Gå til innhold

Kan jeg veie mer, men se lik ut - kontra for noen år siden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var 16 hadde jeg en kjempefin kropp. Jeg var ganske utviklet på den tiden(jeg var kjempetynn og sånn, men hadde ganske "stor" rumpe og pupper, og brede hofter til resten av kroppen), men nå som 18-åring har jeg blitt en god del bredere over skuldre og hofter enn jeg var den gang. Med bredere mener jeg beinbygningen som har blitt bredere. Men jeg har lagt på meg også, ca. 7 kg, men nå er målet å ta de av. Det jeg lurer på, er om jeg egentlig trenger å gå ned så mye, og kanskje heller 5? Jeg lurer fordi vekten jeg har nå ville ha gjort meg litt lubben på den tiden(tror jeg), mens jeg nå ikke ser så ille ut likevel. Jeg føler kanskje jeg ville ha blitt litt vel tynn om jeg gikk ned "hele" 7 kg.

Spørsmålet mitt er: siden beinbygningen min er mer ferdigutviklet nå, kan jeg veie mer, men samtidig ha den samme størrelsen som den gang? Hvis dere forstår spørsmålet mitt. :) Jeg vil vel kanskje være bredere grunnet skjelettet mitt, men tenker mer på fettprosenten. :)

Anonym poster: 7f752d4f7b8f3c3c278406bb535bbb07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beinbygningen din er nok akkurat den samme ;) Du har neppe grodd noe særlig bein i bredden siden du var 16.

Det som kan ha skjedd er at du har lagt på deg mer muskelmasse. Muskler har høyere massetetthet enn bein. Det er derfor fullt mulig å gå opp i vekt, og likevel bli slankere. Selv har jeg gått opp 6 kg de siste fem årene, og blitt såpass mye slankere at jeg har måttet sy inn bunaden.

Anonym poster: 8c31af8bd927a663f01e71baffd187cd

• Liker 1
Skrevet

Vel, dette er vel veldig individuelt, men utfra min egen erfaring kan det stemme.

Etter å ha vært tjukk en god stund slanket jeg med ned i vekta jeg hadde da jeg var 15. Etter å ha sett på bilder ser jeg at jeg er penere nå i midten av tyveåra enn det jeg var da. Grunn: Bedre proporsjoner. Bollekinnene er borte, og kroppen har finere kurver.

Om dette skyldes bygning eller annerledes fettdistribusjon på kroppen er jo ravende likegyldig. Det eneste du kan gjøre for å sjekke om din påstand stemmer er å gå ned de 5 kiloene og se om du er fornøyd.

PS: Lurt å gå ned på den sunne måten, dvs god kost pluss trening. Da blir du fastere. Vekten er ikke så nøye, ettersom muskler veier litt mer enn fett. Dvs du blir slankere med å gå ned 5 kg trening enn å sulte deg ned samme antall kilo, om du skjønner :-)

Skrevet

Det er jo bare å begynne, og se ann, stopp når det blir bra! :)

Skrevet

Mye mulig at øynene som ser har senket kravene, noe som kan være en veldig bra ting.

Anonym poster: 8cc4d6df8d74423b0b3388664f8a9eac

Skrevet (endret)

Hva med å båse i hva du veier og heller legge opp til hva kroppen din yter i form av styrke og kondisjon? Har du habilt med styrke og kondisjon er kroppen din griselekker uansett hva du veier.

Endret av BM2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...