Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså; jeg sluttet i jobben min for en stund siden, av forskjellige grunner. Mest fordi jeg ville gjøre noe annet. Det var et stort skritt å ta på det punktet, og mye i livet mitt ble forandret. Kjæresten min forsto ikke, og greier enda ikke å forstå hvorfor jeg gjorde det. Det ligger mye bak, mange grunner, og han vet ikke halvparten av det. Tror ikke han har hatt interesse av å få vite alle heller.

Så jeg lurer litt på, hvor viktig er det at en partner forstår valgene man tar? Er det mulig å støtte noen uten å forstå?

Kan et forhold vare uten forståelse og aksept?

Anonym poster: f7cc05ea177fbb04dd98c134ba5d1dfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er så viktig å forstå, det som dog er viktig for meg er at man gir støtter og prøver å forstå. F.eks kan jeg aldri forstå helt alle de valg min mann har tatt, men jeg vil alltid støtte ham og backe ham hvis han skulle trenge det. Og jeg prøver også å forstå, selv om jeg kanskje ikke helt klarer det til det fulle. Det handler for min del litt om å ta en del i min manns liv på godt og vondt. Det viktigste for meg er kanskje aksept og toleranse.

Man trenger ikke å forstå alt, f.eks klarer ikke min mann å forstå seg på min lavkarbolivstil, men han aksepterer det og er svært tolerant ift det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Uten aksept er det nok vanskelig, men at han ikke forstår alt du gjør, kan forekomme og fremdeles være greit. Men hvis du ikke har forklart ham det, er det jo heller ikke rart at han ikke forstår..

Skrevet

Uten aksept er det nok vanskelig, men at han ikke forstår alt du gjør, kan forekomme og fremdeles være greit. Men hvis du ikke har forklart ham det, er det jo heller ikke rart at han ikke forstår..

Mange ganger, men jeg føler ikke forståelse, eller aksept for den saks skyld.

Skrevet

Har du ny og bedre jobb ? Vet han vilken planer du har fremover ? Kan han være redd for at du trenger hjelp fra han økonomisk ? Kanskje han er bare den gamle typen som mener at en arbeidsplass er for resten av livet ?

Han burde i allefall støtte deg om du er åpen om grunnen hvorfor du sluttet.

Skrevet

Altså; jeg sluttet i jobben min for en stund siden, av forskjellige grunner. Mest fordi jeg ville gjøre noe annet. Det var et stort skritt å ta på det punktet, og mye i livet mitt ble forandret. Kjæresten min forsto ikke, og greier enda ikke å forstå hvorfor jeg gjorde det. Det ligger mye bak, mange grunner, og han vet ikke halvparten av det. Tror ikke han har hatt interesse av å få vite alle heller.

Så jeg lurer litt på, hvor viktig er det at en partner forstår valgene man tar? Er det mulig å støtte noen uten å forstå?

Kan et forhold vare uten forståelse og aksept?

Så lenge du har en fremdriftsplan, er økonomisk selvforsynt frem til ny jobb/selvstendig arbeid gir fortjeneste, og en plan B i tilfelle du blir en av den skyhøye prosentandelen som ikke lykkes drive for deg selv så bør han støtte deg.

Om du ikke har dette, så er nok mangelen på støtte forståelig. En partner skal ikke støtte opp om tåpelige valg eller godsnakke med deg om du "blir lei" av jobben og h*n må forsørge deg.

Dessuten så kan du neppe ha forklart han valget når han "ikke vet halvparten" av grunnene dine?

Anonym poster: 0f6c0b9b612425bfdf94abbdbea9334c

• Liker 2
Skrevet

Du må fortelle for at han skal kunne forstå. Men ja, enkelte kan selvsagt støtte en handling uten å forstå den. Men det er selvsagt enklere om han vet hva som ligger bak.

Anonym poster: 0614b561383103ad2a56524768d10c1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...