Gjest Kathrine Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Skal prøve å gjøre dette kort. Det er en gangske lang historie, men har ikke fortalt den til noen og trenger å lette på trykket litt før jeg knekker sammen. Jeg og kjæresten min har vært sammen siden vi var 13, og er nå 19&20. Altså har vi vært sammen utrolig lenge. Det siste året har jeg begynt å bli mer og mer usikker på om han er det rette for meg. Ikke missforstå, vi har hatt det helt fantastisk alle disse årene, og han er virkelig bestevennen min, min eneste bestevenn. Men siden jeg ikke har hatt noen andre kjæresten eller forhold har jeg blitt litt redd for om det er ekte kjærlighet, eller at vi kun er sammen fordi vi ikke vet om noe annet/bedre. Det var for ett år siden at jeg hadde disse tankene for fullt, og det førte til at jeg gjorde mitt livs feil. Jeg oppsøkte en gutt jeg hadde vært litt betatt av tidligere og det endte med at vi hadde sex Jeg var alt for umoden til å se hva jeg risikerte/gjorde. Ikke at det er noen unnskyldning. Jeg angret med en gang, og skulle ønske for alt i verden at jeg ikke hadde gjort det. Jeg elsket kjæresten min så mye, men greide fortsatt å gjøre noe som kan såre han så dypt. Jeg valgte å ikke si noe om dette til kjæresten, ettersom jeg ikke greide å såre han så dypt ved å fortelle om det forferdelige jeg hadde gjort. Men etter denne episoden for 1 år siden, har den dårlige samvittigheten blitt større og større, og det gjorde ubeskrivelig vondt å tenke på hva jeg hadde gjort mot han. Itillegg ble jeg mer og mer klar over at han virkelig er den rette for meg, og jeg trenger ikke å ha hatt mange forhold for å finne ut av det. Han er mannen i mitt liv, og det er jeg 100% sikker på. Men etter at jeg var utro, var det noen i vår omgangskrets som fikk greie på hva jeg hadde gjort gjennom han jeg var utro med. De har ikke sagt noe til kjæresten min, men jeg går og er redd hver dag for at de skal si noe. Dette og den dårlige samvittigheten min, gjorde at jeg bestemte meg for 5-6 månder siden at jeg ikke kan være sammen med kjæresten min lengre. Men siden vi har det så utrolig bra sammen og har vært sammen så lenge, greide jeg ikke å slå opp med en gang jeg fant ut av dette. Jeg bestemte meg for å bli en dårligere kjæreste og oppføre meg dårlig, slik at forholdet skulle begynne å bli dårligere og jeg derfor kunne ha en "grunn" til å slå opp. Og det fungerte sånn jeg hadde tenkt, for 2 måneder siden ble det slutt mellom oss, vi bestemte det i fellesskap og skiltes som gode venner. Men nå sitter jeg her og er fortsatt helt knust. For jeg vet at jeg aldri kommer til å finne en som han igjen. Jeg er så utrolig sint på meg selv og at jeg kunne ødelegge det beste jeg har hatt. Livet mitt har aldri vært så dårlig som nå. Jeg har ingen venner å prate med, ingen famile å prate med, og ingen kjæreste... Og jeg vet jeg fortjener det, jeg vet at jeg ikke fortjener han. Men hjertet mitt er knust, og jeg gråter meg i søvn hver natt. Jeg savner han så mye, jeg savner alt vi hadde.. jeg er så redd for at jeg kommer til å være alene resten av livet.. Jeg hater livet mitt, og jeg hater meg selv. Jeg vet egentlig ikke hva jeg forventer av svar, men jeg måtte bare få det ut. Jeg har ikke sagt det til noen, og har ingen å prate med...
eva-80 Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Alle gjør tabber i livet.. DEt du har gjort var riktig ille, men karma, you know.... Så se på dette som en erfaring, ikke la den spise deg opp... Du skulle bare visst alt det rare vi andre gjorde i din alder. Hvor mange vi har såret, dumpet, og angret etterpå.. Hver sitt kors å bære. Legg det bak deg og lær av det. Klem fra meg :blomst:
TheSgirl Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Kjedelig situasjon du havnet i. Kanskje ikke den beste måten du valgte og få en slutt på forholdet men.. Har egentlig ikke så mye og komme med,kun at skulle du prøve å få han tilbake igjen fortjener han sannheten før han vurderer å ta deg tilbake igjen. Uansett vil du nok ikke leve resten av livet alene,selv om drt kan føles litt slik når man har kjærlighetssorg. Plutselig en dag har du gått videre,og livet lyser til deg igjen
Gjest Maria Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg syns du skal fortelle han det du har skrevet her, du har allerede mistet han så du kan jo ikke miste han igjen. Fortell ham dette og fortell alle følelsene du har for han, ikke vær redd for å slippe følelsene ut. Og hvis dere er ment sammen og du legger ut hjertet ditt mer enn noengang før, har du iverfall en liten sjanse på å få han tilbake. Du har ingenting å tape, og ærlighet er viktig.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg syns du skal fortelle han det du har skrevet her, du har allerede mistet han så du kan jo ikke miste han igjen. Fortell ham dette og fortell alle følelsene du har for han, ikke vær redd for å slippe følelsene ut. Og hvis dere er ment sammen og du legger ut hjertet ditt mer enn noengang før, har du iverfall en liten sjanse på å få han tilbake. Du har ingenting å tape, og ærlighet er viktig. Ja, på denne måten så slipper jo TS å gå rundt å tenke på at han ikke vet hva som egentlig skjedde ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Han kommer nok til å få vite det. Alltid noen som liker vedkommende bedre enn ts, og kommer til å sladre om det... Anonym poster: bd64d8fc499c3a428d812453a85fd920
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 Du burde si det til han. Det er jo slutt mellom dere nå, og jeg kan love at noen i deres omgangskrets sier det til han. Da er det bedre at han hører det fra deg, og kanskje tilgir. Det er ihvertfall en veldig kjedlig situasjon du har havnet oppi, og alle kan gjøre feil. Du angrer hvertfall, mange som ikke gjør det. Anonym poster: 480a9eeba95efe3a03227b12ee6fe402 1
darth Vader Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Du burde si det til han. Det er jo slutt mellom dere nå, og jeg kan love at noen i deres omgangskrets sier det til han. Da er det bedre at han hører det fra deg, og kanskje tilgir. Det er ihvertfall en veldig kjedlig situasjon du har havnet oppi, og alle kan gjøre feil. Du angrer hvertfall, mange som ikke gjør det. Anonym poster: 480a9eeba95efe3a03227b12ee6fe402 Hvorfor? Han har nå, sannsynligvis, gått videre. Å fortelle han at hun var utro vil kun rippe opp i gamle sår igjen. TS. forholdet er slutt. La han være i fred og slippe å måtte forholde seg til det som var en elendig kjæreste.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 Du kan ha over 70 år igjen å leve så du har god tid til finne menn som er minst like fantastiske som han og som du kan være i forhold med mye lengre enn 6 år. Hvis du har lært av tabbene dine så kan du ha det veldig bra i neste forhold
Nerdemamma Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Du er ung, veldig ung Slapp av, det var en tabbe å ha sex med han andre. Og en annen tabbe å ikke fortelle kjæresten din. Men som sagt, du er veldig ung. Du har ikke sett mer enn en brøkdel av menneskene du kommer til å treffe enda engang. Din prins er der ute, tro det eller ei Kanskje ikke noe du vil tenke på nå, det er viktig at du får ta denne kjærlighetssorgen i ditt eget tempo. Men det er ikke slutten. Det er heller starten på et fritt singelliv hvor du kan bli kjent med deg selv igjen, og en eller annen dag så forelsker du deg igjen
Quilliam Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 Ikke si det til han ihvertfall, da er du bare ond, du kommer til å ødelegge selvtilliten hans og han kommer aldri til å stole på kvinner igjen. Det er du som har skylden og det er du som burde bære smerten, ikke han. At du angrer i ettertid kommer ikke til å hjelpe han en døyt. Ødelegger du en manns selvtillit ødelegger du hele livet hans. Heller begynn på nytt med en annen og lær fra feilen din. Du trenger ikke å leve hele livet ditt i ulykkelighet pga. en feil.
Anglofil Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 Utroskap er ikke noe som "bare skjer", det er faktisk et valg. Vil du ha han tilbake må du også være ærlig om hva som skjedde. Hvis ikke så lar du han være i fred. Mvh Yvonne
I Grosny Skrevet 31. oktober 2012 #13 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Hvorfor? Han har nå, sannsynligvis, gått videre. Å fortelle han at hun var utro vil kun rippe opp i gamle sår igjen. TS. forholdet er slutt. La han være i fred og slippe å måtte forholde seg til det som var en elendig kjæreste. Jeg synes også at ts skal ta en helt ærlig og oppklarende prat. Fortelle alt hun har skrevet her. Det er faktisk mulig at de to egentlig hører sammen, og da er det for dumt at bruddet skjer på feilaktig grunnnlag. Jeg ønsket selv når jeg var i mitt siste brudd å få oppklart alle misforståelser. Jeg gjorde det jeg kunne for å få klarhet, og det var viktig for meg for å komme meg videre. Endret 31. oktober 2012 av I Grosny
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 31. oktober 2012 #14 Skrevet 31. oktober 2012 Er du helt sikker på at dette er drømmegutten? Om han hadde vært det, er det godt mulig du aldri hadde vært utro. Jeg tviler ikke et sekund på at du savner han, og savner det dere hadde sammen, men det betyr ikke at du ikke vil oppleve noe bedre med enn annen. Du nevner at nå har du ingen. Verken familie, venner eller kjæreste? Kan dette ha noe med saken å gjøre? Jeg synes du skal gå ordentlig inni deg selv og tenke om dette er noe du virkelig ønsker før du eventuelt prater med han igjen. Og om du gjør dette, må du være ærlig med han om absolutt alt og fortelle han hvordan du har hatt det og hvor usikker det er. Da får han velge selv, om han vil prøve på nytt eller gå videre. Det virker i hvertfall som du har lært av dette, og det er jo bra. Så gjør du forhåpentligvis ikke samme feil igjen om noen år.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #15 Skrevet 5. november 2012 Du er ung, veldig ung Slapp av, det var en tabbe å ha sex med han andre. Og en annen tabbe å ikke fortelle kjæresten din. Men som sagt, du er veldig ung. Du har ikke sett mer enn en brøkdel av menneskene du kommer til å treffe enda engang. Din prins er der ute, tro det eller ei Kanskje ikke noe du vil tenke på nå, det er viktig at du får ta denne kjærlighetssorgen i ditt eget tempo. Men det er ikke slutten. Det er heller starten på et fritt singelliv hvor du kan bli kjent med deg selv igjen, og en eller annen dag så forelsker du deg igjen Tabbe? Kaller du det å være utro en tabbe? Hun har faktisk gjort det verste som er mulig å gjøre mot en partner, det er ikke en tabbe, det er grusomt gjort, utilgivelig, jævlig stygt... Gode mennesker er ikke utro... Anonym poster: 2409a35b26a1f55d4747f77caefcc7f6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #16 Skrevet 5. november 2012 Tabbe? Kaller du det å være utro en tabbe? Hun har faktisk gjort det verste som er mulig å gjøre mot en partner, det er ikke en tabbe, det er grusomt gjort, utilgivelig, jævlig stygt... Gode mennesker er ikke utro... Anonym poster: 2409a35b26a1f55d4747f77caefcc7f6 Det er da virkelig ikke det verste som er mulig å gjøre. Snakk om å overdrive. Ja, det er ille, men jeg kan finne på ørten ting man kan gjøre som er verre. Anonym poster: 4e3a5023a742e4cf6003e9eeb7efc812
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #17 Skrevet 5. november 2012 Det er da virkelig ikke det verste som er mulig å gjøre. Snakk om å overdrive. Ja, det er ille, men jeg kan finne på ørten ting man kan gjøre som er verre. Anonym poster: 4e3a5023a742e4cf6003e9eeb7efc812 Utroskap er, i mine øyne, noe av det verste man kan gjøre. Hvorfor? Fordi man tråkker på partneren sin når man er utro! Man viser partneren at man egentlig ikke bryr seg så jævlig mye... Man bryter all tilitt, sårer, ødelegger... Anonym poster: 2409a35b26a1f55d4747f77caefcc7f6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #18 Skrevet 5. november 2012 Ikke prøv å få ham tilbake, han har det nok mye bedre uten deg, vil jeg tro... Du har faktisk valgt å være utro mot en person som var glad i deg, elsket deg og ville være sammen med deg! Og nå sitter du og synes synd på deg selv...? Du skulle skamme deg!! Og ikke bare det, du klarte ikke engang å slå opp med eksen din på en ordentlig måte! Du begynte å oppføre deg dårlig for at han skulle gjøre det slutt med deg! Ikke bare var du utro mot ham, du var så feig at du ikke klarte å slå opp med ham også! Det finnes absolutt ingen unnskyldning for det du har gjort mot ham!! Og du har ingen grunn til å synes synd på deg selv! Du fortjener å slite litt etter alt det STYGGE du har gjort!!! Anonym poster: 2409a35b26a1f55d4747f77caefcc7f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå