Gå til innhold

Hvor mye dasspapir bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor sammen med min kone. Nå går jeg rett på sak. Det som irriterer meg er at hver gang jeg kommer på toalettet, så er det bare de dumme papprullene igjen. Vi har et overforbruk av dasspapir. Jeg, som gutt, skjønner ikke hvordan det er mulig. Nå har jeg hørt at gutter også bruker mye dorull, men i mitt tilfelle så er dette ikke tilfelle.

Jeg har undersøkt dette nærmere, og fant ut at dama tar og surer papiret rundt hånden 3-4 ganger. Dette blir fort, hverfall en halv meter. Nesten en meter. Bare i ett tørk!!

Når jeg tørker meg (i rompa) så trekker jeg ut noen flak, og gjør dette et par tre ganger. Og jeg er tørka!

Greit nok at jenter som både tisser og bæsjer må bruke litt mer, men når hun surrer rundt hendene i flere omganger så tar det jo helt av!!

Det samme gjelder når hun skal snyte seg. To ganger rundt hånden, bare for at hun skal sikre seg at hun ikke får snørr på hånden.

Dette går krangling vår ut på.. slitsomt. Jeg vil ha dasspapiret mitt i fred!!! og samtidig tenker jeg litt på miljøet!

Anonym poster: e116225e477e293b0f7180bfaaebfc7e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, dette er noe jeg som jente også har irritert meg over. Spesielt da jeg bodde i kollektiv/sammen med en venninne. Jeg er en sånn som deg, som klarer meg med noen få tørk, og er bevisst hvor mye som brukes. Venninna mi påstår at hun ikke bruker mye, men likevel er rullen tom hele tida.

Det er en filleting, men likevel noe som irriterer veldig!

Anonym poster: 94aff327eaea3bbc9a328ce97bd1d010

Gjest gjest17
Skrevet

Ærlig talt! Alt man skal henge seg opp i! Om hun liker å tørke seg ekstra er vel det hennes avgjørelse.

• Liker 5
Skrevet

Uten å kommentere forbruket så vil jeg påstå at fehuer som ikke klarer å sette en ny rull i holderen etter seg og å fjerne papprullen fortjener bank og deng.

Anonym poster: 416a44612ef847e26ecd33d1b27a970c

• Liker 8
Gjest Maneater?
Skrevet

Om det er alt dere krangler over, tror jeg du skal være rimelig fornøyd... :fnise:

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg tror jeg bruker mer papir enn det som er vanlig. Jeg syns det er veldig ekkelt og ikke være helt ren så jeg tar alltid mange tørk hvor jeg bruker en finger bak papiret til å tørke delvis inn i analen. Når det er helt rent går jeg over med våtservietter før jeg igjen tørker med papir. Avløpsverket får bare hate meg for at jeg kaster våtservietter i toalettet, jeg skal bli helt ren.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker også en del dopapir, men her kaster man alltid tomme rullen og henger opp en ny med en gang. Holder den nesten på å gå tom, så tar vi frem en ny slik at den er klar.

Anonym poster: 7abee2a02818b987b40405df56650e1c

Skrevet

Men henger dere rullen med fliken ut!! Det er dødsviktig!! Jeg kan ikke bo med en mann som henger dassrullen feil vei!!!

• Liker 5
Skrevet

Bære kjærringa er tørr i ræva så r d vel greit tenker jeg;)

Skrevet

Har en venninne som gjør dette, surrer rundt hånden. Hun gjør det fordi hun er levende redd for å få avføring på hånden. Og det "hjelper" ikke å vaske hendene godt etter på for henne. Kanskje damen din har det noe likens?

Ellers går det nå sikkert litt mer for damer når bind og tamponger skal pakkes inn, det må tørkes ekstra godt under menstruasjonen(om man går ener'n og toer'n så blir det fort treer'n også), så vet jeg mange som har mye utflod kan tørke seg ekstra godt pga. det, en del damer tørker seg etter sex for å ta det verste av sæd og smøring, osv.

Det jeg kommer på i farta i alle fall.

Anonym poster: b79b1b4ad43842fa904659cc1c76807b

• Liker 3
Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

Hadde du kanskje vært mer fornøyd hvis dama di hadde bremsespor og bæsj på fingra?!

• Liker 8
Skrevet

MYE :kul: bedre å være ren i baken enn å få dritt på klærne. og ja, for de som måtte lure er jeg jente..

• Liker 1
Gjest Snoken-
Skrevet

Jeg bruker masse papir for å forebygge backsplash. Tar et også et godt lag med papir når jeg tørker meg. Tørker både oppover og nedover, for å få en maksimal effekt. Det gir en bremsespor-fri garanti, og en tryggere verden. Det var en tråd for en måned siden om bremsespor, det viser seg at mange KG-brukere har partnere som etterlater seg bremsespor. Jeg vet ikke hva som er verst jeg, bremsespor i seng og undertøy eller litt høyere forbruk av dasspapir?

• Liker 5
Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

Hadde du kanskje vært mer fornøyd hvis dama di hadde bremsespor og bæsj på fingra?!

Vel nå håper jeg at alle vasker henda etter de har vært på do uansett blink.gif Endret av Snoken-
  • Liker 1
Skrevet

ja,men å surre det rundt hele hånden er da sløsing med ressurser?

Gjest Snoken-
Skrevet

Vel jeg har ikke behov for å surre det rundt hånda, kanskje det er verre om man har en enorm rumpe?

Skrevet

Vel jeg har ikke behov for å surre det rundt hånda, kanskje det er verre om man har en enorm rumpe?

Eller et enormt hull....

Anonym poster: 44917e993fec79b81622276b922d8d65

Skrevet

Jeg surrer også papiret rundt hånda 3-4 ganger per tørk, og et par ganger rundt hånda når jeg skal snyte meg. Har egentlig aldri tenkt over at det er for mye papir. Jeg er ikke helt panisk for å bli skitten på hendene, men det har bare blitt en vane og rutine å gjøre det sånn.

Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

Vel nå håper jeg at alle vasker henda etter de har vært på do uansett blink.gif

Joda, men JEG vil unngå å få bæsj på fingra uansett :)

Skrevet (endret)

Jeg bruker akkurat det jeg føler for og har ikke dårlig samvittighet. Har fått klager fra ei venninne når vi lå på hotell (!!!!), men jeg bryr meg ikke. Jeg kjøpte forresten nytt dopapir til hotellet siden venninna mi klagde ;) Egentlig kjøpte jeg det bare for å lage et nummer ut av det, men hun begynte bare å le og lage vitser ut av det hele.

Endret av Evilposelos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...