Gå til innhold

Stygg "kant" når man hekler rundt og rundt, og ved fargebytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å google meg frem til dette, men finner ikke noe. Lurer på om det er jeg som gjør noe helt tullerusk, eller om det bare er sånn.

Når jeg hekler feks luer/pannebånd/votter og annet som jeg hekler rundt og rundt på (har en rekke med luftmasker som jeg fester sammen) blir det for det første en litt stygg "kant" der jeg fester de sammen. Liksom et slags hakk opp, fordi jeg starter på ny runde, og man på en måte hekler i en "spiral". Det samme skjer når jeg bytter farge for å lage feks striper, så blir det igjen et slikt "hakk", fordi den nye fargen starter på en ny "linje i spiralen"... Er jeg dum, eller blir det bare sånn? Jeg kan jo fikse på den kanten ved starten slik at det ser rettere ut, men hadde jo vært greit om det faktisk var en måte å gjøre dette ordentlig på..

kan legge ved et bilde:

76643_10151207952869523_402349202_n.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der vil bli bedre hvis du avslutter alle rundene med en kjedemaske i første maske på runden. Da får du heller ikke det hakket nederst. Når du da begynner neste runde med ny farge, så vil du heller ikke få det hakket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...