Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig at kjærlighet ikke er nok til å få et forhold til å fungere? Eller betyr det at det ikke er ekte kjærlighet hvis et forhold ryker?

Anonym poster: 180702ad5dd995479e20737a1da61c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg vil nok si at det da ikke var ekte kjærlighet.

Eller at den andre ikke var den rette.

Skrevet

Kjærlighet er ikke nok for alle, dessverre. Ble dumpa av ei jeg elsket og som elsket meg. Hun sa det rett ut, at kjærlighet ikke alltid er nok. I ettertid har jeg jo skjønt at vi må ha hatt ganske så forskjellige verdier, så det var kanskje til det beste. Jeg kunne aldri dumpa noen jeg elsket. Kanskje dette er mere typisk for damer? Kjenner flere som har valgt "trygghet" foran kjærlighet.

Skrevet

Det hjelper nok å ha en noenlunde lik ide om hvor man vil videre i livet - om man vil ha barn, bo i by/på landet, hvordan man ser på økonomi osv.

Kjærlighet kan holde dere sammen i vanskelige perioder, men man kan ikke leve på det og luft til hverdags..

• Liker 1
Skrevet

Kjærlighet er ikke nok,- for meg ihvertfall.

Har akkurat avsluttet ett forhold der det var stor kjærlighet mellom oss, men vi var fra to forskjellige planeter, nesten bokstavlig talt, da han var fra ett annet land med en annen kultur. Vi har så ulike oppfatninger om livet og fremtiden at jeg innså at dette vil jeg, dessverre, ikke mer.

Men, om bruddet er endelig gjenstår å se, da vi har ett helt spesielt bånn til hverandre, men han er nødt til å bli litt mer "norsk" i tankegangen om det skal fungere for min del.

Så min konklusjon er at det holder ikke med "bare" kjærlighet.

Skrevet

Har akkurat avsluttet ett forhold der det var stor kjærlighet mellom oss, men vi var fra to forskjellige planeter, nesten bokstavlig talt, da han var fra ett annet land med en annen kultur. Vi har så ulike oppfatninger om livet og fremtiden at jeg innså at dette vil jeg, dessverre, ikke mer.

Men, om bruddet er endelig gjenstår å se, da vi har ett helt spesielt bånn til hverandre, men han er nødt til å bli litt mer "norsk" i tankegangen om det skal fungere for min del.

Fornuftig.

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Helt enig med denne. Kjærlighet er ikke alltid nok når man er vokst opp med helt forskjellige verdier.

Om man har to forskjellige trosretninger kan dette by på store problemer f.eks. Man kan være så glad man bare vil i en person, men å gi opp det du tror sterkt på har ingenting med at du ikke elsker personen, men at du ikke gir slipp på deg selv og det du står for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...