AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Venninna mi har nettopp kommet hjem fra sykehuset etter en operasjon. Hun kan fortelle meg at hun ikke hadde det noe hyggelig der. Hun fikk morfin mot smerten. Hun hadde en fast sykepleier på dagtid som rett og slett nektet henne morfin enda hun hadde vondt. Hun fikk svar som at de skulle avvenne henne nå, hun fikk også til svar "litt må du da tåle", "har du drevet med narkotika" sa hun også, og sykepleiren virket ikke noe hyggelig mot henne og klaget på ting. F.eks når venninna mi ville at hun skulle skiftet på senga så pustet hun tungt og sa "nå igjen" surt. På kveldstid og morgingen og natta så hadde hun andre sykepleier til å se etter henne og de ga henne morfin. Nå vet ikke jeg hvordan dette fungerer, men jeg ble litt sjokkert over dette. Hvorfor ble hun nektet av den ene? Hvorfår får hun av en, men ikke av en annen? Slik venninna mi beskriver det hele så virker det nesten som det må ha vært noe personlig, eller kanskje hun ikke visste, er det mulig? Anonym poster: 516e032c13b3b40be367166f8222ed4f
Calypso Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Lurer på hvorfor slike folk i det hele tatt vil ha jobb hvor man skal ta seg av andre mennesker.
pratsom Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Morfin er SYKT avhengihetsakpende, har selv vært inn og ut av sykehus ganske mange ganger, og rutinene er de samme. Man får ikke morfin med minde man faktisk har jævlig vondt, de har mer enn nok piller man kan få som ikke er på langt nær så "farlige", men fikser opp i smertene alikevel. Våknet med et brøl på sykehuset her i sommer, trodde serr jeg var døden nær av smerter, fikk heller ikke noe morfin da, men piller som tar noen minutter lengre før de virker. Ja, det er litt kipt, men til hennes eget beste. Nå kan d jo seff hende att denne sykepleieren var en drittkjærring, men morfin over lengre tid er uansett ikke normalt å gi.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 En sykepleier kan ikke nekte pasienten morfin eller annet smertestillende som en lege har foreskrevet - så fremt pasienten har vondt og ikke har fått max-dose. Men noen mennesker passer rett og slett ikke inn i jobbene de har. Jeg ville skrevet en klage på den aktuelle sykepleieren. Anonym poster: 3e1c81c415de87a62dbf99b747e4bade
Strixvaria Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Fordi det - som i alle yrker - finnes folk som er gode i jobben sin, som trives på arbeidsplassen og generelt er interessert i å gjøre alle til lags, samtidig som det finnes de som skulle ønske både arbeidsplassen og kollegaene en viss plass, og generelt misliker hele yrket. Helsepersonell er imidlertid i en særstilling, for dersom ekspeditøren på Skeidar ikke er ålreit, så kan du gå på Bohus, Jysk, Princess, Hansen&Dysvik, IKEA osv., men det er litt verre når du ligger nyoperert i en sykehusseng. Du har ikke helt de samme mulighetene der, nei, og må plent ta til takke med det du får. Samtidig er morfin veldig avhengighetsskapende, så man er veldig nøye med hvor store doser den enkelte pasient får. Har du allerede fått "din dose", så må du over på andre smertestillende medikamenter, for din egen sikkerhet. Det kan også hende at det var dette som var grunnen, dog har jeg mine tvil ettersom du sier at venninnen din fikk morfin etter vaktbytte. Da er det noe annet som skurrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå