Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med en anbefaling ang bøker om spiseforstyrrelser.

Jeg har selv spiseforstyrrelser og går til en alternativ behandler i tillegg til "vanlig" behandling. Hun er utrolig flink, hjelper meg masse og jeg føler at hun er genuint interessert.

I dag snakket vi litt om det å ha kontakt med andre med spiseforstyrrelser på en positiv måte og hva som er positivt med det. Jeg dro da blandt annet frem den forståelsen og det at de alltid vil skjønner veldig mye uten at jeg trenger å forklare så mye. At andre aldri vil klare å sette seg inn i det samme hvor mye jeg prøver å forklare.

Hun vet at jeg er veldig glad i å lese, og lurte derfor på om jeg kunne anbefale en bok om spiseforstyrrelser som kunne hjelpe henne i veien på å forstå.

Jeg har lest veldig mye om det, men det begynner å bli en stund siden jeg leste mesteparten av bøkene. Føler meg dermed ganske blank i hva jeg skal foreslå. Jeg har jo heller aldri lest bøkene for å forstå hvordan dette med spiseforstyrrelser er.

Dette ble langt, men spørsmålet er altså om noen har noen innspill i hvilke bok jeg burde anbefale? Begrunn gjerne svaret! :)

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest en del bøker om det. Likte også Portia De Rossis bok ^^

Ellers er Hege Arstads bøker verdt å lese (fra Asken til ilden og Gal, jeg? Nei bare litt spiseforstyrret.)

Ellers: Noe i meg er sterkere enn meg, Sebrapiken (hovedsakling om selvskading), Evig søndag, Hvis jeg forsvinner ser du meg da?

Skrevet

Tenker du romaner/biografier e.l., eller tenker du på faktabøker? Angående det siste så er Sterk/svak av Finn Skårderud god.

Anonym poster: 7afdb81f57715f34bb297521069cda03

Skrevet (endret)

Sterk/Svak er veldig god!

Endret av Maneo
Skrevet

Vil også anbefale Sterk/Svak av Finn Skårderud.

Han har også skrevet Sultekunstnerne. Kultur, Kropp og Kontroll, men den har jeg kun brukt som kilde i en eksamensoppgave og derfor ikke lest hele boken.

Skrevet

Takker for tips alle sammen!

Tenkte i utgangspunktet på type biografer...for fakta bøker regner jeg med at hun finner selv hvis det er det hun er ute etter....

Vet hun har lest sterk/svak før!

Skrevet

Kroppen er min fiende (My body, my enemy) av Claire Beeken er biografisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...