AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Dere som skal ha eksamen.. hvordan gjør dere det med døgnrytmen? I forrige eksamensperiode, snudde jeg helt om på døgnrytmen. Jeg var våken hele natten, og sov om dagen, slik at når eksamensdagen kom, fikk jeg lest i mange timer før jeg dro for å ta eksamen. Det gjorde også at jeg ikke ble fristet til å være så mye sosial. Da jeg hadde eksamenen følte jeg meg uthvilt. Men var noe stresset i lesingen. Våkner jeg dagen etter lesing, har mye av det gått i glemmeboka. Anonym poster: 3bbdc591445c78736d7f66e164360d29
Harlequin Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Det hørtes egentlig lurt ut, men hvor tidlig begynte du å snu på døgnet? Tror jeg måtte bruke laaang tid for å klare å omstille meg, føler det er litt risikosport i og med eksamen nærmer seg egentlig :/
Myntkast Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg gjorde det samme som ts. En grunn var at det var færre forstyrrende momenter om nettene og en annen var at det alltid var ledig plass på lesesaler på kveldstid/natt (er mer motivert når jeg sitter på en lesesal, uansett tid og folk rundt meg). Begynte å snu døgnet en måned/halvannen måned før første eksamen og holdt det gående til en uke eller to før eksamen. Mener fremdeles det er lurt å snu døgnrytmen tilbake, da man bør være uthvilt når eksamen starter. Ingen vits å lese 5 timer rett før en 5-timers eksamen. De 5 timene er ingen ting i forhold til den mengden man har lest i forberedelsestiden, så da kan man like så greit være helt uthvilt til det braker løs. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå