AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg meldte meg inn i Elixia i midten av september, men har ikke trent der sålangt. Jeg har krav på to PT-timer, og fikk i innmeldingsfasen beskjed om at det ville ta 1-2 uker før jeg fikk en slik time. Jeg føler meg litt lost i treningsstudio dersom jeg ikke har et spesifikt program å forholde meg til, så jeg bestemte meg for å vente til jeg fikk disse PT-timene. Elixia-damen sa at dette ikke var noe problem - jeg hadde betalt for medlemsskapet, men jeg måtte finne ordrebekreftelse på e-mail, printe den ut og ta den med til Elixia neste gang, før medlemskortet mitt ville bli aktivert. Derfor slappet jeg av og følte ikke noe særlig treningspress; medlemsskapet hadde jo tross alt ikke blitt aktivert, og jeg sløste ikke bort pengene mine. Nå har en og en halv måned gått, og jeg har fortsatt ikke fått PT-time. Jeg bestemte meg nettopp for å droppe ventingen, og hive meg i treningen i morgen tidlig. Gikk inn på e-mailadressen, og fant ut at i mailen fra Elixia, står dette skrevet: "Medlemsskapet løper fra den datoen du bekreftet ditt kjøp av medlemsskap". Nå har jeg altså betalt 1500,- bare for å kunne trene et par uker, siden jeg i september betalte for to måneder. Og alt dette fordi Elixia-damen feilinformerte meg. Har jeg grunn til å klage? Anonym poster: 89eb7103a343da061538076625bbb9a3
Betty2 Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Du kan alltids prøve å klage, men det er stor sannsynelighet at det står på kontrakten du skrev under (gjør det i hvertfall hos meg) at medlemskapet gjelder fra den datuen du inngår kontrakten. og hvis det står det så har du jo selv skrevet under og godtatt det. hvis du har en kopi liggene, så les over det som står der, hvis det ikke står noe om hvorti medlemskapet er begynt, så kan du klage på feil informasjon.
Gjest Tigress Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Trur nok du har ei tapt sak - det står nok i avtalen din at du betalar frå dagen du var der og skreiv under, og ut i frå det du forklarte, så har ho jo berre forklart at du kan bruke utskrift frå mail i staden for medlemskort...
Strixvaria Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg meldte meg inn i Elixia i midten av september, men har ikke trent der sålangt. Jeg har krav på to PT-timer, og fikk i innmeldingsfasen beskjed om at det ville ta 1-2 uker før jeg fikk en slik time. Jeg føler meg litt lost i treningsstudio dersom jeg ikke har et spesifikt program å forholde meg til, så jeg bestemte meg for å vente til jeg fikk disse PT-timene. Elixia-damen sa at dette ikke var noe problem - jeg hadde betalt for medlemsskapet, men jeg måtte finne ordrebekreftelse på e-mail, printe den ut og ta den med til Elixia neste gang, før medlemskortet mitt ville bli aktivert. Derfor slappet jeg av og følte ikke noe særlig treningspress; medlemsskapet hadde jo tross alt ikke blitt aktivert, og jeg sløste ikke bort pengene mine. Nå har en og en halv måned gått, og jeg har fortsatt ikke fått PT-time. Jeg bestemte meg nettopp for å droppe ventingen, og hive meg i treningen i morgen tidlig. Gikk inn på e-mailadressen, og fant ut at i mailen fra Elixia, står dette skrevet: "Medlemsskapet løper fra den datoen du bekreftet ditt kjøp av medlemsskap". Nå har jeg altså betalt 1500,- bare for å kunne trene et par uker, siden jeg i september betalte for to måneder. Og alt dette fordi Elixia-damen feilinformerte meg. Har jeg grunn til å klage? Anonym poster: 89eb7103a343da061538076625bbb9a3 Medlemskapet ditt blir aktivert idet du skriver under på kontrakten, mens medlemskortet ikke blir aktivert før du møter opp på senteret (det enkelte medlemskort må aktiveres av dem på senteret). Akkurat som VISA-avtalen trer i kraft da du trykker ok og signerer (eller signerer hos banken), mens selve kortet dumper ned i postkassa noen dager senere. 1
LukaFrost Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Har du sittet og venta på at de skal gi deg PT-time? Du må jo bestille denne selv.
loppekasse Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Du må prate med de som jobber på senteret, ved enten å møte opp eller ved å ringe inn, for å avtale time for PT.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Du må prate med de som jobber på senteret, ved enten å møte opp eller ved å ringe inn, for å avtale time for PT. Herlighet, det får da være måte på hvor mye feilinformasjon de kan gi på så kort tid. Jeg fikk beskjed om at nå som jeg har betalt, blir jeg automatisk satt opp på venteliste for PT-time - de understrekte at jeg ikke trengte å ta initiativ til noe som helst! Kan forresten ikke huske at jeg signerte på noe som helst da jeg skaffet meg medlemsskapet, men det er mulig jeg har glemt det. Skal uansett snakke med dem. Anonym poster: 89eb7103a343da061538076625bbb9a3
Betty2 Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Herlighet, det får da være måte på hvor mye feilinformasjon de kan gi på så kort tid. Jeg fikk beskjed om at nå som jeg har betalt, blir jeg automatisk satt opp på venteliste for PT-time - de understrekte at jeg ikke trengte å ta initiativ til noe som helst! Kan forresten ikke huske at jeg signerte på noe som helst da jeg skaffet meg medlemsskapet, men det er mulig jeg har glemt det. Skal uansett snakke med dem. Anonym poster: 89eb7103a343da061538076625bbb9a3 Betaler du medlemskapet kontant da? for hvis du skal ha autotrekk på konto, så må du jo oppgi bl.a konto nr og du er nødt til å gi en signatur på at de får lov å trekke medlemskaps pengene av kontoen din.
loppekasse Skrevet 13. desember 2012 #9 Skrevet 13. desember 2012 Herlighet, det får da være måte på hvor mye feilinformasjon de kan gi på så kort tid. Jeg fikk beskjed om at nå som jeg har betalt, blir jeg automatisk satt opp på venteliste for PT-time - de understrekte at jeg ikke trengte å ta initiativ til noe som helst! Kan forresten ikke huske at jeg signerte på noe som helst da jeg skaffet meg medlemsskapet, men det er mulig jeg har glemt det. Skal uansett snakke med dem. Anonym poster: 89eb7103a343da061538076625bbb9a3 Hvordan gikk dette her? Ble du satt opp med PT til slutt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå