Gå til innhold

blitt voksen :) tips for hudkrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så merker jeg nå at jeg ikke lenger er 20 og har blitt over 30, og tenker at det er nok tiden å tenke litt mer grundig hva slags hudpleie jeg bruker. Har ellers ganske vanlig hud, men tendens til å få litt hormonelle kviser. I følge hudpleieren jeg besøkte sist var det lite man kunne gjøre med hormonbalansen utenfra. P-piller er for tiden litt utelukket.

Så er det noe man skal tenke på siden jeg nå har blitt voksen? :nigo:

Noen kremer noen kan tipse om som fungerer bra for å beholde utseende og minimere rynker som skulle komme?

Tidligere har jeg brukt alt mulig rart, men ikke helt funnet det som er bra av kremer - har prøvd både dyrere og billigere, men stort sett alt føles feil. Enten blir det for fet og jeg får mer kviser, eller føles som om det ikke gir nok fuktighet. Trodde lenger jeg hadde fet hud og brukte MD rens tidligere men den ble alt for sterk, og ifølge hudpleier har jeg egentlig ganske normal hud. Så nå har jeg brukt en enkel ansiktsvask fra apoteket og en krem jeg kjøpte i en natur-greie-butikk i utlandet. Men den kan jeg jo ikke få tak i lenger, så nå trenger jeg å finne noe annet..

Takker og bukker til alle som skulle ha noen gode tips! Blir helt overvelmet i butikkene og vet jo ikke hvor jeg skulle begynne en gang :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Det viktigste "våpenet" mot rynker er solfaktor, eksfoliering og tilstrekkelig med fuktighet - går ut fra at du ikke røyker :)

Mine absolutte favoritter når det gjelder rens, er Decleor's Aroma Cleanse Cleansing Milk og Tonifying Lotion. Èn gang i uka eller når du trenger en ekstra oppfrisking av huden, kan du bruke en peeling, f.eks. Dermalogica Gentle Cream Exfoliant, som eksfolierer med melkesyre i stedet for skrubbekorn. En god, forebyggende øyekrem kan også være greit å begynne med nå, jeg liker Matis Reponse Yeux veldig godt. Et serum er også greit å begynne med nå, og siden du ikke har noen spesielle hudproblemer kan du jo rett og slett satse på et mildt serum med litt anti-age-effekt. Caudalie har noen bra, ellers kan du jo prøve Boots No7 sitt Perfect & Protect-serum.

Decleor har også bra fuktigshetskremer, denne er helt nydelig men ble litt for rik for min blandingshud. Ellers, hvis du er glad i naturkosmetikk, har jeg hørt mye bra om Weledas Wild Rose Smooting Facial Lotion. Ingen av disse har solfaktor, men du kan kjøpe et SPF-produkt som du kan bruke sammen med dagkremen din, f.eks. Dermalogica Solar Defense Booster eller Clarins UV Plus HP day Screen. Du kan jo også gå for en dagkrem med solfaktor, men erfaringsmessig blir mange av disse litt fete - du får evt prøve deg litt fram:)

Det var mine tips - lykke til!

Skrevet

Om du ønsker avsindig høy solfaktor vil jeg tipse om La Roche Posay Anthelios sin lille flaske på 50ml med faktor 50 (!!). Jeg er 19, og har nå begynt å bruke denne hver dag. Før brukte jeg ulike dagkremer / sminke med alt fra faktor 15 til 37. Gått litt opp nå, ja...

Skrevet

Jeg er veldig glad i Ole Henriksen sine produkter:)

Bruker en dagkrem som heter Nuture me (gir godt med fukt, uten at huden føles fet), African red tea foaming cleanser (renseskum, bruker det hver morgen). Etter at jeg har renset/vasket ansiktet om morgenen bruker jeg Truth serum collagen booster, som er antiage-serum som er super mot rynker! Tar på serumet før dagkremen.

Om kvelden vasker jeg ansiktet med The konjac sponge for min hudtype. Det er en slags svamp som du tar vann på og vasker, renser veldig bra og huden blir ren og myk. Kremen jeg bruker som nattkrem er Ole Henriksen sin Pure perfection anti-aging creme.

Morgen og kveld bruker jeg øyekremen Total truth eye creme.

Sånn ca 1 gang i uken så peeler jeg huden med African red tea sugar glow face skrub, og bruker ansiktsmasken fra samme serien.

Jeg har prøvd, og reagert på, mye forskjellig hudpleie opp igjennom årene, men Ole Henriksen sine produkter er jeg veldig fornøyd med:) Har tørr (særlig om vinteren) og sensitiv hud, og får av og til ei og annen mensenkvise. Det som er greit med Ole Henriksen er at du får kjøpt "starter-kit", så du får testet det ut. African red tea-serien er veldig bra for voksen hud:)

Skrevet

Jeg er veldig glad i Ole Henriksen sine produkter:)

Bruker en dagkrem som heter Nuture me (gir godt med fukt, uten at huden føles fet), African red tea foaming cleanser (renseskum, bruker det hver morgen). Etter at jeg har renset/vasket ansiktet om morgenen bruker jeg Truth serum collagen booster, som er antiage-serum som er super mot rynker! Tar på serumet før dagkremen.

Om kvelden vasker jeg ansiktet med The konjac sponge for min hudtype. Det er en slags svamp som du tar vann på og vasker, renser veldig bra og huden blir ren og myk. Kremen jeg bruker som nattkrem er Ole Henriksen sin Pure perfection anti-aging creme.

Morgen og kveld bruker jeg øyekremen Total truth eye creme.

Sånn ca 1 gang i uken så peeler jeg huden med African red tea sugar glow face skrub, og bruker ansiktsmasken fra samme serien.

Jeg har prøvd, og reagert på, mye forskjellig hudpleie opp igjennom årene, men Ole Henriksen sine produkter er jeg veldig fornøyd med:) Har tørr (særlig om vinteren) og sensitiv hud, og får av og til ei og annen mensenkvise. Det som er greit med Ole Henriksen er at du får kjøpt "starter-kit", så du får testet det ut. African red tea-serien er veldig bra for voksen hud:)

Jeg bruker også OH og kan ikke få skrytt nok av de produktene, de virker faktisk på voksen hud. Rynkene blir betydelig mindre markante, og små rynker rundt øynene blir nesten usynelig. Og produktene er utrolig drøye i bruk, ca 5-6 mnd varer de:)

Skrevet

Jeg bruker også OH og kan ikke få skrytt nok av de produktene, de virker faktisk på voksen hud. Rynkene blir betydelig mindre markante, og små rynker rundt øynene blir nesten usynelig. Og produktene er utrolig drøye i bruk, ca 5-6 mnd varer de:)

Helt enig:) Jeg begynte med en krem, også ballet det på seg med produkter etterhvert! Kan og anbefale renseserviettene, de er geniale å ta med på tur. Liker også at enkelte såper, rens og bodylotion kommer i små utgaver, så slipper en så mye i toalettvesken.

Jeg er 36, og etter ei stund med disse produktene så ser jeg stor forskjell på ansiktshuden min. Den er mykere, mindre rynker og poser rundt øynene, og mye glattere i huden.

Bruker også en olje fra OH med bl.a lavendel i, utrolig god i badevannet, som såpe og til å smøre seg med hvis huden er veldig tørr..

Enig i at det er drøye produkter, ansiktsrensen har jeg nå hatt i et halvt år, og det er fortsatt over halve flasken igjen:) Passer på å kjøpe inn på flyplasser når jeg er ute å reiser, eller jeg bestiller fra coverbrand.no

Skrevet

Helt enig:) Jeg begynte med en krem, også ballet det på seg med produkter etterhvert! Kan og anbefale renseserviettene, de er geniale å ta med på tur. Liker også at enkelte såper, rens og bodylotion kommer i små utgaver, så slipper en så mye i toalettvesken.

Jeg er 36, og etter ei stund med disse produktene så ser jeg stor forskjell på ansiktshuden min. Den er mykere, mindre rynker og poser rundt øynene, og mye glattere i huden.

Bruker også en olje fra OH med bl.a lavendel i, utrolig god i badevannet, som såpe og til å smøre seg med hvis huden er veldig tørr..

Enig i at det er drøye produkter, ansiktsrensen har jeg nå hatt i et halvt år, og det er fortsatt over halve flasken igjen:) Passer på å kjøpe inn på flyplasser når jeg er ute å reiser, eller jeg bestiller fra coverbrand.no

Akkurat de samme erfaringene har jeg:) Jeg handler på feelunique, får jo moms/toll refundert av de:) Og da er det hundrelapper å spare.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei igjen! Vil bare takke for tipsene jeg fikk her. Kjøpte meg OH Truth Creme og serum og er så langt veldig tilfreds! Merker i alle fall at huden har fått mye mer fukt, og i alle fall kremen er virkelig drøy i bruk! :)

Så takker og bukker. :blomst:

Neste omgang skal jeg også bytte ut ansiktsrens (tenkte bare å bruke opp den gamle jeg har først), så blir nok ennå mer tilfreds etter hvert tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...