Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger sårt råd her.

Jeg har verdens mest fantastiske kjæreste som jeg har vært sammen med i 3 år i år. Jeg elsker han virkelig høyt.

Dessverre i det siste har ting begynt å falle fra hverandre. Dette har pågått nå siden sommerstart. Vi kommuniserer ikke særlig bra lenger, jeg sliter mye med familie problemer fortiden.

Jeg har også sluttet å ha følelser for han. Det begynte smått i mai. Jeg tenkte det ville gå over, men det har bare gått nedover siden. Jeg har rett og slett mistet lysten på han, og følelsene er bare ikke det samme. Kjæresten min har begynt å merke at noe er i luften nå.

Det neste steget jeg har tenkt til å ta er da å slå opp. Men hvordan i all verden skal jeg greie å slå opp med en så fantastisk, kjærlig og god mann? Han har ikke gjort noe vondt mot meg, alltid stilt opp når jeg har trengt det, alltid lyttet når jeg har snakket. jeg føler meg så slem, og egoistisk og hjerteløs som velger å slå opp meg han, men jeg hvet ikke ikke er fair mot verken han eller meg.

Jeg har ligget våken flere netter og tenkt på dette de siste ukene. Jeg har tenkt på konsekvensene, om jeg kansje kommer til å savne han, ville ha han tilbake, men har kommet til at jeg bare ikke greier noe nå.

Jeg kunne aldri vært i et forhold hvor jeg kun er 50 % inn i det.

Så jeg trenger all råd og tips jeg kan få.

Vi bor ikke sammen, og jeg er 23 mens han er 25.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Om du er helt sikker på at du vil ut av forholdet pga manglende følelser så er du rett og slett nødt til å sette deg ned sammen med han, og på best mulig måte prøve å forklare ting for han.. Du må være ærlig og si akkurat det du sier her... Det er kjempekjipt, og ja han blir såret, men mye heller bli dumpet på denne måten, enn at du blir kjempelei og f.eks er utro.

Du kommer til å savne han, garantert. Du kommer til å lure på om du gjorde det rette og du kommer til å lengte tilbake i ensomme øyeblikk. Men disse stundene går over, og du vil etterhvert komme deg videre og forhåpentligvis finne en fantastisk mann.

Et brudd er aldri lett, men både du og han vil komme dere gjennom det.

Skrevet

Kommunikasjon. Du må fortelle ham hvordan du har det og vær ærlig! Hvis du har lyst til å ha følelser for ham, er det greit å snakke om det og prøve å finne tilbake til det du følte før. Sett av tid til en date, gjenopplev de tidlige stadiene av forholdet gjennom sanger, film og aktiviteter og hvis det ikke hjelper, prøv å ikke se hverandre på en liten stund og se om du savner ham.

Hvis du føler at det er ingen som helst sjanse for å få tilbake følelsene, så får du bare forklare det til ham og slå opp. Men for all del, da må du ikke gi ham foråpninger om å kunne få deg tilbake.

Lykke til og håper det ordner seg

Skrevet

Kommunikasjon. Du må fortelle ham hvordan du har det og vær ærlig! Hvis du har lyst til å ha følelser for ham, er det greit å snakke om det og prøve å finne tilbake til det du følte før. Sett av tid til en date, gjenopplev de tidlige stadiene av forholdet gjennom sanger, film og aktiviteter og hvis det ikke hjelper, prøv å ikke se hverandre på en liten stund og se om du savner ham.

Hvis du føler at det er ingen som helst sjanse for å få tilbake følelsene, så får du bare forklare det til ham og slå opp. Men for all del, da må du ikke gi ham foråpninger om å kunne få deg tilbake.

Lykke til og håper det ordner seg

Hvorfor skal en jobbe for å få følelsene tilbake når de er helt borte? Hadde vært noe annet om de hadde vært gift og hadde hatt barn, men de er kun kjæresten og bor ikke sammen. TS er veldig klar på at følelsene er borte, hun har tenkt på det lenge og mener at hun ikke kan bli værende i forholdet. Da er det bare å gjøre en ting, og det er å gjøre det slutt.

Det er bestandig vanskelig å avslutte et forhold, men det er mye bedre at du gjør det enn at du fortsetter å være sammen med ham fordi han er snill.

Anonym poster: e201364a809b1594b29a85d18d152978

Skrevet

Hvorfor skal en jobbe for å få følelsene tilbake når de er helt borte?

Anonym poster: e201364a809b1594b29a85d18d152978

1. Hvis du hadde lest HELE innlegget mitt hadde du sett at jeg var klar på at hvis det ikke er noen mulighet for å få følelsene tilbake så er det rette å slå opp.

2. Hun skriver at han er så fantastisk og en flott kjæreste. Da er det faktisk verdt å prøve å fikse det.

3. Det er lettest å gå videre etter et brudd hvis du får en skikkelig avslutning og vet at du gjorde alt du kunne for å få det til å fungere. Da er det mindre sjanse for å angre.

Skrevet

Jeg trenger sårt råd her.

Jeg har verdens mest fantastiske kjæreste som jeg har vært sammen med i 3 år i år. Jeg elsker han virkelig høyt.

Dessverre i det siste har ting begynt å falle fra hverandre. Dette har pågått nå siden sommerstart. Vi kommuniserer ikke særlig bra lenger, jeg sliter mye med familie problemer fortiden.

Jeg har også sluttet å ha følelser for han. Det begynte smått i mai. Jeg tenkte det ville gå over, men det har bare gått nedover siden. Jeg har rett og slett mistet lysten på han, og følelsene er bare ikke det samme. Kjæresten min har begynt å merke at noe er i luften nå.

Det neste steget jeg har tenkt til å ta er da å slå opp. Men hvordan i all verden skal jeg greie å slå opp med en så fantastisk, kjærlig og god mann? Han har ikke gjort noe vondt mot meg, alltid stilt opp når jeg har trengt det, alltid lyttet når jeg har snakket. jeg føler meg så slem, og egoistisk og hjerteløs som velger å slå opp meg han, men jeg hvet ikke ikke er fair mot verken han eller meg.

Jeg har ligget våken flere netter og tenkt på dette de siste ukene. Jeg har tenkt på konsekvensene, om jeg kansje kommer til å savne han, ville ha han tilbake, men har kommet til at jeg bare ikke greier noe nå.

Jeg kunne aldri vært i et forhold hvor jeg kun er 50 % inn i det.

Så jeg trenger all råd og tips jeg kan få.

Vi bor ikke sammen, og jeg er 23 mens han er 25.

Trudde du at du skulle få sommerfugler i magen for alltid?

Er det målet, å ha kriblende forelskelsesfølelser i all fremtid??

Høres ikke ut som om du har særlig realistisk bilde av hva samliv er. Jeg mener du har to valg, det er ikke sånn at bare fordi du akkurat nå ikke føler veldig mye så er samlivet dermed over. Du kan velge å fortsette forholdet. Eller du kan prøve en ny og så dumpe ham og om et par år når forelskelsen dabber av. Du må vurdere hva du vil, hvilke valg i forhold til samliv du vil ta i livet ditt, det er ditt valg. Slik jeg ser det bestemmes dette IKKE av grad av forelskelse....

Lykke til.

Anonym poster: b106d51f168b876c0eb2cd712665048c

Skrevet

Ta en skikkelig prat i sammen. Det er eneste måten å finne ut av det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...