MyLittlePony Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Hei Jeg jobber natt ved siden av studiene. Problemet er at det er ikke noen ekstra personer som kan ta denne jobben, derfor vanskelig å bytte ved eksamener. (Det er ikke noe avansert arbeid som krever utdannelse) Jeg har selvfølgelig min turnus natten før en ganske omfattende eksamen og ser ut til at jeg kanskje ikke får fri. Hva gjør jeg? Har hørt at det er en lov om at man skal få fri dagen/natten før. Noen som kjenner til dette? Evt hvilken lov er dette?
Gjest barista Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Hei Jeg jobber natt ved siden av studiene. Problemet er at det er ikke noen ekstra personer som kan ta denne jobben, derfor vanskelig å bytte ved eksamener. (Det er ikke noe avansert arbeid som krever utdannelse) Jeg har selvfølgelig min turnus natten før en ganske omfattende eksamen og ser ut til at jeg kanskje ikke får fri. Hva gjør jeg? Har hørt at det er en lov om at man skal få fri dagen/natten før. Noen som kjenner til dette? Evt hvilken lov er dette? Usikker om det er lovpålagt, men på min arbeidsplass har står det skrevet ned i en tariff/bedrifts avtale at vi har muligheten for fri ved eksamener.
pusekatta Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Meg bekjent er det absolutt ingen lov som fritar deg for arbeid natten før eksamen, dette må man ordne selv. Mitt beste råd er å lese godt på dagen, og drikke godt med kaffe om natten. Det er da grenser for hvor dårlig det kan gå selv om du ikke for sovet på natten? Jeg tror at du klarer dette fint
MyLittlePony Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2012 Takk, viste seg å være en stor misforståelse og at jobben gjør alt i kan for å dekke opp vaktene. Så da kan jeg puste lettet ut
Ibanez Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Tenkte du skulle fri til kjæresten kvelden/natten før h*n hadde eksamen. Ikke en så god ide tenkte jeg 3
Leanne Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 I kommunalejobber har man som oftes krav på 2 lesedager fri før eksamen, vil tro det gjelder natt også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå