Frk Lakrispipe Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Vi sliter litt med hvem vi skal invitere nå. Vi føler vi må kutte i gjestelista for at vi ikke skal blakke oss helt. Hva synes dere om å f.eks invitere kollegaer uten følge? Selv om de er samboende/gift m/ barn?
Gjest Eithne Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 HVorfor ikke invitere nærmeste familie og venner og kutte ut kollegaer? 13
Silfen Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Hvorfor ikke kutte ut gamle tanter og alle som er kjipe å ha med og bare invitere gøye venner! 7
Gjest kiara_pusen Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Hvorfor ikke kutte ut gamle tanter og alle som er kjipe å ha med og bare invitere gøye venner! Slik blir det hos oss! - garantert en bra fest! Har overhodet ikke noe behov for å fylle opp plassene med gamle tanter som sukker over at det ikke blir servert tre retters og dessert med en gang. Når det er sagt synes jeg det er en uting å invitere uten følge, da får man finne andre løsninger for å få alle med. Ikke alle trenger å komme til middag feks hvis det er der det største pengesluket er., 2
Petalouda Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Enig med Kiara. Å invitere halvparten av et par (stabilt par, ikke typ kjærester i fire uker) - syns jeg er en uting. Finnes sikkert unntak men jeg kommer ikke på noen nå. Jeg ville heller kuttet ned på antall par. 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg ville heller kuttet ut kollegaene. Det er en del folk som tilsynelatende er ute av stand til å klare seg selv i et bryllup, som ikke vil komme om de ikke får sitte og klamre seg til partneren ved hele bordsetningen. Om du inviterer folk uten følge risikerer du at de uansett takker nei fordi det er såååå fææææælt å gå i et selskap uten konen/mannen. Så da risikerer du at du uansett får "ledige" plasser og nok et dilemma om det er ok å sende ut innbydelser til noen lenge etter de andre fordi noen har meldt avbud. Anonym poster: ddaf32f45e7e13e8446385216b8d215c 4
Gjest kiara_pusen Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg ville heller kuttet ut kollegaene. Det er en del folk som tilsynelatende er ute av stand til å klare seg selv i et bryllup, som ikke vil komme om de ikke får sitte og klamre seg til partneren ved hele bordsetningen. Om du inviterer folk uten følge risikerer du at de uansett takker nei fordi det er såååå fææææælt å gå i et selskap uten konen/mannen. Så da risikerer du at du uansett får "ledige" plasser og nok et dilemma om det er ok å sende ut innbydelser til noen lenge etter de andre fordi noen har meldt avbud. Anonym poster: ddaf32f45e7e13e8446385216b8d215c Ingen automatikk i at alle par sitter sammen og dyrker romantikken ved å holde hverandre i hånden og hviske hverandre i øret under bordsettingen. Men det trenger ikke gjestene vite før de kommer til bryllupet. 1
Petalouda Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 etikette sier faktisk at gifte ikke skal sitte sammen uansett.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg ville heller kuttet ut kollegaene. Det er en del folk som tilsynelatende er ute av stand til å klare seg selv i et bryllup, som ikke vil komme om de ikke får sitte og klamre seg til partneren ved hele bordsetningen. Om du inviterer folk uten følge risikerer du at de uansett takker nei fordi det er såååå fææææælt å gå i et selskap uten konen/mannen. Så da risikerer du at du uansett får "ledige" plasser og nok et dilemma om det er ok å sende ut innbydelser til noen lenge etter de andre fordi noen har meldt avbud. Anonym poster: ddaf32f45e7e13e8446385216b8d215c Haha, gjør folk det? Jeg tenker at jeg har satt opp en gjesteliste og den er endelig. Om noen melder avbud har jeg ikke noen av mine venner på en "reserve" liste fordi jeg MÅ fylle opp de 80 plassene jeg i utgangspunktet hadde tenkt skulle være der. For å svare TS. Jeg synes samobere/gifte par hører sammen og at det er uaktuelt å dele dem opp, inviter begge eller kutt dem ut. Kjærester eg jeg selv usikker på, og det kommer nok til å være en evig diskusjon om dette overalt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Ingen automatikk i at alle par sitter sammen og dyrker romantikken ved å holde hverandre i hånden og hviske hverandre i øret under bordsettingen. Men det trenger ikke gjestene vite før de kommer til bryllupet. Nei, hvorfor i alle dager skal andre få lov å kose seg på deres dag? Det er da dere som bestemmer må vite! Ekkelt med folk som "dyrker romantikken" i et bryllup. Det er det bare brudeparet som skal få lov til! Anonym poster: 814d03fc7cf41e7575518131192a233f 3
Gjest kiara_pusen Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 Nei, hvorfor i alle dager skal andre få lov å kose seg på deres dag? Det er da dere som bestemmer må vite! Ekkelt med folk som "dyrker romantikken" i et bryllup. Det er det bare brudeparet som skal få lov til! Anonym poster: 814d03fc7cf41e7575518131192a233f Vi følger etikette og splitter gifte par under bordsettingen, 2 timer er ingen krise å sitte litt fra hverandre. Ønsker et bryllup der vi blander de ulike sidene, og satser på god stemning både blant nye og gamle bekjentskaper. At noen par elsker å kun snakke med hverandre er ingen hemmelighet for de fleste. Dessuten tror jeg mange av de single vil sette pris på at det også er plass til individer i denne sammenhengen uten at de blir sett på som extras. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 Vi følger etikette og splitter gifte par under bordsettingen, 2 timer er ingen krise å sitte litt fra hverandre. Ønsker et bryllup der vi blander de ulike sidene, og satser på god stemning både blant nye og gamle bekjentskaper. At noen par elsker å kun snakke med hverandre er ingen hemmelighet for de fleste. Dessuten tror jeg mange av de single vil sette pris på at det også er plass til individer i denne sammenhengen uten at de blir sett på som extras. Hjelpe meg... Anonym poster: 814d03fc7cf41e7575518131192a233f 6
Evie Skrevet 31. oktober 2012 #13 Skrevet 31. oktober 2012 Om jeg skulle splittet par ville jeg fortsatt satt de i nærheten av hverandre. La det være en hyggelig dag for alle, ikke bare for brudeparet. Selv om gjestene burde greie å sitte fra hverandre kan man jo gjøre de til lags likevel! 5
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2012 #14 Skrevet 31. oktober 2012 Par må få sitte ilag. Sier seg selv. 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #17 Skrevet 31. oktober 2012 Vi følger etikette og splitter gifte par under bordsettingen, 2 timer er ingen krise å sitte litt fra hverandre. Ønsker et bryllup der vi blander de ulike sidene, og satser på god stemning både blant nye og gamle bekjentskaper. At noen par elsker å kun snakke med hverandre er ingen hemmelighet for de fleste. Dessuten tror jeg mange av de single vil sette pris på at det også er plass til individer i denne sammenhengen uten at de blir sett på som extras. Da håper jeg virkelig dere klarer å lage en vellykket bordplassering. Det er rene torturen når man havner midt mellom to vilt fremmede mennesker som det er umulig å føre en samtale med (dvs at man såvidt får et svar tilbake hvis man stiller et spørsmå, og som ikke har noen interresse av å stille noen spørsmål tilbake). Min erfaring er at stemningen blir mye bedre og løsere når par får sitte sammen. Dessuten; hvis et par sitter ved siden av hverandre, vil det jo være gjester på hver side av paret. Dette kan jo være gjester fra den andre slekten. Da får du blandet gjestene, samtidig som folk er sikret å ha noen å prate med. Anonym poster: a3a8e60a3ca01a0252ac75575d2deac1 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2012 #18 Skrevet 31. oktober 2012 Par må få sitte ilag. Sier seg selv. Hvorfor det? Hvis du ikke klarer deg uten partneren din i tre timer så er det på tide å ringe: http://www.gulesider.no/finn:psykolog Anonym poster: 91d9990278a7ce51a40172027401ccf0 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 31. oktober 2012 #19 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg vil helst sitte sammen med partner, da blir jeg mere utadvent og stemningen blir ikke klein. Tror det er lettere for mange å snakke om løst og fast med fremmede om de føler de har de kjenner ved samme bord. Ts: Jeg syns du skal droppe kollegaer 4
Gjest kiara_pusen Skrevet 31. oktober 2012 #20 Skrevet 31. oktober 2012 Vi skal ha 8.manns bord (runde) alle skal sitte på bord sammen med noen de kjenner, mest sannsynlig også sin partner, men utover det blir det blir de alle fleste splittet. Vi kommer til å legge mye arbeid ned i bordsettingen og kommer nok til å plassere etter følgende: alder, yrke/utdannelse, interesser, kjønn.. Tror dette kommer til å bli en sikker suksess! Jeg har nå sett io praksis så mange ganger hvor opptatt par kan være av hverandre når de kommer sammen til slike slike tilsetninger der mange er ukjente for hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå