Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som er det? Isåfall tives du? Åssen er arbeidstidene? Hva ligger time lønna på?

Anonym poster: 66a60c28d26cad94652ab3cdd3cc3e9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobba som renholder på sykehus deltid i mange år. Trivdes godt på de stedene jeg jobbet. Grunnlønna er nåværende minstelønn i det offentlige, men når du regner ut timelønna må du huske at det kun er 35,5 timers uke siden det er helgejobbing. Da jeg slutta for et år siden var timelønna 130kr, men jeg jobba stort sett helg og da er det 35 kr helgetillegg, jobber du kveld og natt kommer 45 kr tillegg for dette. Ellers er doble vakter i helgene gull, du går rett på 100% tillegg, og helligdagstillegget er på 133%.

Når det gjelder arbeidstider og lønn vil dette variere ettersom hvilken avdeling du jobber på. Jobber du på et større sykehus må du gjerne gjøre deg fortjent til å få jobbe på føden og operasjon, hvor det er døgnturnus. Vanlige avdelinger har kun renhold på dagtid og i helger, du vil uansett måtte jobbe tredje hver helg. Vil du ikke ha helgejobbing er det mulig å unngå ved fast stilling på enkelte psykiatriske avdelinger, men dette er også noe man må gjøre seg fortjent til.

Anonym poster: 73019389a3af10dbaad8a2505bcd0dcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...