Anu Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er en av de som gruer seg til at samboeren skal på julebord.. Hadde en skikkelig dårlig opplevelse i fjor når han skulle på julebord og ikke kom hjem før klokken 10 om formiddagen dagen etter. Jeg var både redd og lei meg og så for meg de verste scenarier i hodet. Han forklarte at han hadde dratt på kontoret og sovnet der, og at mobiltelefonen var tom for strøm. Jeg ringte til og med kontoret på tidlig morgen, men ikke noe svar der heller. Uansett, han sa at han ikke hadde gjort noe dumt, eller vært utro, og på sett og vis stoler jeg på det. (hvis ikke hadde vi ikke vært sammen fortsatt.)Det er bare det at selvom jeg har valgt å stole på ham, så ligger det en ørliten tvil i meg, og nå GRUER jeg meg til han skal på julebord igjen. Jeg vil ikke oppleve det samme igjen og blir fryktelig usikker på ham, og på meg selv. Så hva skal jeg gjøre? Jeg har sagt at jeg ikke akkurat gleder meg, men han kan ikke forstå hvorfor, og han anerkjenner heller ikke at jeg faktisk synes det er litt vondt og vanskelig. Han synes at det jeg føler er helt unødvendig, og føler at jeg "holder ham unna" sosiale sammenkomster. Det jeg ønsker ar at han skal forstå at jeg synes det er vondt, og respektere det, samtidig som jeg vil bli tryggere i meg selv og ikke ha disse fryktelig destruktive tankene. Men for å få til det må jo han også være villig til å anerkjenne tillitsbrudd, og til å bygge opp tillitt igjen også, Så hva i alle dager skal jeg gjøre??
Anciol Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Gir mannen min en real sengerunde med kos og klem etc før han drar på julebord:) Har gjort det hvert år, herlig og villt:)!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg synes det er trist at folk blir usikre på partneren og på julebordet, slik at de feks gir sengekos før partneren stikker, eller bekymrer seg veldig for hva som skjer. Da mener jeg noe har feilet et sted. Julebord er ikke automatisk lov å droppe hemninger og moral og knulle rundt, de som er utro på julebord, de mener jeg at faen meg ikke fortjener noe kjæreste. Det er en dårlig unnskyldning at "slikt skjer på julebord", eller at "alle gjør det". Ts, jeg mener at det er kjæresten din som står til ansvar å betrygge deg om at ingenting skjer, han bør ikke være hemmelighetsfull over ting, eller si merkelige historier, samtidig må du stole på ham også. Anonym poster: 466f0767174fdd11fdef15b610b4c5e9 1
Anu Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg synes det er trist at folk blir usikre på partneren og på julebordet, slik at de feks gir sengekos før partneren stikker, eller bekymrer seg veldig for hva som skjer. Da mener jeg noe har feilet et sted. Julebord er ikke automatisk lov å droppe hemninger og moral og knulle rundt, de som er utro på julebord, de mener jeg at faen meg ikke fortjener noe kjæreste. Det er en dårlig unnskyldning at "slikt skjer på julebord", eller at "alle gjør det". Ts, jeg mener at det er kjæresten din som står til ansvar å betrygge deg om at ingenting skjer, han bør ikke være hemmelighetsfull over ting, eller si merkelige historier, samtidig må du stole på ham også. Anonym poster: 466f0767174fdd11fdef15b610b4c5e9 Er jo enig med deg, at er man utro, så fortjener man ikke kjæreste. Iallefall ikke meg. Julebord eller ikke, er man i et forhold finnes det ingen "god" unnskyldning for å drikke seg sørpefull og knulle rundt. uansett. Jeg beundrer de som klarer å komme over sånnt, det er ikke det asså, men det hadde ikke vært aktuelt for meg. Jeg vil veldig gjerne stole på kjæresten min, jeg gjør også det, det er bare den lille tvilen som gnager. Men den gnager litt for hardt til at det er behagelig enkelte ganger. Spesielt mtp julebord.. igjen.. Men hvordan kan jeg forklare han hvordan jeg har det på en måte så han faktisk forstår og anerkjenner, slik at han kan hjelpe meg å bli trygg..?
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Det er ikke lett å forklare noe til en som ikke vil forstå dessverre. Du kan jo si til ham at han får komme hjem til en rimelig tid denne gangen. Og at det som skjedde ifjor ikke var noe hyggelig. 4
Gjest Linni Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Ofte er det jo noe som har skjedd når forklaringen er så utrolig at man ikke tror den helt.... Sovne på kontoret (alene?), mobilen uten strøm? Finnes det ikke fasttelefoner i det hele tatt på kontoret? Pc? Beklager men denne forklaringen hadde jeg faktisk ikke trodd på! Min magefølelse her hadde vært at han hadde ramla utpå. Er man i forhold, må man kunne forvente at partneren gir deg beskjed hvis han/hun ikke kommer seg hjem fra fest. Dette ville jeg gitt en skikkelig beskjed om når det gjelder årets julebord. Det handler om respekt å komme hjem i tide eller gi beskjed hvis man ikke kommer seg hjem.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har en terio om dette med julebord. Jeg tror ikke at alle er utro på julebord, jeg tror at alle som blir invitert på julebord stort sett drar. Dette gjelder alle småbarns/storebarns mødre som ikke har vært ute på år og dag, alle de mannfolka som aldri får lov til å gå ut ellers i året og alle de som generelt ikke kan eller ikke får lov til å gå ut ellers i året, slår seg løs på julebordet. Og da mener jeg at da kan det ofte skje mer på et julebord enn ellers.. Det skal også være sagt at hvis noen liker rn kollega så gleder de seg som regel til julebordet. Så det er jo blitt kjent som den store "utroskapsfella". Anonym poster: 5887a821e7178385a39bd492028d69d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå