Fredslilja Skrevet 1. mars 2004 #1 Skrevet 1. mars 2004 Noen som har en god oppskrift på potetsalat? På forhånd takk! :-) lilja
Arkana Skrevet 1. mars 2004 #2 Skrevet 1. mars 2004 Jeg har en kjempegod oppskrift jeg har fått masse skryt av. Det kan høres ut som det tar litt tid å lage den, men det går egentlig raskt og er vel verdt det! I en bolle har jeg ca 10 kokte poteter i terninger, en liten boks maiskorn, en liten hakket rød løk, 5-6 hardkokte egg i biter og en hel potte klippet gressløk. Så har jeg i 2 ss balsamicoeddik, salt, pepper og ca et beger lettrømme. Så kommer det aller viktigste, nemlig hjemmelaget majones, det er den som gjør salaten så god og ingen kjøpemajones kommer i nærheten. Er du vant til å lage majones så går det på 2-3 minutter, altså ikke så vanskelig som mange tror. Jeg bruker 2 eggeplommer, 1 ts tørr sennep (Coleman), salt og pepper. Så visper jeg med elektrisk visp mens jeg heller i (dråpevis først, så i litt større stråle) ca 50/50 god olivenolje og maisolje, vet ikke helt hvor mange dl tilsammen, kanskje 2? Du ser på konsistensen at den blir tykk og litt lysere. Til slutt har jeg i en god sprut sitronsaft. Dette blandes i salaten, så får den stå i kjøleskap litt så smakene blander seg godt. Nydelig om sommeren til grillmat!
Chiquita Skrevet 1. mars 2004 #3 Skrevet 1. mars 2004 Noen som har en god oppskrift på potetsalat? På forhånd takk! :-) lilja Du kan jo ta en titt i magasinet da... Masse gode oppskrifter der! Der har jeg lagt ut en oppskrift på potetsalat i allefall *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå