Gå til innhold

Gravid - normal temperatur er?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo feber, tror ikke det er normalt å ha så høy temp, gravid eller ikke. Ville nok tatt en telefon til legen og hørt, trenger jo ikke være noe, men for sikkerhetsskyld :)

Anonym poster: 2974bd441535a34727e7e04a23ecad69

Gjest airam90

Det er jo feber, tror ikke det er normalt å ha så høy temp, gravid eller ikke. Ville nok tatt en telefon til legen og hørt, trenger jo ikke være noe, men for sikkerhetsskyld :)

Anonym poster: 2974bd441535a34727e7e04a23ecad69

Ok, takk skal du ha for svar!

Har ikke følt meg særlig frisk i det siste og har vært ufattelig sliten.

Men pga dum jobbsituasjon er jeg rett og slett livredd for å være syk. Men er det anbefalt av lege setter jeg helse og baby først, sefølgelig :)

Ringer lege imorgen :)

Den høres ikke unormalt høy ut. Som gravid er det normalt å ha en temp som er 0,2 - 1 over det man vanligvis har.

Jeg har normaltemp på ca 37,1 i lutealfasen, det er når jeg står opp. Tempen senere på dagen er da som regel rett over 38. Jeg ligger da relativt høyt i forhold til andre, uten at det er unormalt.

Slutt å tempe! Dette er en totalt unødvendig bekymring du ikke trenger å utsette deg selv for.

Gjest airam90

Hehe, det er da ikke slik at jeg måler hver dag. Men vi fikk ny sånn måler som vi bare lyser på huden, det var egentlig bare morsomt.

Men jeg har vært hos legen og grunnen til feberen var nok mest sansynlig en urinveisinfeksjon ;)

Så da fikk jeg orden på det!

Han sa også at jeg måtte gi beskjed om jeg ble trøttere slik at jeg ikke ble enda verre enn hva jeg er nå.

Annonse

Godt du fikk tatt kverken på UVI'en, da!

Jeg var ikke klar over at kroppstemperaturen skulle være høyere som gravid, men ville bare skyte inn at jeg i alle fall blir helt utrolig varm på hender og føtter. Praktisk nå i disse tider når man ofte har is på frontruta, jeg kan smelte det bort på et halv minutt ;) Tror det er en helt normal "bivirkning" av å være gravid, men ville bare nevne det siden vi var inne på kroppstemperatur.

Gjest airam90

Jeg føler ikke selv jeg er varm og føler ikke jeg smelter. Jeg fryser og pakker meg inn i tepper og pledd.

Er også helt ufattelig trøtt og sliten. Når jeg er på jobb teller jeg timer til jeg skal gå hjem og går å gjesper.

På bussen sovner jeg som regel og selv om jeg sover 8-10 timer før jeg skal på jobb er jeg utslitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...