Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frustrerendes!

Betaler ALDRI regninger. Uåpna regninger over alt og prate om det hjelper ikke.

Tar dere totalt ansvar over økonomien?

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere felles økonomi da? I så fall ville jeg endret på det. Aldri at jeg hadde orket å ha felles økonomi en uansvarlig fjott.

Skrevet

Ville aldri bodd sammen med et slikt menneske. Ville vært redd for at han drar meg med i dragsuget og jeg ville måtte forsørge han når lønna hans går til innkasso. Nei, dette her er skumle greier

• Liker 1
Skrevet

Felles økonomi ja.. Enda..

Vi leier og DRØMMER om å eie etterhvert. Jeg studerer og jobber hardt for å få fast jobb etterhvert.

Det hun gjør, er å gi f i økonomien. Kommer aldri til å eie noe sånn som hu holder på ..

Skrevet

Har du prøvd å prate med henne om dette? Du må bare fortelle henne at du ikke orker å leve sånn. Jeg forstår deg godt.

Skrevet

Pratet ja, mange ganger. Sier at hun skal forandre seg, men den gang ei.

Jeg vil jo ikke gå fra henne liksom, men det blir jo et stort irritasjonsmoment i hverdagen. Spesielt når regningene kommer hver dag ..

Skrevet

Kan ikke skjønne at dette vil gå bra. Har hun virkelige problemer, eller ? Om det kommer bare regninger oftere og oftere som hun makter ikke å betale, så blir hun kanskje redd for å åpne og ta ansvar..men dette hjelper jo ikke , det blir bare verre

Skrevet

Hun har ikke store økonomiske problemer enda, men det er i grenseland nå. Noen mnd til så renner det virkelig over.

Må rett og slett brette opp ermene og KREVE at hun tar tak, istedefor å prate om det..

Skrevet

Da syns jeg at du skal kreve at hun gjør noe. Før det er for sent. Du kan godt si at dersom hun ikke gjør noe NÅ, må du nesten forlate henne. Hvis hun virkelig elsker deg og ønsker å være sammen med deg, vil hun nok lytte.

Gjest grapefrukt
Skrevet

Flytt fra henne da mann!

Hun kommer neppe til å endre seg så lenge du er der og tar henne i mot, fortsett som kjærester hvis du mener hun er noe å satse på, men flytt fra hverandre slik at hun må betale alt selv.

Skrevet

Jeg kommer til å gi henne et dilemma ja, må jo det.

Det verste er at hun har tatt opp masse studielån, men studerer så og si ikke.. Så da blir det vel over hundre tusen i gjeld der også, bortkastet

Skrevet

Ikke kritiser uten å samtidig hjelpe med en løsning. Jeg sier IKKE at du skal betale noe for henne, for hun har jaggu klart å tulle det til på egen hånd, men du kan lese deg litt opp på gjeldshåndtering og kanskje tipse henne om noen gode artikler. Google debt+snowball effect og debt+snowflaking, det er mange gode blogger på engelsk om folk som har kvittet seg med gjeld (suksesshistorier som kan motivere).

Ellers kan du støtte ved å finne på gratis ting dere kan gjøre sammen (tur i stedet for dyrt treningssenter, f.eks) slik at hun ikke føler seg presset til å bruke mer enn hun har hvis hun prøver å ta seg sammen og begynne å betale gjelda si.

Anonym poster: e08fa5cb5906b1f85f386e771809c5c0

Skrevet

Nå er heldigvis samboern min enig, men her har vi gjort det enkelt! Begge to betaler regninger o.l. som kommer inn i starten av mnd, handler middag for hele mnd og tar ut "ukepenger" og lar kortene ligge hjemme! Det har hjulpet mye på unødvendig sløsing og han godtar det fordi det "rammer" begge, selv om han er den som bruker mest penger o.s.v.!

Skrevet

Er det bare meg som synes dette er utroooolig barnslig? Det går da vel ikke an å bare la være å betale regninger? Av og til virker det som at ikke alle har lært pluss og minus på barneskolen..

Mitt tips vil iallefall være å la være å låne henne penger, og å ikke betale noe for henne. Det vil jo bli ganske vanskelig å leve sammen med en slik person etterhvert, når denne aldri har penger. Noe å tenke på :Nikke:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...