Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååååh. Har nettopp ringt eksen og fortalt han nyheten. Er gravid og jeg er så utrolig lei meg og skuffet over reaksjonen hans. :( Han nekter å stille opp og vil ikke ha noe med barnet å gjøre og kaller meg egoistisk som vil beholde det. Vi slo opp nylig etter å ha vært neste to år sammen og jeg så på han som en omtenksom og ansvarsfull mann men jammen kan man ta feil! Er så redd nå at jeg neste skjelver. Skal prøve å forklare.Samtalen gikk sånn ca sånn

Etter at jeg hadde fortalt han det. Han bare ’du skal ikke beholde det hvertfall?’. Ble bare måpende og sa jo og at jeg ikke taklet en abort. Han sa noe sånt som ’herregud så egoistisk du er som skal sette en unge til verden som ikke vil bli elsket av faren’. Også begynte han å skjelle meg ut og si at barnet kom til å få det for jævlig og han å som måtte leve med skammen av å ikke kunne stille opp. Sa at han var egoistisk og at han bare kunne stille opp sås lapp han å føle skam. Så kalte han det en ubetydelig celleklump og at det var som om han ba meg å stille opp for en annen dames unge jeg ikke har noe tilknytning til. Er det rart jeg blir lei meg når han snakker sånn om barnet vårt? Jeg sa igjen at jeg ikke kunne ta abort og at jeg syns det blir for vanskelig. Og han sa at fødsel også er vanskelig og også å ta vare på en unge alene som vil lure på hvorfor pappaen hans ikke vil ha noe med h’n å gjøre og fortsatte å skjelle meg ut å si at jeg ikke tenkte å andre enn meg selv og at jeg satt meg selv over han og ungen. Har han rett? Si at han ikke har rett? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal takle dette? Og jeg begynte å gråte og han trøstet litt å sa at han skulle være med meg å ta abort å passe på meg ekstra godt i den perioden for han skjønte det ikke var lett. Men prøver han smiske nå? Og jeg sa han heller kunne ta vare på meg mens jeg bærer barnet hans. Og han ble rasende og sa at han heller gikk i fengsel enn å betale å bare la på. Herregud går det ann? Hva i all verden skal jeg gjøre nå? Jeg klarer ikke ta vare på barnet alene. Føles ut som jeg tvinges til å ta abort. Hvordan får jeg overbevist han om å stille opp for barnet sitt?

Trenger virkelig hjelp nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare innse at dette barnet blir du alene om. Både når det gjelder svangerskap, fødsel og årene etterpå. Han har all "rett" til å handle sånn og det får ingen konsekvenser for ham. Du blir sittende med ansvaret. Det han må er å betale barnebidrag. Intet mindre og heller ikke mer. Jo før du innser at du ikke kan tvinge ham til ansvar, jo bedre.

Jeg har også vært alene siste tiden av svangerskapet. Jeg prøvde i flere år å få far til å ta ansvar. Skulle ønske jeg skjønte at jeg burde bruke de kreftene på barnet mitt.

Anonym poster: 5d8500bbae203b08261fb05737ba26f1

• Liker 3
Skrevet

Du må bare innse at dette barnet blir du alene om. Både når det gjelder svangerskap, fødsel og årene etterpå. Han har all "rett" til å handle sånn og det får ingen konsekvenser for ham. Du blir sittende med ansvaret. Det han må er å betale barnebidrag. Intet mindre og heller ikke mer. Jo før du innser at du ikke kan tvinge ham til ansvar, jo bedre.

Jeg har også vært alene siste tiden av svangerskapet. Jeg prøvde i flere år å få far til å ta ansvar. Skulle ønske jeg skjønte at jeg burde bruke de kreftene på barnet mitt.

Anonym poster: 5d8500bbae203b08261fb05737ba26f1

Men han sier han heller drar i fengsel enn å betale bidrag? kan ha det?

hilsen ts

Skrevet

Du tar det riktige valget! Han er en drittsekk som ikke stiller opp for deg nå. Ekte mannfolk svikter ikke ansvaret de har for barnet, det er bare egoistiske guttunger som reagerer slik han gjør nå. Jeg forrakter mannfolk som ikke evner å ta vare på sine egne barn! Selv om man er exkjærester går det ann å oppføre seg som folk og tenke på barnets beste.

Jeg har ikke noen råd til deg nå, så jeg kan ikke hjelpe med annet enn å ønske deg masse lykke til!

Det er veldig mange som vokser opp uten å ha kontakt med faren sin, og de får fine liv alle sammen. Om du vil beholde barnet er jeg helt overbevist om at dere kan få det kjempefint uten ham! Kjenner også historier i nærmiljøet der far har tatt til fornuft og støttet og hjelpt eksdamen etter at barnet har kommet til verden.

• Liker 1
Skrevet

Du må ta en avgørelse som er riktignok vanskelig, men du må også tenke på barnet. Har du råd og plass til et barn egentlig ?

Vil du virkelig føde barnet til noen som behandler deg slik ? Dette kommer ikke til å forandre seg fra hans side.

Hvordan barnet skal vokse opp når h*n vet at den var ikke ønsket av sin egen far ?

Har du familie som kan stille opp ? Ønsker de egentlig å stille opp ? For det er ingen selvfølge at du kan forvente at folk ønsker å være barnevakt .

• Liker 2
Skrevet

[quote name=:(' timestamp='1351632889' post='11740539]

Men han sier han heller drar i fengsel enn å betale bidrag? kan ha det?

hilsen ts

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Eh.. jeg er på hans side jeg. Dere har gjort det SLUTT. Du bør absolutt ta abort. Hvorfor skal du få viljen din med at "dette klarer du ikke"? Hva med han da? Han har jo absolutt ikke lyst å bli far, og ha et barn sammen med deg!

For alles beste, ta abort.

• Liker 6
Skrevet

Han høres ut som om han har fått stjernesjokk! La ham ikke presse deg til noe du ikke vil, dette er din bestemmelse.

Hvorfor tror du at du ikke klarer å ta vare på et barn alene? Det er utallige damer som har tatt vare på mer enn ett barn alene.

Om du virkelig er helt sikker på at du ikke klarer å ta vare på et barn alene, så synes ikke jeg heller at du skal beholde det. Å få barn bare fordi man ikke takler en abort eller en adopsjon er en dårlig ide, for å sette et barn til verden bør man absolutt ville ha et barn, selv om det kom overraskende på og lager en del tankekaos i begynnelsen. Dette gjelder etter min mening også folk som har en partner de bor sammen med.

Skrevet

Hvordan er det til barnets beste å ta abort? Er det ikke bedre for barnet å vokse opp med en mor som elsker det, enn å bli tatt livet av?

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hvordan er det til barnets beste å ta abort? Er det ikke bedre for barnet å vokse opp med en mor som elsker det, enn å bli tatt livet av?

Det er som gutten sa, en celleklump. Mener ikke å være spydig her, men det er rene fakta. Barnet er enda ikke skapt.

Jeg fatter ikke at kvinner som nylig har blitt dumpet ønsker å bevare barnet dersom det er blitt slutt. Er det ikke bedre å finne seg ny mann og få barn med, slik at man blir en fin og lykkelig familie??

• Liker 6
Skrevet

Du må gjøre det som er rett for deg, hva han eller vi mener om saken har ingenting å si.

Det er du som må leve med avgjørelsen uansett.

Skrevet

Alle som har tatt tidlig UL vet at det ikke er en celleklump i uke 12. Tar man angrepille med en gang, så ja da er det en celleklump. Tar man abort i uke 10-12 så er det et lite menneske med alle organer, armer, ben, finger, etc...

Skrevet

Skjønner at du ikke syns det var så gøy å bli skjelt ut.. Men når du gir han en slik livsendrende beskjed, og at han ikke får ta del i avgjørelsen hva forventer du?

Det kan hende han ombestemmer seg etter hvert og vil ta del i barnets liv, men akkurat nå har han null tilknytning til "barnet" (han har jo rett, det er en celleklump).

Nå har du jo fått vite hans mening om det, og da er det fullt ut ditt valg om du vil bli alenemor eller ikke.

Om du ikke vil ta abort, så gjør du jo ikke det. Men jeg må si jeg har ganske mye forståelse for disse fedrene som får dette slengt i fanget, og ikke skal ha noe de skulle sagt siden det ikke er deres kropp det gjelder. Men det har allikevel mye å si for livet hans da.

• Liker 1
Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

Eh.. jeg er på hans side jeg. Dere har gjort det SLUTT. Du bør absolutt ta abort. Hvorfor skal du få viljen din med at "dette klarer du ikke"? Hva med han da? Han har jo absolutt ikke lyst å bli far, og ha et barn sammen med deg!

Det er som gutten sa, en celleklump. Mener ikke å være spydig her, men det er rene fakta. Barnet er enda ikke skapt.

Jeg fatter ikke at kvinner som nylig har blitt dumpet ønsker å bevare barnet dersom det er blitt slutt. Er det ikke bedre å finne seg ny mann og få barn med, slik at man blir en fin og lykkelig familie??

Noen gang tenkt på at en mor kan elske sitt barn allerede de første månedene?

Skrevet

For all del, det er hennes avgjørelse, men hun kan ikke prakke barnet på dens far om ikke faren vil det. Og det må hun være smertelig klar over. Slike drittsekker finnes. Også vet vi heller ikke om ikke TS valgte å droppe pillen i desperat forsøk på å beholde han som kjæreste. Og i og med at han var grei før, så trudde hun kanskje at han kommer ikke til å si nei.

Ja jeg vet jeg spekulerer, men bare snodig at hun ble ikke gravid i 2 år mens de var sammen men i det siste liten før bruddet.

Skrevet

Han har nok rett. Kanskje en ide å vente til du er gift eller barnet hvertfall er ønska av både mor OG far

Skrevet

Noen gang tenkt på at man ikke kan tvinge noen til å elske noen man ikke vil ha? Og at det er den såkalte kvinnens elskling som blir det største offeret for det?

Anonym poster: 397f4c7724e68ec362c980fe347b0767

Skrevet

Du må gjøre det som er rett for deg, hva han eller vi mener om saken har ingenting å si.

Det er du som må leve med avgjørelsen uansett.

Jeg er helt uenig med deg. Når et barn er involvert skal man ikke leger tenke på hva som er rett for en selv. Man skal tenke hva som er rett for barnet. Faren vil ikke ha barnet så da vil det rette for barnet være å ikke bli født. Han kan ikke yte barnet rettferdighet. Moren vil ha barnet, eller i bestefall kun ungå en abort, og da må hun ta hensyn til om hennes kjærlighet, omsorg og motivasjon likevel er i barnets favør i forhold til farens standpunkt. Jeg syns det er helt feil at kvinner skal tenke på hva som er best for dem selv i en sånn situasjon.

Jeg kjenner flere som har vokst opp uten en far i livet sitt og slitt veldig med det. Så kan man da selvfølgelig rette fokus mot ansvarsfraskrivelsen til fedre og peke fingre, men nå er det nå faktisk ikke deres feil at de ikke har følelser for barnet eller aldri hadde noe ønske om det. Man kan ikke tvinge noen til å elske noen de ikke vil ha. Og om den sterkeste motivasjonen til å få barnet da er for å unngå å ta abort så er det egoistisk og urettferdig mot barnet.

• Liker 1
Skrevet

Han ønsker ikke å være i et forhold med deg, og han ønsker ikke et barn med deg. Så hvorfor ønsker du et barn med han?

Jeg skjønner bare ikke logikken. Jeg forstår at du er redd for aborten, men jeg ville vært mer redd for å sitte hjemme alene å passe på et barn uten en far.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tenk å oppfordre andre til å drepe et mulig barn, når de skriver at det ikke er aktuelt. En ting er å råde. Men oppfordre? Skam deg. Greit nok at du kan pule i øst og vest og fjerne "problemene", men enkelte har en smule etikk i livet sitt.

Endret av Silfen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...