Gå til innhold

Feminister! Hvordan får jeg min mann til å bli en god husmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 110 %, veldig ofte overtid. Reiser på jobb før barna skal på skole og i barnehage og kommer hjem rett før de skal legge seg.

Far i huset leverer og henter og gjør intet mer. Hvordan får jeg han til å gjøre rent huset og ha middagen klar når jeg kommer hjem?

Trenger virkelig tips!

Anonym poster: 4d16a5ff070b772b0210a87da2868891

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at han skal rydde, ellers kommer du til å bite han i penisen neste gang du gir han bj.

• Liker 2
Skrevet

Koselig med trolleinnlegg, dårlig formulert som sådan.

Anonym poster: 31e951506fe4f836170b45ddb337351c

• Liker 1
Skrevet

De eneste som er dumme nok til å bite på det innlegget er feminister. ;)

Anonym poster: 01c64672dd90319c16b319bfe09b5090

Skrevet

Koselig med trolleinnlegg, dårlig formulert som sådan.

Anonym poster: 31e951506fe4f836170b45ddb337351c

Takk skal du ha! Dette er overhodet ikke noe "trolleinnlegg".

Dårlig formulert sier du? På hvilken måte kunne dette vært skrevet bedre?? Forstår du ikke hva jeg har skrevet?

TS

Anonym poster: 4d16a5ff070b772b0210a87da2868891

Skrevet

Boys will be boys... La menn være menn... Er det noe som heter. Teit, men sant. Mannfolk har ei heilt anna hjerne enn kvinnfolk når det kommer til husholdning. De skjønner det ikke, og ser ikke hva som skal gjøres! De kan lære seg endel husarbeid og fungere til en viss grad, men det vil alltid være en stor forskjell mellom kjønnene på dette området.

Deal with it! ...men ja, jeg synes det er kjempeutfordrende å bo sammen med en mann!

Anonym poster: d353adb5a3ae896f0bd1772f7a69aa5c

Skrevet

Jeg skal forklare dere hvorfor, menn har for mye tanker om konkurranse (og hvordan vinne den), jobb, karriere, og den salgs. DER ligger vårt fokus. Ikke på hvor fint hjemmet vårt ser ut så nabokona skal berømme oss, liksom.

Det her er genetisk/arv fra tidligere tider, helt logisk, og i grunn ingenting å stusse over. Tidligere tiders "mat" og "byttedyr" bekymringer har blitt erstattet av jobbekymringer, konkurransetanker (og hvordan vinne denne konkurransen) også videre. Og jo mer vi føler at vi ikke er på topp i konkurransesammenheng, jo mer kommer vi til å være oppslukt av tanker om bedre jobb, bedre utdannelse, bedre karriere, og alt det her. I dette bildet, så er faktisk tilstanden til noen rom i et hjem ganske irrelevant for oss, fordi - om vi får største suksessen og største karrieren osv, så kan vi velge å vrake ikke bare i kvinner, men også i hjem, biler, og alt annet vi måtte være interessert i.

Så for oss er det helt naturlig og selvsagt at hvor ryddig det er i et hjem, kommer laaaangt ned på listen av prioriteringer. Nr. 1 er jobb, karriere, penger/finansiell status og alt det her, da å bli nr. 1 i disse ting, vil gjøre absolutt ALT annet irrelevant for oss.... Capiche?!

• Liker 1
Skrevet

hva er trollinnlegg??

Anonym poster: b287efce98887e10198d1a7461183d91

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...