Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren til ei venninne har klart å skaffet seg gjeld på nesten to millioner i en alder av 21 år. Hvordan er det i det hele tatt mulig når han hverken har hus eller bil og sånt? Jeg vet han har handlet mye på kreditt. Men jeg blir rett og slett sjokkert, forstår ikke folk at de må betale og ikke bruke penger de ikke har? Bruker selv kredittkort, men jeg handler hun for penger fysisk har og betaler alltid innen forfall så slipper rentene.

Anonym poster: 87b389d4badb2f090cf903f92c8646f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo nesten omsorgsvikt når personer vokser opp til å bli så uansvarlige..

Anonym poster: 1e6358fe744e8486f20fb27ff2bbaa82

Skrevet

Han har vel skaffet seg en haug kredittkort og forbrukslån, ikke betalt ned noe og så forrenter det seg jo i en voldsom fart. Hvis man i tillegg ikke betaler andre regninger så går jo disse til inkasso og blir veldig store etterhvert.

Skrevet

Lykke til, til han.....

Anonym poster: c608fdacbf759a47ee37056f4046bae6

Skrevet

utrolig men dert er mulig.

han vil mest sannsynlig få gjeldsanering om han søker. da betaler han en viss sum i mnd i 5 år og dermed blir resten slettet.

men her må man ha stålkontroll. er det en regning ikke blir betalt i tide så vil han da miste avtalen om gjeldssanering og da sitter han passe fint i det

Skrevet

Enkelte burde ikke få lov til å ha kredittkort...

• Liker 2
Skrevet

Meld ham på luksusfellen - det er disse tilfellene som har mest underholdningsverdi! :laugh:

Det er nesten så man får litt lyst til å grine på deres vegne, men altså - det er en viss forskjell på 20 000 (dvs. jeg synes jo dét er mye forbruksgjeld for en på 21, but still), 200 000, og 2 000 000 kroner. Man blir litt sånn "ehh.. hva brukte du de pengene på egentlig? og hvordan i helvete klarte du å bruke 2 MILLIONER kroner på dritt?? det er jo nok til å kjøpe et HUS!!" :klo:

• Liker 1
Skrevet (endret)

De festene hans må ha vært drøye... : /

Endret av Pene sko...
Skrevet

Kan ikke skjønne at det kan være mulig. Har kjøpt enebolig, med stor tomt og middels standard, til under 2 mill. (kan sies at vi var litt heldige med kjøpet, men allikevel!)

Anonym poster: 5d0ebefec6cef249dccef31ce6ae87a1

Skrevet

Jeg kjenner jeg får lyst til å si at slike mennesker egentlig ikke fortjener hjelp.

Å bruke mer penger enn man har, så man får mange millioner i gjeld når man har såvidt startet på 20-årene, er utrolig drøyt, og det er toppen av idioti.

Det er lov til å tenke før man tar enda et forbrukslån, og anskaffer det 6. kredittkortet (fordi resten er maxed). Og så er det lov til å betale regningene når de kommer. Regninger forsvinner ikke ved å kaste dem.

Anonym poster: f6d3335a3ff23f102f2b794082c8f34d

Skrevet

helt utrolig.... Jeg er litt glad for at mine foreldre var gjerrige så jeg også ble bevisst økonomisk! :fnise:

Gjest Summers
Skrevet

Bjarte Baasland klarte vel å spille bort 25 mill.

Skrevet

utrolig men dert er mulig.

han vil mest sannsynlig få gjeldsanering om han søker. da betaler han en viss sum i mnd i 5 år og dermed blir resten slettet.

men her må man ha stålkontroll. er det en regning ikke blir betalt i tide så vil han da miste avtalen om gjeldssanering og da sitter han passe fint i det

Gjeldssanering får man kun dersom man i lang tid har forsøkt å ordne opp i gjelden og jeg tror heller ikke det er noe som er aktuelt for en som er 21 på mange år ennå..

Anonym poster: d800854839cc05a67d437bcde5b5f8bb

• Liker 1
Skrevet

Meld han på Luksusfellen, når han har en så stor gjeld i en så ung alder uten egen å ha hus trenger man fagfolk!

Skrevet

Og der kom jeg plutselig på at jeg skulle betale regninger i dag.

Skrevet

Broren til ei venninne har klart å skaffet seg gjeld på nesten to millioner i en alder av 21 år. Hvordan er det i det hele tatt mulig når han hverken har hus eller bil og sånt? Jeg vet han har handlet mye på kreditt. Men jeg blir rett og slett sjokkert, forstår ikke folk at de må betale og ikke bruke penger de ikke har? Bruker selv kredittkort, men jeg handler hun for penger fysisk har og betaler alltid innen forfall så slipper rentene.

Anonym poster: 87b389d4badb2f090cf903f92c8646f2

Det er fordi finansnæringen nekter å få innført systemer som gjør dette umulig.

Skrevet

Har han noen diagnose som går på impuls kontroll? AdHd, bipolar 1?

Det er mange som skaffer seg forbruksgjeld, men de fleste skjønner tegninga etter 30 000 kr. Med 2 millioner lurer jeg med en gang om det er noe mer som driver forbruket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...