Gå til innhold

JehovasVitnerelatert:hva synes dere om illustrasjonstegningen på side 187?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sikkert noen gode råd også i denne boken men som sagt: illustrasjonsbildet og setningen under, hva synes du om det?

Questions Young People Ask--Answers That Work, Volume 1

filen var for stor til å laste opp, så jeg linker til nettstedet der man kan laste opp i stedet.

http://www.jw.org/en/publications/books/

Anonym poster: 3674d6898d7577cbfc44d8f221baa6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

laste ned var det jeg mente...

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg tror ikke du får mange til å laste ned et dokument bare så de kan sjekke en illustrasjon, se om du finner illustrasjonen på nett så du kan linke til den, ellers tror jeg ikke du får så mange svar du ønsker.

• Liker 1
Skrevet

"Remember, casual sex is no casual matter to Jahovah God"

Hvem har skapt våre seksualdrifter? Hvem har skapt oss med den lysten som er sterkere enn noen annen lyst, en lyst som vi gjerne risikerer livet vårt for å tilfredsstille?

Det er latterlig at noen i det 21. århundret kan tro på den bibelske guden.

Anonym poster: 141b5a95423b4fbeba35181167aadd95

Skrevet

Hvem har skapt våre seksualdrifter? Hvem har skapt oss med den lysten som er sterkere enn noen annen lyst, en lyst som vi gjerne risikerer livet vårt for å tilfredsstille?

takker for kommentar.

men hva synes du om illustrasjonen og teksten til denne??

Skrevet

bilde av et smykke som er gratis? poenget er at ingen kjøper kuen hvis melken er gratis?

tilbakestående kristen logikk om at noen kan eie din kropp,rett og slett.

Husker et eksmepel fra KRL timen med "ingen vil ha en eple noen andre har tatt et bit av"

for en forferdelig ting å lære unge kvinner og menn! at man kan eie andre sin kropp! INGEN selger kropp, de selger en tjeneste, INGEN kan eie en kropp, fordi de ikke eier hjernen bak den.

Det meste du kan eie av meg er hvis du kutter av meg armen og beholder den. Men igjen, da eier du ikke meg eller min kropp,men en kroppsdel..

Kroppen din er bare din!:)

Anonym poster: b409672a6ab9ec5a8f09c07281c896db

• Liker 1
Skrevet

Så nevner de vel Dinah som eksempel.

jeg husker den historien Ung,pen og religiøs dame,som ble venn med mennesker som ikke var religiøse. Det endte med at ho ble voldtatt.

Her legger bibelen skylden på kvinnen som blir voldtatt og ikke mannen som voldtar. Det var rett og slett henens feil fordi ho ikke beskyttet sin jomfrudom godt nok, ho var med disse hedningene.

moralen vi kan ta ut av historien er at hvis du som kvinne er sammen med andre enn jehovas vitner, så er det din egen feil hvis du blir voldtatt.

Alt i den religiion er grusomt og lett å dele i stykker,skjønner ikke at noen med vett i hode kan tro på det.

Anonym poster: b409672a6ab9ec5a8f09c07281c896db

Skrevet

Gud skapte alle arter med lyster og biologiske behov. Mennesket fikk i tillegg en hjerne som kunne leke med metafysiske og abstrakte konsepter og derved skape kunst og bygge sivilisasjoner. Dyrene kan ikke annet enn å være slaver av sine lyster, mennesket derimot er gitt evner til å kunne kontrollere sine lyster og sette dem inn i sammenhenger der de passer.

Det dreier seg i grunnen bare om hvilken tilværelse man ønsker seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...