AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Hei! Jeg prøver å rekne på hvor mye jeg har tjent i år, men er usikker på om jeg har reknet rett/fått med meg alt. Hvordan kan jeg finne ut av dette? Kan jeg ringe til likningskontor/skattekontor? Har de ett tall på meg hittil i år som jeg kan få vite? Redd jeg har gått over grensa til Lånekassen på inntekt.... Anonym poster: 0215d7335233f395dfbac2e26fc73e20
Gjest Armule Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Sjekk lønnsslippen(e) dine. Der står det hvor mye du har tjent totalt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har hatt to forskjellige jobber, og så har jeg sittet eksamensvakt, så har ikke alle slippene/ikke fått alle. Dessuten teller vel feriepenger med. Har gått gjennom nettbanken å sjekket feriepengebeløpet som kom inn, men må jeg plusse på skatt for å få riktig tall? :/ Kan ikke Skatteetaten/likningskontor hjelpe meg? Anonym poster: 0215d7335233f395dfbac2e26fc73e20
Gjest Armule Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Som sagt, sjekk lønnsslippene dine. Tallet som står der gjelder utbetalingene t.o.m. den slippen, og det inkluderer feriepenger om du har fått dem. Tallet er også brutto, slik at skatt har ingenting å si. Skatteetaten kan ikke hjelpe deg, de mottar såvidt jeg vet lønnsoppgaven som lages av arbeidsgivere og sendes ut året etter. De har dermed ikke informasjonen. Du har krav på lønnsslipp (enten per brev eller elektronisk) på inntekt, så har du fått noe utbetalt så skal du også ha papirer til å fortelle deg hvor mye du har tjent iløpet av året.
L'amie Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Cervix sier mye bra. Det står på lønnsslippen, og lønnslipp skal du få. Det er ditt eneste bevis på at du betaler skatt, og ikke jobber svart. Får du ikke lønnslipp må du komme deg fortest mulig unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå