AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Hvordan ville dere reagert hvis svigermor ga dere en fyrtikkeske med gullforgyllte makaroni på i julegave? Som hun hadde lagd selv... (inspirert av lekemus til jul-tråden) Anonym poster: 4d065ffcf01fe5422480bc8ac362849c
Gjest annemor30 Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Ville takket for den flotte antikke gaven
Sugerøret Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Helt ærlig ville jeg nok trodd at damen var blitt kokooo Slikt er det vel unger som lager. Og som er koselig for foreldre/besteforeldre å få. 4
belle_ Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Er jo en fin tanke, så er det jo hyggelig å få noe hjemmelaget. Hvor glad jeg hadde blitt for gaven er en annen sak. Makaroni? Haha.
Gjest Surrehodet Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Hadde ikke klart å holde meg alvorlig. Om dette var noe hun hadde laga i aktivitetstimen på gamlehjemmet hadde jeg muligens reagert litt annerledes. 2
TheSgirl Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Hadde spurt hvor hun har gjort av konvolutten med pengene i Nei huff,det hørtes helt tåpelig ut spør du meg. Skal man gi nå hjemmelaget må man kanskje tenke litt lengre enn som så
Pawn Hearts Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg ville sagt at det var akkurat det jeg ønsket meg fordi vi hadde sluppet opp for både fyrstikker og makaroni. Så ville jeg sagt at hun dessverre måtte vente med å få presangen fra meg til januar fordi jeg var litt sent ute med å bestille strykninen. (Jeg har heldigvis en storartet svigermor, så scenarioet passer ikke helt.) 1
Rubies_ Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg hadde nok begynt å tenke på om det var på tide å sende henne på gamlehjemmet. 2
Gjest Badebuksa Skrevet 30. oktober 2012 #10 Skrevet 30. oktober 2012 Vet ikke helt, hehe.. merkelig problemstilling.
floppesopp Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 "Åh takk! Hvordan viste du at jeg samler?" Nei, jeg hadde vel lurt på om noen hadde byttet om på navnelappene slik at jeg fikk en som var til henne fra et barnebarn, eller noe.. 1
Havbris Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg hadde åpnet fystikkesken for å finne pengene. 6
Gjest Lille-pus Skrevet 31. oktober 2012 #13 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) For å være litt seriøs og alvorlig her; Dersom jeg viste (eller sterkt kunne mistenke) at svigermor hadde dårlig med penger så ville jeg tatt pent imot og takket henne varmt Lile-pus har nemlig hatt gleden av å omgås nært med en elskelig gammel dame som under ingen omstendigheter kunne få alt til å gå rundt med minstepensjon. Og jeg så også hvorledes hun krympet bort til ingenting da et barnebarn hadde pakket opp 10.000 kroner fra sin andre bestemor og bestefar, åpner konvolutten med 50-lappen fra denne bestemoren (den eldre damen med dårlig råd), slenger konvolutt og penger til side og sier :Æsj bare en 50-lapp fra ***mor". Bursdags'barnet' var vel konfirmert....... Så, ja det er stor sannsynlighet for at denne fyrstikkesken pyntet med forgylt makaroni kunne være den fineste julegaven Lille-pus fikk. Endret 31. oktober 2012 av Lille-pus 28
FrøkenStrøken Skrevet 31. oktober 2012 #14 Skrevet 31. oktober 2012 Og jeg så også hvorledes hun krympet bort til ingenting da et barnebarn hadde pakket opp 10.000 kroner fra sin andre bestemor og bestefar, åpner konvolutten med 50-lappen fra denne bestemoren (den eldre damen med dårlig råd), slenger konvolutt og penger til side og sier :Æsj bare en 50-lapp fra ***mor". Bursdags'barnet' var vel konfirmert....... Så stygt! Jeg har også besteforeldre med ulikt utgangspunkt, og jeg vet hvor vondt det har vært for den med minst penger å alltid se hva vi har fått med den andre siden. Ikke bare har hun minst penger, men hun har også nesten fire ganger så mange barne- og oldebarn. Jeg har ALDRI likt den ene bedre enn den andre basert på gaver, og dette er også noe jeg går inn for å vise! Syns man skal være forsiktig med å være misfornøyd med gaver, uansett hva det er, så lenge man ikke vet at de ble gitt med onde hensikter.. 8
Gjest Shake-shake Skrevet 31. oktober 2012 #15 Skrevet 31. oktober 2012 Syns man skal være forsiktig med å være misfornøyd med gaver, uansett hva det er, så lenge man ikke vet at de ble gitt med onde hensikter.. Enig i det. 1
Havbris Skrevet 31. oktober 2012 #16 Skrevet 31. oktober 2012 For å være litt seriøs og alvorlig her; Dersom jeg viste (eller sterkt kunne mistenke) at svigermor hadde dårlig med penger så ville jeg tatt pent imot og takket henne varmt Lile-pus har nemlig hatt gleden av å omgås nært med en elskelig gammel dame som under ingen omstendigheter kunne få alt til å gå rundt med minstepensjon. Og jeg så også hvorledes hun krympet bort til ingenting da et barnebarn hadde pakket opp 10.000 kroner fra sin andre bestemor og bestefar, åpner konvolutten med 50-lappen fra denne bestemoren (den eldre damen med dårlig råd), slenger konvolutt og penger til side og sier :Æsj bare en 50-lapp fra ***mor". Bursdags'barnet' var vel konfirmert....... Så, ja det er stor sannsynlighet for at denne fyrstikkesken pyntet med forgylt makaroni kunne være den fineste julegaven Lille-pus fikk. Jeg skrev i en kommentar tidligere at jeg hadde åpnet esken for å finne pengene. Det var nok mest en fleip og jeg burde ha satt på ironiflagg. Min svigermor er en veldig gammel dame. Om hun hadde brukt av sin tid og lille energi for å lage noe til meg så ville jeg blitt veldig glad. Jeg er i en alder der vi har mer enn vi trenger og jeg ville først og fremst blitt glad for den omtanken som lå bak. Jeg tror det ville ha ligget mer omtanke bak en slik gave, enn en glassbolle fra Glassmagasinet e.l. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 31. oktober 2012 #17 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Jeg skrev i en kommentar tidligere at jeg hadde åpnet esken for å finne pengene. Det var nok mest en fleip og jeg burde ha satt på ironiflagg. Min svigermor er en veldig gammel dame. Om hun hadde brukt av sin tid og lille energi for å lage noe til meg så ville jeg blitt veldig glad. Jeg er i en alder der vi har mer enn vi trenger og jeg ville først og fremst blitt glad for den omtanken som lå bak. Jeg tror det ville ha ligget mer omtanke bak en slik gave, enn en glassbolle fra Glassmagasinet e.l. Å ja, jeg så ironien din Havbris, uten flagget. - fra deg kunne jeg aldri egentlig ha tenkt det kunne være noe annet Og likevel følte jeg så for å dele det lille tilbakeblikket..... Mest for å sette tingene litt i perspektiv.... Edit: Vi tilhører samme generasjon, de som har alt vi trenger.... Kanskje utenom tid til å bare 'være'.... og å sette pris på. Endret 31. oktober 2012 av Lille-pus 1
Tropic Skrevet 31. oktober 2012 #18 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Jeg hadde takket og snakket med samboer om å få tatt henne med til legen for en grundig undersøkelse!!! Dette fordi hun virkelig ikek er en person som kunne funnet på å satt seg ned å laget noe slikt. Hadde hun hatt dårlig råd, og vært en person som hadde laget slike ting, hadde jeg takket pent. Endret 31. oktober 2012 av Tropic
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #19 Skrevet 31. oktober 2012 Hvordan ville dere reagert hvis svigermor ga dere en fyrtikkeske med gullforgyllte makaroni på i julegave? Som hun hadde lagd selv... (inspirert av lekemus til jul-tråden) Anonym poster: 4d065ffcf01fe5422480bc8ac362849c Jeg ville spurt henne om hun var sikker på at det ikke var noe som mannen min hadde laget da han var et barn. Jeg husker jeg lagde slike tidlig på barneskolen. Om hun etter det hadde sagt at det faktisk var hun som hadde laget den, og at det var julepresang til oss hadde jeg nok gjort store øyne og sagt "jaha.. Takk." Samtidig hadde jeg begynt å lure på om hun virkelig var ved sine fulle fem eller ei. :S Anonym poster: f269c5753244a08f0cbc186e3782d7a1
Anciol Skrevet 31. oktober 2012 #20 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Jeg vill sagt pent takk, og gitt henne en klem:) hmmpf er lært opp til å være høflig selv om du får gaver du ikke liker. Og satt gave lengst inne i hyllen, og satt den i settekassen når svigermor på besøk:) Fikk en boks spaghetti som inneholdt en 500 lapp av svigemor ifjor:)! Svigermor er en skøyer:) Endret 31. oktober 2012 av Anciol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå