hva du egentlig vil, det er utrolig lett å såre både nr1 og nr2 i en slik sak. Kanskje det beste er om du har litt tid for deg selv, uten å håppe rett i et nytt forhold? Hva var det som skar seg med nr1 da, kan jeg spør om det? Endret 31. oktober 2012 av pratsom
Afacan Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Hvorfor ble du ødelagt mentalt av forhold nr 1? Prøv og skriv ned : hva er bra med nr 1, hva er dårlig med nr 1, og kan du leve med det? Fordi han har hatt det veldig vanskelig med seg selv. Han har mye sinne, og har en tendens til å bli sint på meg når noe har skjedd. Han bærer på mye vondt fra fortiden som han ikke klarer å legge bak seg, noe som ødelegger veldig mye for det som er i nåtiden... mye av det som har blitt sagt har påvirket meg veldig mye.
Afacan Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 Vel, det er jo vanskelig å gi deg noe klart svar på hva du burde gjøre :/ Om forholdet med nr1 ikke var noe bra i d hele tatt så er d vel kanskje ikke noe vits i å vende tilbake? Når du sier du er usikker på nr2, så sier vel kanskje d seg selv? du har møtt noen nye, fått nye impulser og er forelsket. Alt vil jo virke bedre når man har hatt d ræva over lengre tid. Nå sier ikke jeg at nr2 er en fæl fyr, tvert imot kan jo det være drømmeprinsen, men tenk i alle fall nøye igjennom hva du egentlig vil, det er utrolig lett å såre både nr1 og nr2 i en slik sak. Kanskje det beste er om du har litt tid for deg selv, uten å håppe rett i et nytt forhold? Hva var det som skar seg med nr1 da, kan jeg spør om det? Det at jeg er usikker på nr2 har nok mye med meg selv å gjøre også, for jeg har blitt så usikker på meg selv etter forholdet med nr1. Egentlig var det alt som skar seg med nr1.... vi klarte ikke kommunisere i det hele tatt, og når vi prøvde endte det alltid i krangel, noe som gjorde til at han lukket seg inne og ikke ville snakke om det lengre, og bare være i fred. Da er det plutselig ikke så mye å snakke om lengre, om man ikke engang kan prøve å ordne opp i problemer. Var vel mest det at ting ble sagt i sinne, ofte, som gjorde det veldig vanskelig for meg å være åpen med han også. Det var aldri bra nok på noen måter, hva enn jeg prøvde for å hjelpe han med de problemene som var. Kanskje var det nok, men det ga han aldri uttrykk for. Følte meg omtrent som dritt hele tiden, for i perioder var han ekstremt nede.
darth Vader Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 nr 2 er utelukkende en rebound som gir deg nå akkurat det nr 1 ikke ga deg de siste månedene. du er utrolig naiv hvis du tror nr er rett person. det kommer til å gå alt mellom noen uker til noen måneder før du innser at du egentlig ikke er forelsket. du vil da søke tilbake til nr 1, men jeg vil tro at han da har gått videre.
Raven Emerald Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 Tror ingen av dem er "rett", jeg...
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 Nr 2 er en fyr som får deg til å føle deg vel, men samvittigheten din sier du burde gi nr 1 en sjangs. Det at dere ikke klarer å kommunisere sier nok, benytt denne anledningen til å komme unna og få en ny frisk start!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå