Gå til innhold

Kan han se hva jeg gjør på pcen med TeamWiever7?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For en uke siden var det en bekjent(og han forfølger meg litt), som installerte adobe photoshop på pc'en min, men det ble ikke ferdig nedlasta før jeg skulle på trening, derfor måtte han installere det via hans pc.

Han lasta da ned teamwiever7 slik at han kunne styre pcen min via pcen hans.

Noen som har erfaring med dette programmet?

Kan han se hva jeg driver med når han vil åsånt? Syntes det er litt ekkelt liksom. For han viste meg når han logga inn på sin pc via min, og da så man jo skjermbildet.

Når jeg kom hjem fra trening hadde han også skrevet i world programmet at det var ferdig, Det betyr at han kan åpne programmer, se på bilder, osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke nok om data til å svare, men jeg hadde frika ut litt altså!

Og man kan jo ikke akkurat begynne å slette bilder om han kan se skjermen... Kanskje han ser at du poster her nå? Iiiik.

• Liker 1
Skrevet

Dette spørs jo litt på hvordan teamviewer er konfigurert - men det kan hende ja.

Hvis du ikke har noen grnn til å ha det installert, fjern det.

Skrevet

Nei, han kan ikke bare logge på uten videre. Som du sikkert så, så får du din egen kode som han må skrive inn hos seg og attpåtil du bekrefte at han kopler seg til PCen din, før han i det hele tatt får fjernstyrt den.

Så kvitt deg med paranoian og les deg opp på hvordan Teamviewer faktisk fungerer.

Anonym poster: 2ba2abf14033709031d7d4fc2b0406b1

Skrevet

Nei, han kan ikke bare logge på uten videre. Som du sikkert så, så får du din egen kode som han må skrive inn hos seg og attpåtil du bekrefte at han kopler seg til PCen din, før han i det hele tatt får fjernstyrt den.

Så kvitt deg med paranoian og les deg opp på hvordan Teamviewer faktisk fungerer.

Anonym poster: 2ba2abf14033709031d7d4fc2b0406b1

Huh? Hvilken teamviwer bruker du?

Jeg har den nyeste (regner med det er 7'ern da) og koden trengs bare første gang man kobler opp! Etter det kan man koble opp så mye man vil, ellers ville jo hele vitsen med teamviwer vært borte, nemlig at man kan koble seg til pc'en når det trengs hvis man f.eks ikke er hjemme! Jeg bruker det mye mellom mobil og pc, nettopp fordi det er ting jeg trenger plutselig, men ikke har tilgang til fordi jeg ikke ha rpc! Da logger jeg bare inn, kommer rett inn på pc'en og kan gjøre nøyaktig det samme som om jeg skulle vært foran pc'en selv! Ingen må godkjenne at jeg kobler til, og oppkoblinga fungerer for alltid såfremt jeg har koden første gangen!

Men, du får beskjed når han logger inn, da dukker det opp en liten boks nede i høyre hjørne, men som flere nevner, hvis du ikke trenger hans hjelp lengre er det ikke verre enn å avinnstalere det, eller skru det av! Det må nemlig være på for at man skal kunne koble seg på, men med mindre du har gjort noe så starter det opp av seg selv når pc'en starter!

Skrevet

æsj, syntes det her bare er ekkelt. Han er veldig etter meg og, så forundrer meg ikke om han har sett på bildene mine, facebook osv. Men hvordan får jeg avinnstallert dette programmet?

Får han forresten sett på webcamera?

Skrevet

HVilken versjon av windows har du da? Lettere å forklare hvordan det gjøres da!

Skrevet

HVilken versjon av windows har du da? Lettere å forklare hvordan det gjøres da!

jeg har Windows 7

Skrevet

Flott! Da er det avinstallert og beskymringene borte. Litt ekkelt hvis han har tilgang til alt jeg gjør når jeg vet han stalker meg fra før av!

Takk for hjelpen Ann Christin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...