Gjest TSS Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Hva tenker dere om en ikke lenger så ung alenemamma uten vidregående, går på NAV med sporadiske korte arbeidsperioder som vaskehjelp og på gamlehjem? Forskjellen fra gjevnaldrende begynner å øke nå som de får seg gode og stabile jobber når en nærmer jeg tredveårene.. Hva tenker dere - Helt ærlig!
Løvetanten Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 At hun er ressurssvak, men ikke at hun er håpløs. Jeg tenker at hun har gjort endel dumme valg i livet sitt og har en vei å gå for å få orden på ting igjen. Jeg tenker at hun kanskje sliter siden hun ikke har tatt tak i livet sitt og sikret seg og ungen sin en bedre hverdag enn den NAV og en vaskejobb kan tilby. Jeg tenker at ungen ihvertfall fortjener bedre. Jeg tenker at hun må ta seg sammen eller skaffe hjelp sånn at hun kan klare seg selv og være et godt forbilde. Det tenker jeg. Helt ærlig. 10
Surriball Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tenker at hun hadde gjort klokt i å ta de manglende vgs-fagene som privatist! Evt. voksenopplæring.... 2
Gjest GjEsT Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 HVAGJØR SLIKE etterthvert som ungene de hele tiden har 'levd for' blir eldre, mer selvstendige og mindre søte? Når du ikke kan fylle dagene med å legge ut 'mor og datter viser peace-tegnet i badespeilet'-bilder på facebook..?Jeg ser så altFORMANGE slike. Hva gjør dere? uff
Gjest * Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 jeg føler meg litt sånn. enda så har jeg faktisk nesten mer penger i månen en mine veninner, menn mange studerer enda. vetikke hvordan det blir senere. :/ men jeg trives hjemme da selvom det nå er litt kjedelig. lille gutten min har startet på skolen :D
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg ser for meg at det er et av få tilfeller hvor barnet hadde hatt bedre av å vokse opp med faren. Anonym poster: a8943b4de7556cb783e1cd927aa2993d 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 jeg føler meg litt sånn. enda så har jeg faktisk nesten mer penger i månen en mine veninner, menn mange studerer enda. vetikke hvordan det blir senere. :/ men jeg trives hjemme da selvom det nå er litt kjedelig. lille gutten min har startet på skolen :D Penger i månen hørtes litt filosofisk ut... :drømmesmiley" Anonym poster: 986173b7831ab3756a1c5b7f12f8ce31 1
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 De fleste slike bruker å få seg nye barn etterhvert. 7
Gjest strykebrett Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tenker at som alenemor har man hatt en helt utrolig bra mulighet til å skaffe seg utdanning med de mulighetene man har med overgangsstønad. Jeg må vel innrømme at jeg tenker på en alenemor uten hverken utdanning eller jobb som en som kanskje ikke har prøvd så velig hardt. En alenemor i et lavtlønnsyrke, som vakshjelp eller på gamlehjem tenker jeg absolutt ingenting negativt om. Det er ikke nødvendig at alle her i landet skal udanne seg i årevis. Men jeg syns det er ille med arbeidsføre folk som ikke jobber eller går på skole.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 Helt ærlig så ser jeg ned på slike fordi jeg tenker at hun ikke har giddet å ta tak i livet sitt, og at hun er i ferd med å lære opp ungen til å bli likedan. At hun gir opp når ting blir for slitsomme, og synes det er helt ok. Anonym poster: e7560b0b70fee89c92d52b942668b6a4 10
Gjest * Skrevet 29. oktober 2012 #11 Skrevet 29. oktober 2012 Penger i månen hørtes litt filosofisk ut... :drømmesmiley" Anonym poster: 986173b7831ab3756a1c5b7f12f8ce31 jeg mente mnd. at jeg "tjener" mer ennn mine veninnder. til nå hvertfall.
momo Skrevet 29. oktober 2012 #12 Skrevet 29. oktober 2012 Tenker faktisk ikke mye over det, vet at det er gjerne mange årsaker til at man er i den situasjone. Denne personen kan fortsatt være en ressursterk mor. Selv er jeg 34 år, tar opp fag fra videregående og starter på høyskole til høsten. Er omtrent en million årsaker til at jeg er her jeg er i livet. Og jeg er ingen dårligere mor av den grunn. 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #13 Skrevet 29. oktober 2012 jeg mente mnd. at jeg "tjener" mer ennn mine veninnder. til nå hvertfall. Jeg skjønte det, men syntes likevel det hørtes fint ut. Anonym poster: 986173b7831ab3756a1c5b7f12f8ce31
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #14 Skrevet 29. oktober 2012 jeg mente mnd. at jeg "tjener" mer ennn mine veninnder. til nå hvertfall. DU tjener penger? Hahahaha Anonym poster: 6130c2c5b228e19101af884e458ce6e0 7
absinthia Skrevet 29. oktober 2012 #15 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tenker at jeg slett ikke vet hvorfor det har blitt slik, men at hun kanskje burde prøve å ta seg en utdanning for å slippe å ha en så ustabil inntekt. Utrolig mange vil dømme når de bare hører denne infoen, men det som ligger bak kan være alt fra at vedkommende har vært selvstendig næringsdrivende og blitt nødt til å gi opp bedriften, har ADHD og droppet ut av skola, ble mobbet ut av skola, har fått en psykisk knekk på annen måte og iblant kan folk rett og slett være late. Kjenner flere som har enorme ressurser, men som har falt utenfor på grunn av ting som de fleste andre heller ikke hadde taklet så godt, og ikke får hjelp fordi de ikke passer inn i noen bestemte kategorier så jeg holder meg unna forhåndsdømming med så lite info. 6
Gjest ' Skrevet 29. oktober 2012 #17 Skrevet 29. oktober 2012 DU tjener penger? Hahahaha Anonym poster: 6130c2c5b228e19101af884e458ce6e0 jegskrev "tjener" i Gåsetegn. Ikke vær så frekk da
ViljaH Skrevet 29. oktober 2012 #18 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg synes det er trist at man strever sånn, når det er så mange muligheter idag. Og lurer på hvorfor jobbene er sporadiske og ikke permanente, å leve hovedsaklig på nav er ikke nøkkelen til lykke mener jeg. 4
Gjest herre.. Skrevet 29. oktober 2012 #19 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tenker at det er trist at du har kommet i denne situasjone, og at det er mange grunner som kan ha ført til at det er blitt slik, men at du samtidig er nødt til å ta deg sammen en gang for alle hvis du noen gang skal ha mulighet til å komme deg ut av knipa til et bedre og VOKSENT liv. Du kan ikke lene deg på alle andre resten av livet.
Gjest KJL Skrevet 29. oktober 2012 #20 Skrevet 29. oktober 2012 Det kan selvfølgelig være en alvorlig sykdom som ligger bak en slik situasjon, men jeg må nok innrømme at jeg tenker at personer som dette er late, dummeog ressurssvake. Dette skinner også gjennom når personen skriver såpass dårlig (kan jo også være dysleksi, men synes mange har selvdiagnostisert seg med det om dagen). De har tatt mange feil valg opp gjennom og gitt opp for raskt og kanskje vært litt tiltaksløse som droppa ut av videregående da det ble litt vanskelig, dette straffer seg jo som regel alltid seinere. Jeg hadde selv mine mest utfordrende år gjennom videregående med adhd som ikke ble diagnostisert før jeg ble voksen, jeg var ensom og hadde ikke spesielt gode karakterer. Likevel gjennomførte jeg både det og høgskoleutdanning. I tillegg tror jeg det andler om at latskap og dumme valg fører til ressurssvake mennesker. Det ser man jo på sporadiske arbeidserfaringer. Oppegående og velfungerende mennesker skal ikke ha et så stort problem med å skaffe seg en fast stilling/inntekt. Videre tenker tenker jeg at i dette tilfellet handler det i stor grad om latskap da du nesten skryter av at du "tjener" mer enn dine venninner. Grunnen til at du får penger inn på konto er jo fordi vi andre jobber, tjener og betaler skatt. Virker nesten som du trives med å få inn mer kroner enn dine arbeidende venninner. Til slutt vil jeg si at slike tilfeller ofte "går i arv", pass nå godt på at barna dine får seg en utdanning og et bedre utgangspunkt enn deg! Og ikke få deg 3-4 barn til som du ikke har økonomi til å ta ansvar for. Helt til slutt vil jeg bekalge at jeg er så direkte, men du spurte om hva vi helt ærlig tenkte om dette og jeg svarte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå