Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skjønner ikke noe.. Jeg hadde en bortfallsblødning etter primolut N (Fikk grunnet manglende blødning) som startet 29. september. Skulle etter mine beregninger da vente TR i løpet av helgen som var. Er ikke helt sikker, har PCOS og veldig uregelmessige blødninger. TR kom ikke og jeg tok tester, fre-lør blendahvite. søn-man-tirs kan jeg skimte en svak strek, men usikker på om den kom før eller etter tiden. Jeg har og tatt EL tester for.. jeg vet ikke.. morroskyld? Det har vært streker der, men de har vært svakere enn kontrollstreken helt til i dag da begge var veldig sterke.

Tappen er lukket.

Jeg skjønner ingenting :klo: Har jeg EL? Hvordan funker EL tester - er det LH i urinen hele syklus i varierende mengder? (utenom EL altså)

Dette ble veldig rotete..

Anonym poster: f61fde70298bf16662921a97ddd2676b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er Lh i i urinen hele syklusen ja. Så mange vil oppleve å få svake streker på el-testen hele syklusen.

Testen er ikke positiv før streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken.

Men siden du har Pcos bør du kanskje være obs på at du kan få falsk positive tester pga det.

Les pkt 6 her: http://www.pernille.info/faq_egglosningstest.htm#6

Anonym poster: f3653cf2071cccae01705bb574e597fb

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har ikke brukt el tester tidligere, så da regner jeg med at den positive testen er pga PCOS'en :)

Anonym poster: f61fde70298bf16662921a97ddd2676b

Skrevet

Man får ikke nødvendigvis eggløsning eller ny mens etter en primolut n kur. Det gir kun en kunstig bortfallsblødning, og hos enkelte kan den kickstarte syklusen. Men hos PCOSere med uregelmessig syklus bør en primolutkur følges direkte opp av en pergokur.

Men syklusforstyrrelser kan positive EL tester komme og gå, og sier egentlig ikke så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...