Gå til innhold

Naboen har bikkja ute i minusgrader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sittet og hørt på bjeffingen til nabobikkja siden 2.30. Ringte Politiet for en time siden. Bikkja er liten, type rottehund. Det er 4-5 minusgrader ute.

Politiet har ennå ikke kommet, selv om det er flere som har ringt (de sa det da jeg ringte).

Hva gjør man? Jeg kan ikke ta bikkja inn selv, for jeg har en stor hund, og tror ikke de går sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå be naboen ta inn hunden, si ifra at flere har ringt polititten, og at rottehunder ikke har all verdens med pels.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gå be naboen ta inn hunden, si ifra at flere har ringt polititten, og at rottehunder ikke har all verdens med pels.

Vet ikke hvilken ringeklokke jeg skal ringe på. De bor i en liten blokk.

Forstår ikke hvorfor politiet ikke kommer.

Endret av amonyn
Skrevet

Har vært ute i en halvtime nå og lett med bikkja. Tror kanskje ikke det var den naboen jeg trodde (som pleier å ha rottehunden ute), for det var ikke hundespor i snøen i hundegården, såvidt jeg kunne se.

Men det var bjeffingen til en liten hund, uansett. Hørte ikke noe mer til bjeffingen etter jeg skrev innlegget kl. 6. Tror fortsatt ikke politiet har vært her, men det virker som om bikkja som bjeffet er inne nå. VI får håpe det.

Hører jeg det en annen natt, går jeg rett ut for å finne den. Om jeg ikke får tak i eier, så stjeler jeg bikkja og ringer polti. Finner sikkert en løsning, bur i gangen eller noe slikt.

• Liker 3
Skrevet

Om du finner en hund ute,uten eier,så mener jeg bestemt at den tar du med deg inn.

Om du bruker en time eller 2 på å ringe Falck/Politi ...så tja bruker du det ;)

Skrevet

Bare han ikke har kona ute i minusgradene, så skal jeg ikke si noe :kalle:

Skrevet

Bare han ikke har kona ute i minusgradene, så skal jeg ikke si noe :kalle:

Pft, det går vel greit? Hun har forhåpentligvis vett til å kle på seg, eller ringe på hos naboen.

• Liker 2
Skrevet

Om du finner en hund ute,uten eier,så mener jeg bestemt at den tar du med deg inn.

Om du bruker en time eller 2 på å ringe Falck/Politi ...så tja bruker du det ;)

Du tar vel ikke med deg alle hunder du finner ute, uten eier? Hadde blitt mektig irritert om du hadde tatt hunden mens jeg var på kiosken, eller inne i leiligheten for å hente noe mens bikkja var ute ;)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hva er en rottehund, og hvordan ser den ut? Er det et økenavn?

Endret av Arabella
Skrevet

Du tar vel ikke med deg alle hunder du finner ute, uten eier? Hadde blitt mektig irritert om du hadde tatt hunden mens jeg var på kiosken, eller inne i leiligheten for å hente noe mens bikkja var ute ;)

Hadde du latt din hund være ute uten oppsyn,uten bånd,så kan du banne på at jeg hadde reagert.

Nå snakker vi ikke om hus som er gjerdet inn eller hundegård. En hund som står uten bånd eller eier er en løshund.Hvorfor driter jeg i, om et dyr er i nød pga kulde som nevnt over.Da vil de fleste normale folk reagere.

Skrevet

Her hvor jeg bor har dyreklinikken en avtale med falck. De har nøkkel til klinikken, og låser inn hundene de har hentet. Det koster 500kr. å få tilbake hunden, så det er noe mange lærer av.

Anonym poster: 76c08e905392e78b4db3b99397eab6bd

• Liker 2
Gjest hedgepig
Skrevet (endret)

Det er en virkelig rase, altså. Der lærte jeg noe nytt :). Men stakkars liten, den er jo på størrelse med en chihuahua, klart den ikke skal være ute i timevis da.

Hehe, samme med meg. Googlet bare for moroskyld.

Trodde egentlig at rottehund var en fellesbetegnelse for små ubrukelige hunder)

Endret av hedgepig
  • Liker 1
Skrevet

Det er en virkelig rase, altså. Der lærte jeg noe nytt :). Men stakkars liten, den er jo på størrelse med en chihuahua, klart den ikke skal være ute i timevis da.

Tror det heter dvergpinscher, men blir kalt rottehund fordi de er avlet opp til rottejakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...