AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg trener på vanlig måte ellers, som jogging og styrketrening. Opp til ca 4 dager pr uke. Men jeg finnes ikke fleksibel i det hele tatt.. Så nå har jeg lyst til å bli mykere og kanskje komme ned i spalgaten etterhvert. Noen som kan dette? Og som har noen tips å dele? Link til instruksjons video eller noe sånt. Takker for alle svar :) Anonym poster: 6ee5d15c4fca5493c15f87a0c9a3e15b
absinthia Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Det er ikke annet å gjøre enn å bøye og tøye til du blir mykere. Noen har stort hell med yoga, andre synes det er fint å ta vanlige uttøyningsøvelser til de blir mykere.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Det er ikke annet å gjøre enn å bøye og tøye til du blir mykere. Noen har stort hell med yoga, andre synes det er fint å ta vanlige uttøyningsøvelser til de blir mykere. Men hvor lenge skal man holde? Og hvor mange ganger? Hvor hardt skal jeg strekke? Til det gjør vondt? Er helt grønn på dette jeg. :/ Anonym poster: ef8364660e7b77a98da82c5036bd5d55
PepsiMax Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Anbefaler yoga Enten å holde på selv eller å bli med på gruppetimer i dette! Man merker raskt at det hjelper 1
absinthia Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Du kommer lang vei med å strekke mange ganger til det punktet der det akkurat ikke gjør vondt - gjør du det hver dag, så blir du uansett mykere. Funker fint å bruke 15 minutter daglig på å bøye og tøye, men er bare fint for kroppen å bruke lengre tid. man forebygger mye slitasjeskader med litt bøying og tøying. Hvor raskt man blir myk nok til å gå ned i spagaten er individuelt. Du kan godt holde mens du teller til ti, på ca 10 sekunder og repetere like mange ganger på hver side. Finnes sikkert en link der ute, med tøyeøvelser om du googler litt. Edit: fint at du minte meg på dette, da jeg bør sjekke om jeg er like myk som før og uansett ville hatt godt av litt tøying selv! ( #hysterisk latter# IPaden ville skrive røyking i stedet for tøying ;P) Endret 29. oktober 2012 av absinthia 1
Gwen Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg har vært cheerleading-trener så kan prøve å gi noen tips, vanskelig når man ikke kan vise. Tøy hver eneste dag, legg foten opp på et bord og len deg frem så langt du klarer, det skal gjøre vondt! Hold i minst 20 sek, gjerne mer. Gjør med begge beina, deretter snur du ryggen til bordet og tøyer beinet bakover(oppå bordet), samtidig bøyer du ryggen og lener hodet bakover, kjenn strekken fra fremsiden av låret, over magen osv. Begge bein i minst 20 sek. Så går du ned i spagaten så langt du klarer og holder deg oppe med armene så lenge du klarer, skal fremdeles være helvetes vondt. Prøv alle spagatene(venstre fot fram, høyre fot fram og beina rett ut til sidene), og hold ut. Hver eneste dag i 2 uker, og plutselig kan du spagat:) 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har vært cheerleading-trener så kan prøve å gi noen tips, vanskelig når man ikke kan vise. Tøy hver eneste dag, legg foten opp på et bord og len deg frem så langt du klarer, det skal gjøre vondt! Hold i minst 20 sek, gjerne mer. Gjør med begge beina, deretter snur du ryggen til bordet og tøyer beinet bakover(oppå bordet), samtidig bøyer du ryggen og lener hodet bakover, kjenn strekken fra fremsiden av låret, over magen osv. Begge bein i minst 20 sek. Så går du ned i spagaten så langt du klarer og holder deg oppe med armene så lenge du klarer, skal fremdeles være helvetes vondt. Prøv alle spagatene(venstre fot fram, høyre fot fram og beina rett ut til sidene), og hold ut. Hver eneste dag i 2 uker, og plutselig kan du spagat:) Hmm... MÅ det gjøre helvetes vondt for å komme i mål? :-s Men to uker høres lite ut. Går det virkelig an å få det til så raskt uten å ødelegge seg selv? Men o jeg greier å gå i spagaten på gulvet, vil jeg samtidig greie å holde en såkalt "skorpion" eller å holde beinet opp langs siden i spagaten, hvis du skjønner hva jeg mener. ? Eller er det en helt annen øvelse? Anonym poster: ef8364660e7b77a98da82c5036bd5d55
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 Ts igjen her. Er det lurt å gjøre strekke øvelsene like etter trening? Eller bør jeg gjøre treningen og strekningen hver for seg? Anonym poster: ef8364660e7b77a98da82c5036bd5d55
loppekasse Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Du kan gjerne gjøre tøyingen i forbindelse med trening, men du kan også gjøre det selvom du ikke har trent på forhånd.
Gjest Blue Jeans Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg klarte det for noen år siden, fra jeg var 10-13 år. Nå er jeg langt i fra å klare det, men har begynt å "ta det opp igjen" og satser på å klare det før jul. Gjorde ikke så veldig mye for å klare det, bare tøye ut liksom osv gjorde det hver dag, i frimentutet på skolen, hjemme osv. Så "ble bare sånn"
Gwen Skrevet 2. november 2012 #11 Skrevet 2. november 2012 Jeg fikk et tjuetalls jenter til å ta spagat på den måten, og det var også sånn jeg lærte det som 15åring. Ble aldri ødelagt på noen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå