nickless Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 OK , jeg også tenker det er nei nei ikke lov, meeeeen...har ett par som sitter perfekt , og som er sååå flotte med pumps og en fin topp ....går det? middag på hotell...men litt før julebord sesongen da,tidelig i nov...hva sier dere? Må jeg frem med den lille sorte eller er dette tilgivelig? Vennine julebord , ikke jobben .
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Om det kun er med noen venninner så synes jeg det går helt fint med en jeans og fin topp ja. Om det hadde vært et større selskap med jobb eller bekjente ville jeg nok gått for kjole.
Gjest Maneater? Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Skjønte ikke helt hva Jens hadde med innlegget ditt og gjøre, før jeg leste overskriften på nytt
Dolly-Duck Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Om det er veninne julebord så synes jeg det bør gå greit. Om det er et vanlig julebord så er det et stort NEI:P
Rubies_ Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg syns IKKE det er greit med jeans på julebord. Uansett hvor pent jeansen sitter på... 2
Wonders Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 klart det er tilgivelig, -om alt det aldre er skikkelig fint, i dine øyne... 2
FantasDick Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg synes jeans på julebord er et big, fat NO! Man kan pynt seg med jeans også, men det når aldri opp til et antrekk med kjole, pumps og litt glitrende accessories. 6
lille..trille Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Syns jeans på fest generelt er (som Zaphireh sier) en big, fat NO. Og vertfalll ikke på julebord. Men hvis alternativet er den gamle, skrukkete lange kjolen (eller den tunikaen som var såååååå in i 2004, skal du få lov til å gå i jeans. Men hvis jeg hadde vært på julebord og noen hadde dukket opp i jeans hadde jeg sett rart på dem. Endret 30. oktober 2012 av lille..trille 2
Djungelvrål Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Kanskje hvis det er mørke skinnyjeans, de er litt "finere". Også går det an å kjøre på med f.eks kule pumps og masse smykker.
Jolene Skrevet 30. oktober 2012 #10 Skrevet 30. oktober 2012 Hva er galt med å pynte seg litt og ikke bare dra på seg ett hverdagsantrekk? Det som har blitt listet over her er for meg til herdagsbruk, ikke til julebord og fest. 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #11 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har gått i jeans på julebord i mange år, jeg... Fordi jeg virkelig ikke har kledd noe annet. Var uanstendig tjukk (170 høy og 80 kilo), og prøvde vel helst å gjemme meg. Tenkte vel kanskje at det er bedre å kle seg som en slask enn å dukke opp i kjole og alle ser rart på deg og kanskje tenker at du tror du er fin... Nå har jeg slanket meg, og i år skal jeg forhåpentligvis gå i kjole.. Anonym poster: 54c52b0e5e00b407f3778e55f71146e2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #12 Skrevet 30. oktober 2012 Beklager men jeans på julebord er harry, og da må du tåle at 98% av de som er tilstede tenker negative tanker om det selv om de ikke nødvendigvis sier det til deg. Det blir som å dukke opp i bursdagsselskapet til noen i snekkerbukse, eller på 17.mai, eller i bryllup. Anonym poster: b94a905a4e60eb0ee06db590ed960a72 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #13 Skrevet 30. oktober 2012 Det kommer jo helt an på julebordet, det. Julebord er ikke julebord. Om det er et venninnejulebord må dere nesten bli enige om hvordan dere vil ha det. Om de andre har lyst til å pynte seg og ha et skikkelig stilfullt julebord er det litt kjipt om en dukker opp i jeans. Om de andre bare har lyst til å ha et avslappet julebord, så er det helt greit. Jeg skal i to julebord med jobbene mine. Det ene er skikkelig galla, der er jeans helt fyfy. Det andre er mer uformellt (og i fjor nærmest en fyllafest, komplett med pubstafett), der ville det vært skikkelig pinlig å stille pyntet i kjole. Anonym poster: afc2a56224b795600eecb25705629bd4
Gjest Skrevet 30. oktober 2012 #14 Skrevet 30. oktober 2012 Oj sann, sånne som dere må jo hate meg Jeans er for meg helt gyldig antrekk! Kjole vil man aldri seg meg i så det er det bare å glemme! Jeans er jo pynting med det rette tilbehøret!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #15 Skrevet 30. oktober 2012 Oj sann, sånne som dere må jo hate meg Jeans er for meg helt gyldig antrekk! Kjole vil man aldri seg meg i så det er det bare å glemme! Jeans er jo pynting med det rette tilbehøret! Nei seriøst.. Ikke på julebord. Jeg har også hatt angst for å gå med kjoler og skjørt i mange år, og ser virkelig ikke bra ut i det heller som regel, men da lar jeg faktisk heller være å gå. Og et tips til deg for å prøve å komme deg ut av comfortsonen er å prøve skjørt først Føles ikke like "ille" som kjole Et pent knelangt skjørt og støvletter og så kan du ha topp og cardigan til. Nesten det samme som jeans med støveletter, topp og cardigan! Anonym poster: bada5dde1a0d76b9fe3d7debc256673e 1
Gjest Skrevet 30. oktober 2012 #16 Skrevet 30. oktober 2012 Nei seriøst.. Ikke på julebord. Jeg har også hatt angst for å gå med kjoler og skjørt i mange år, og ser virkelig ikke bra ut i det heller som regel, men da lar jeg faktisk heller være å gå. Og et tips til deg for å prøve å komme deg ut av comfortsonen er å prøve skjørt først Føles ikke like "ille" som kjole Et pent knelangt skjørt og støvletter og så kan du ha topp og cardigan til. Nesten det samme som jeans med støveletter, topp og cardigan! Anonym poster: bada5dde1a0d76b9fe3d7debc256673e Er ikke angst for å gå med kjoler og skjørt, kan gjøre det ganske så ofte om jeg må, men det er snakk om å se bra ut i noe og! Jeg ser tusen ganger flottere ut i skinny jeans, sko og en flott topp, enn en kjole som ikke passer skikkelig (for det finner jeg aldri, alltid noe å påpeke på det fra min side)!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #17 Skrevet 30. oktober 2012 Er ikke angst for å gå med kjoler og skjørt, kan gjøre det ganske så ofte om jeg må, men det er snakk om å se bra ut i noe og! Jeg ser tusen ganger flottere ut i skinny jeans, sko og en flott topp, enn en kjole som ikke passer skikkelig (for det finner jeg aldri, alltid noe å påpeke på det fra min side)! Har samme problemet selv. Det jeg gjør er å prøve kjoler hele året for å forsøke å finne den med riktig passform. Blir som regel alltid en svart kjole fordi den skal passe til alt. Tror det har noe med hva man er vant til å se selv i speilet Men nå virker det som jeg prøver å presse på deg kjole, det gjør jeg ikke altså ;p Men jeg skjønner veldig godt problemstillingen din. Anonym poster: bada5dde1a0d76b9fe3d7debc256673e
Rubies_ Skrevet 30. oktober 2012 #18 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har full forståelse for at ikke alle ønsker å gå i kjole, men det finnes da mange andre bukser og antrekk man kan velge over jeans. For eksempel sorte, litt penere bukser, eller skjørt. Hva er galt med skjørt? 4
Gjest gressløk Skrevet 30. oktober 2012 #19 Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Hvis det er snakk om mørke, slim fit-jeans som i ser nogenlunde pene ut, vil jeg tro det går fint. Hvis resten da er pyntet, vel og merke. Edit: Siden det var snakk om et julebord med venner. Hadde det vært i jobbsammenheng ville jeg aldri verden tenkt på å gå i jeans. Endret 30. oktober 2012 av gressløk 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #20 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg ser at unnskyldningen mange bruker er at de ikke føler seg komfortable i kjole, føler de ser stygge ut i kjole osv. MEN... jeg tror dere vil bli lagt MINDRE merke til i kjole, enn når dere dukker opp i jeans! Kanskje du selv føler deg uvant i kjole, men siden det passer best med kjole til anledningen, tviler jeg på at folk legger så sykt merke til passformen din - folk er mest opptatt av seg selv Dukker du opp i jeans derimot, skiller du deg jo mer ut (siden de fleste vil ha pyntet seg) - og da tror jeg man lett får ufrivillig oppmerksomhet i form av kommentarer, baksnakking, også i ettertid; "la du merke til x som kom i jeans"..."hun fikk vel ikke på seg kjolen, så hun måtte ta buksa..knis..." Det synes jeg er verre iallfall! Nei, finn dere en svart kjole i strl 36 eller 56 damer, og kom dere på julebord!! Anonym poster: b94a905a4e60eb0ee06db590ed960a72 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå