Gå til innhold

Noen tanker om hvorfor jeg er singel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert tråd nr 9001 av dette slaget, men jeg skriver den allikevel. Jeg har en del tanker rundt meg og hvorfor jeg er singel, som jeg egentlig bare vil få ned på papiret.

Jeg er en gutt på 20 år, jeg har aldri vært i noe forhold og heller aldri likt noen nok til å ville inngå ett forhold med dem. Jeg har tenkt en del på dette med at jeg er singel og hvorfor jeg kanskje er det. Tidligere har jeg tenkt at det har hatt mest med utseende mitt å gjøre, jeg er høy og tynn med lite muskler bortsett fra det jeg må ha for å holde meg levende. Jeg har aldri vært noe fornøyd med hvordan jeg ser ut, det røde-brune håret mitt har alltid plaget meg, jeg har heller ikke vært noe glad i ansiktet mitt. Jeg har alltid synes det er litt for tynt, selv om jeg på enkelte dager kan se meg i speilet og se at jeg kanskje er litt kjekk alkevel. Den andre store faktoren jeg føler gjør innspill er at jeg er sjenert. Dette gjelder ikke bare å prate med ukjente jenter, men også gutter. Det tar alltid litt tid før jeg tør å være meg selv foran nye bekjente. Jeg er heller ikke den som innleder samtaler om ting, men heller sitter passivt å hører på og kommer med korte innspill. Nå skal det sies at jeg fortere blir trygge på gutter enn jenter, noe som sikkert har noe med å gjøre at disse ikke er potensielle kjærester for meg. Mitt største problem på denne fronten er å holde samtalen i gang. Etter vi har snakket om "basis" spørsmålene, studier, bosted etc og kanskje noen få spørsmål til, så går som regel samtalen i stå. Med mindre den andre personen tar initaiv til å prate mer.

Dette er noe jeg gjerne vil forbedre, men som er vanskelig å gjøre noe med. For å "kurere" sjenertheten min har jeg prøvd å møte blikket til personen jeg går forbi på gaten og se folk inn i øynene når jeg prater med de. Jeg begynte å gjøre dette med folk jeg kjente fra før og jeg merket en forbedring etter en liten stund. Men dette med å snakke med fremmede er noe jeg fortsatt har problemer med og det å ikke tørre å være meg selv rundt de. Jeg tror mye av dette har noe med å gjøre at jeg ble litt plaget i barndommen, jeg vil ikke kalle det mobbing, ettersom mobbehistorier jeg har lest her inne er mye værre. Men på barne og ungdomsskolen spilte jeg fotball, jeg satset aldri noe på det og var ikke særlig teknisk flink og heller ikke så flink på å lese spillet, selv om jeg var flink på innlegg og skyte fra lang avstand. Det var aldri konstruktiv kritikk å få, det kom alltid i form av drittslenging eller kjefting. Det fikk meg til å føle meg som om jeg ikke var god nok og dårligere enn andre. Jeg har alltid sammenliknet meg med andre, dette gjelder på skolen og, dette var mest på ungdomsskolen og heller lite på vgs. Hvis vennene mine fikk bedre karakterer enn meg følte jeg meg rett og slett dum. Jeg har nerdete interesser, jeg spiller litt, hører på musikk og ser mye på tv serier og film. Jeg driver liksom ikke med noe mer, så jeg føler meg veldig nerdete og at alle andre gjør mer spennende ting enn meg.

Jeg synes det er lettere å bli kjent med personer over nettet slik at jeg har hatt iallefall en samtale med personen før vi møtes. Det gjør det iallefall litt lettere for meg enn hvis det er en totalt fremmed person. Derfor har jeg tenkt på dette med nettdating, men jeg føler at det går for mye på trynefaktor til at det skal være aktuelt for meg. I tillegg er jeg ikke særlig flink til å presentere meg selv på en god måte i sånne «om deg» vinduer.

Jeg er heller ikke noe glad i mote. På en måte bryr jeg meg ikke så mye om hva jeg går i, på en annen måte gjør jeg det. Jeg bryr meg når jeg er ute å handler og når jeg setter på meg noe som er litt slitt, men jeg må virkelig overbevise meg selv for å dra ut å handle og jeg føler ikke at jeg har noen særlig sans for mote. Jeg følger moten til den grad at jeg handler det som er i butikken, men finner bare noe jeg liker og føler meg komfortabel i så går jeg i det. Men stilen min som pleier å bestå av hvite t-skjorter, gensere, jeans eller chinos og joggesko er kanskje litt kjedelig. Igjen sammelikner jeg meg selv mot andre som jeg føler kler seg bedre og vet hva de driver med når det gjelder klær.

Alt som er nevnt ovenfor er noe som jeg kan gjøre noe med og det vet jeg. Jeg har lenge tenkt på å begynne å trene, men har ikke funnet motivasjonen for det. Jeg har heller ikke hatt noen å trene sammen med, men nå har jeg fått med meg en kamerat til å begynne å trene med meg etter jul, slik at jeg kanskje får endret litt på den litt spinkle kroppen min. Jeg har ingen interesse av å bygge en hel haug med muskler jeg ikke har bruk for, men heller trene opp den generelle styrken min og kanskje gå litt opp i vekt samtidig, ettersom jeg kanskje vil spise mer og mer riktig.

Når jeg begynte å studere i fjor var jeg ganske bestemt på at jeg ville bli med i en studentforening for å møte nye folk og kanskje finne kjærligheten der, eller iallefall noe nye venner. Jeg fant desverre ingen forening som fattet min interesse. Jeg møtte jo alikevel folk i fadderuken og på forelesinger, men disse var gutter og ble i hovedsak til studiekamerater.

I starten nevnte jeg at jeg ikke hadde likt noen nok til å ville inngå et forhold med den personen, men jeg har heller aldri fått så god kontakt med en jente eller snakket så mye med en jente på enmannshånd at dette kunne skje. Det er mulig jeg er litt for kresen, jeg ser jo søte jenter overalt men det er ingen av de som jeg har blitt små forelsket i ved første blikk. Jeg har egentlig ingen spesielle krav til utseende heller, så lenge jeg synes jenta er pen holder det for meg.

Sånn alt i alt er jeg glad og lykkelig. Jeg tenker ikke ofte over at jeg ikke har kjæreste og jeg har det gøy med venner og er fornøyd med livet. Men jeg kommer inn på tanken innimellom, hva skjer hvis jeg ikke finner ei jente i løpet av studiene. Hvordan skal jeg da komme i kontakt med jenter? Jeg kommer jo så vidt i kontakt med de nå.

Jeg tror også jeg har kvaliteter som gjør meg til en god kjæreste, ikke at jeg har noe håndfast bevis på dette, men jeg er snill, omtenksom, kan vel være morsom til tider, jeg liker å snakke om ting, diskutere ting, lære nye ting og er flink til å se flere sider av ting. Jeg har jo også mine feil, jeg kan være litt sta til tider, jeg liker heller ikke å ta feil (selv om jeg liker å diskutere ting, litt motstridende akkurat det der), det er sikkert mer og men jeg prøver jo å ikke fokusere for mye på det negative.

Men jeg vil gjerne finne meg en kjæreste, som liker meg for den jeg er og respekterer meg. Jeg er ikke ensom, men noen ganger kunne det vært koselig å hatt noen å holde rundt og snakke med om ting. Det jeg funderer på er om jeg kommer til å finne meg ei jente snart J

Dette ble fryktelig langt, så hvis du har lest alt så sier jeg takk. Det ble kanskje litt rotete, men dette var noe jeg bare ville skrive for å få ut rett og slett.

Anonym poster: 27fd30e17c54daa204274a220ae9e539

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Åhh, kjenner at morsfølelsen krøp litt frem her :)

Nåvel, Du er bra som du er . Men for å bli lagt mere merke til så kunne du forandre litt ting du er ikke fornøyd med. Som jenter legger merke til...Som f. eks. klesstil. Når en mann er så voksen at de begynner å studere så synes jeg at en litt mere voksen stil kler dem godt.

Det er bønder som bruker t-skjorter ... Derimot stilige menn bruker skjorter. Jeans er ok, men ikke de mest utslitte. Genser må være V-hals og ikke være redd for farger. Ikke nødvendigvis skrikende, men blå/ grønnfarger, o.l.

Om du ikke liker håret ditt, hvorfor farger du ikke det til ne brunt/mørkebrunt ?

Jenter elsker høye mørke menn, selv om fargen er fake.

Ikke undervurder luktene.. En mann som bruker en stilig parfume legges merke til. ( Kan ønske deg til jul ? )

Du liker musikk.. Men liker du dans ? Mange jenter elsker å danse, og det er lett måte å bli kjennt på. Man trenger ikke nødvendigvis å gå i de verste diskotekene, men type piano bar o.l. ?

Kom bare på disse sånn midt på natta :)

Endret av eva-80
  • Liker 3
Gjest Summers
Skrevet

Du er bare 20, det er omtrent den alderen hvor mange får sin første kjæreste. Vet ikke hvor du studerer, men det må vel være noen foreninger som virker interessante? Hvis ikke så er festforeningene greie, da møter man bare sosiale folk, samme med studentpub(og ting rundt der)

De færreste blir forelska av å se på jenter, det du må er å bli bedre kjent med dem og de i deg. Her kan det være fordel å jobbe sammen både gjennom studentaktiviteter og gjennom en deltidsjobb.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg er ekstremt imponert over selvinnsikten din. Og jeg håper at du fortsetter med å la dette med kjæreste være noe du tenker på i blant og ikke hele tiden.

Alt for mange mennesker kaster bort hele livet ( i allefall halve) på å lete etter kjærligheten og den biten av livet blir så altoppslukende at man går glipp av så mye glede og morro.

Kjærligheten kommer først til de som har det bra med seg selv og som er fornøyd med livet sitt. Selvfølgelig kan du endre ting du ikke er fornøyd med i deg selv og med deg selv, men du skal gjøre det fordi du har lyst til å føle deg bedre ikke fordi du vil ha deg en kjæreste.

Det å blir god på å kommunisere er noe som kan være nyttig uansett i livet spesiellt i jobbsammenheng, så ta deg gjerne noen kurs innenfor kommunikasjon og ledelser hvis du ikke føler du får nok av det i studiesammenheng. Dans som noen nevner over her er også noe som kan gi deg større selvtilitt! Tør du å da ta et salsa kurs f.eks har du en stor fordel med jentene og du vil garantert få en bedre følelse om deg selv av å kunne noe de fleste gutta ikke kan :) Bli han som alle jentene vil danse med på festene fremover ;)

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Yvonne (mod)

Skrevet

Jobb med deg selv først og etterpå så ser du etter et hunnkjønn :)

• Liker 2
Skrevet

Det er bønder som bruker t-skjorter ... Derimot stilige menn bruker skjorter.

Jasså, det var jeg ikke klar over!

Skrevet

Jasså, det var jeg ikke klar over!

Neinei, man lærer alltids noe :)

Skrevet

Legger til studentforeningene har internfester og blikjentfester, mange jenter vil også like deg bedre ettersom du blir mer erfaren på jobb/studentorganisasjonen.

Andre tips: klatring er god og gøy trening, trenger ikke noe spesielt talent heller for man spiller ikke mot andre. Vi drar også på forskjellige turer så det er ganske sosialt, vært runtomkring i norge og drar rundt i europa et par ganger i året. Kjempegøy og kjempesosialt.

Anonym poster: 5e0dad5cdb1f5f2cef083175670d0f94

• Liker 1
Skrevet

Når du blir trygg på deg selv, får du deg nok kjapt dame :)

Er jo ikke så rart at du ikke har funnet ei jente å forelske deg i når du bare har small talks med dem, våg deg ut på litt mer spennende samtale emner.

Skrevet

Dette var akkurat som å lese om seg selv 10 år bak i tid. Jeg fikk ikke min første kjæreste før jeg var 21, men har hatt 3 kjærester til på disse 10 årene, pluss nok av "venninner". Ting bedrer seg, men først må du ta steget ut fra å være barn til å bli voksen. Man må prøve å se om det finnes mer enn gaming og film og se om det finnes andre ting der ute som fatter interessen.

Selvinnsikten din er som nevnt imponerende, men kan også være din største fiende. Det kan ende opp med at du tenker at du kan ikke klare det og det fordi du er slik og slik. Prøv å utvid horisonten litt og prøv nye ting.

Ta kontakt med mennesker, men ikke fordi de skal fylle et tomrom i livet ditt. Ikke meld deg inn i foreninger med det målet å treffe damer, men fordi du liker det som skjer der. Ikke snakk med damer bare for å sjekke dem opp, men for å utvide din sosiale krets og kapital. Mulighetene åpner seg for dem med stort nettverk.

Når det gjelder klær kan du ta en titt på basis-tipsene på denne siden:

http://www.0330.no/search/label/herremote

• Liker 2
Skrevet

Kvinner som går etter menn "som er menn," (ca. 90%+) er dumme, og det samme er menn som prøver å bli menn "som er menn" for at kvinner som går etter menn som er menn skal velge dem (ca 80% av alle heterofile menn).

Den eneste løsningen er å gi opp kvinner totalt og la dem kose seg med dildoen sin til de dør, og at (den mennesklige sivilisasjon) verden går under etter at kun alfa og fake alfa menn har knullet kvinner i noen hundre år.. Da vil jo alle menn ende opp med å være alfa, så da vil den mennesklige sivilisasjon gå under i en orgie av vold og sex. Dette er uansett uunngåelig, og vil hende uansett. Men hvis alle vi som spyr på såkalte "alfa-menn" slutter helt med ALL sex med kvinner, så kan vi hjelpe til sånn at slutten kommer fortere. Og siden det er det beste som kan skje, skal jeg selvfølgelig hjelpe til med å realisere dette, ved å holde meg unna kvinner for all fremtid, og aldri en gang si hei til dem med den hensikt å flørte eller ta kontakt.

Skrevet (endret)

Moralen i innlegget mitt over, er at: Kvinner sier menn er drittsekker/ego/onde, men er egentlig ondest selv, da det er de som viderebringer genene til menn som de kaller for drittsekker.

Endret av dompappen
Skrevet

Du høres ut som meg selv bare at jeg er ei jente på 20 år. Jeg har ikke spesielt erfaring med gutter og det er fordi jeg er sjenert og elendig på småprat. Nå jobber jeg litt i butikk og føler at det hjelper litt på sjenertheten, men det er virkelig ikke noe gøy å være sjenert. Det hemmer mye, og jeg liker ikke å dra på byen eller på fest hos venner av venner bare fordi jeg vet det blir kleint.

Det eneste man kan gjøre er å bare hive seg ut i det, og selv om det ikke er noe gøy de første gangene så blir det nok bedre etterhvert.

Anonym poster: 45b9af100ddfb959ae9855e9f76df90a

Skrevet

Er dansingen i gymtimen på vgs en indikator, har jeg ikke mye rytme. Så vet ikke helt om dansing er tingen :)

Er nok noe i det som blir sagt om at selvinnsikten er litt ødeleggende, jeg merker jeg tenker at jeg ikke kan fordi den og den grunnen.

Å dra på byen og fester synes jeg er gøy, men ikke hele tiden. Er ofte også litt nervøs når jeg skal på en fest med ukjente folk, men det blir borte når jeg kommer dit og alkoholen begynner å flyte. Har blitt noe mer frampå i enkelte situasjoner og er jo gøy å merke en forbedring, men fortsatt et stykke å gå :)

Skrevet

Å dra på byen og fester synes jeg er gøy,

Så bra, da jobber du frivillig i f,eks bar eller på cafe. Blir kjent med folk og får feste med dem etterpå. Og det er selvsagt pga det sosiale og internfestene man jobber frivillig, er ikke som det å sjenke studenter øl er å jobbe for en god sak(eller?:P)

Mange studier har også en egen fellesdrikkedag midt i uka, blir du med i festforeningen så har du noen å drikke med da også.

Anonym poster: 5e0dad5cdb1f5f2cef083175670d0f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...