Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

djf

Endret av Sophie Trine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rens, skrubb og serum fra MD formulations. Fuktighetskrem fra Decleor. Alltid spf på dagtid. Jeg kjøper alt på feelunique. Start forsiktig med MD produktene.

Ligg unna foundation til huden er bedre, vanskelig å anbefale noe her siden jeg nesten aldri bruker det selv.

Les for dummies sidene på hildechristina.com.

Der får du også tips til sminke som ikke gir urenheter.

Anonym poster: 25b179fc5db63c4f61bdae4085868cbd

• Liker 1
Skrevet

Du er i hvert fall veldig pen. :) Hvilke produkter bruker du nå? Tenker spesielt på rens.

Anonym poster: eec295fe27a7c91ff01c64daf84b5cc1

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst: bruker du toner når du tar av sminken? Spør fordi min hud var veldig lik din, prøvde alt, men det var først da jeg begynte å bruke en mild, parfymefri toner at huden min ble så å si plettfri. For meg var det Aloe Vera fra TBS som gjorde susen.

Ellers vil jeg anbefale Dermalogica, da det brukes av mange hudpleiere. Dermalogica har også fungert kjempebra for meg. Det er imidlertid veldig dyrt i hudpleiesalonger i Norge, så det jeg gjorde var å få veiledning i hudpleiesalongen, og så dro jeg rett og slett og bestilte det på internett.

Tenk også over sminken din. Vet ikke hva du bruker, men mineralsminke er jo som regel genialt for problematisk hud :)

Skrevet

Du er i hvert fall veldig pen. :) Hvilke produkter bruker du nå? Tenker spesielt på rens.

Anonym poster: eec295fe27a7c91ff01c64daf84b5cc1

Åå, tusentakk!

Jeg bruker disse produktene:

2eki52o.jpg

Skrevet

Jeg begynte på diane, p-piller. det fungerte veldig bra for meg :)

Anonym poster: a8183b55ea9f9741d57de7c4199a2cc5

Skrevet

Åå, tusentakk!

Jeg bruker disse produktene:

Da er det ikke rart du har kviser! Har du ikke startet en tråd om dette før? Hvorfor bruker du fortsatt dritt?

• Liker 1
Skrevet

Da er det ikke rart du har kviser! Har du ikke startet en tråd om dette før? Hvorfor bruker du fortsatt dritt?

Haha, har laget det ja, men kommer aldri fram til noe. Så da prøvde jeg på nytt, er det der òg dritt?

Skrevet

Prøv deg på produkter som selges hos hudpleiere du istedet for på parfymeri og dagligvare. En hudpleier kan se kjapt på huden din og spørre deg noen spørsmål om den og gi deg prøver på de produktene hun mener vil passe. :)

Anonym poster: a4881e033700091241b8013ced7cdf2f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Prøv deg på produkter som selges hos hudpleiere du istedet for på parfymeri og dagligvare. En hudpleier kan se kjapt på huden din og spørre deg noen spørsmål om den og gi deg prøver på de produktene hun mener vil passe. :)

Anonym poster: a4881e033700091241b8013ced7cdf2f

Ja okei, tusentakk! Drar til en hudpleier imorgen tror jeg, håper på å få en forbedring, hvis det heller ikke funker så gir jeg opp

Endret av Sophie Trine
Skrevet (endret)

Hei! Jeg sliter med dårlig selvtillit, bl.a da pga huden min. Om sommeren når jeg er brun, kan jeg føle meg helt grei, fordi da synes ikke kviser og ujevn farge like godt. Men derimot nå som vinteren kommer, blir huden min dårligere pga den blir blekere, og jeg bruker da som oftest litt mere sminke, og at det er kaldt og mørkt gjør meg bare deprissiv, og selvtillien blir da helt nede. Hater virkelig denne årstiden.

Det bildet helt øverst til venstre er sånn den er nå. Jeg føler meg helt grusom, selvom jeg har følt meg verre blandt annet da i fjor vinter. De to andre der var i sommer, med og uten sminke. Der følte jeg meg helt ok.

Enten så må jeg da dra til utlandet flere ganger i året, eller bli solairums hore. Eller så kan jeg jo få fikset huden min så den ikke er så rød og ille uten sminke? Har så utrolig lyst til å få til den siste, men har prøvd så mye og har begynt å gi opp litt. Det eneste omtrent som funker er å dra til syden og bli brun, men det varer jo bare i en uke så er man blek igjen.

Så værsåsnill, værsåsnill gi meg noen tips til hva jeg skal gjøre med den. Produkter jeg kan teste ut, har rimelig mye med penger nå, så forskjellige foundationer, hudprodukter og slikt ville vært fantastisk. Tusentakk!

Hvor gammel er egentlig du? Jeg synes du var finest uten sminke. Vær grei å ikke bli solariumshore, hør på gamle Professor Orm heller :opplyser: Du kommer til å være glad for at du lot være å sole deg når du blir eldre.

Endret av Tekola
Skrevet

Hvor gammel er egentlig du? Jeg synes du var finest uten sminke. Vær grei å ikke bli solariumshore, hør på gamle Professor Orm heller :opplyser: Du kommer til å være glad for at du lot være å sole deg når du blir eldre.

Sånn seriøst, synes du jeg var finest uten sminke? Når folk sier det, så kan jeg ikke beskrive hvor mye jeg setter pris på at de sier det! Har absolutt 0 selvtillit uten, tusentakk! Jeg blir 15:)

Skrevet

Sånn seriøst, synes du jeg var finest uten sminke? Når folk sier det, så kan jeg ikke beskrive hvor mye jeg setter pris på at de sier det! Har absolutt 0 selvtillit uten, tusentakk! Jeg blir 15:)

Whooop, jeg ville tippet på 15! Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes jenter er på sitt peneste da, for da har man så fin glød. Jeg vil også være 15 :(

Jeg synes du så eldre ut på det bildet med sminke. Vi gikk også sånn da vi var 15, men det er ærlig talt ikke så fint. Man kan fort se ut som dukker, på en negativ måte. For all del, du var ikke så ille, jeg synes bare ikke du trenger så mye.

Når det gjelder hudproblemene, synes jeg du burde gå forsiktig frem. Bruk minst mulig produkter. Jeg vet ikke hva du har prøvd, men MD formulations kan være et alternativ. Rens, glykolsyreserum og fuktighetskrem, gjerne med spf.

Hvis du vil ha på sminke også, kan du ta mineralfoundation (og evt concealer, gjerne i mineralform den også. Men jeg tror ikke du trenger den), sånn all over face color and radiance-produkt hvis du føler deg blek på vinteren+ mascara og lipgloss hvis du vil. Jeg synes faktisk ikke at der er mer som trengs, spesielt ikke på unge jenter. Jeg bruker helst ikke mer selv heller, jeg blir styggere og rarere jo mer jeg tar på igrunn. Dessuten holder ikke sminken på meg, det blir bare gris.

OBS! Jeg anbefaler at du bruker litt mineralfoundation hver dag. Ikke pga. at du trenger det, men fordi det gir solbeskyttelse.

Du kan lese om alt her:

http://www.bareescentuals.com/

:)

Gjest Nanne70
Skrevet

Du var jo helt nydelig, da :) Jeg vil også anbefale Dermalogica sine produkter, og jeg tror ikke du bør bruke en fysisk skrubb/peeling (sånn med små "korn") da det faktisk kan irritere huden og gjøre vondt verre. I stedet bør du gå for en variant med f.eks. glykolsyre, som Professor Orm over her nevner. Et annet virkestoff som er bra for uren/fet hud uten å være for kraftig, er melkesyre/Lactic Acid, og dette finnes i f.eks. Dermalogica sin Gentle Cream Exfoliant. Kanskje du kan prøve serien deres for ung, uren hud - Dermalogica Clean Start? Minus skrubben. Lykke til!

Skrevet

Jeg er 19 år og har utrolig masse kviser. Du er utrolig heldig!

Dette er ikke i nærheten av så ille som jeg har det. Du har jo nesten ingenting.

Anonym poster: 1f3e4d932f83a01abb94f064857c2f27

Skrevet

Så var du utrolig nydelig uten sminke. Veldig misunnelig! :)

Anonym poster: 1f3e4d932f83a01abb94f064857c2f27

Skrevet

Synes du har fin hud jeg, TS. :) Virker kanskje ikke sånn for deg, men dette er ikke noe folk flest legger merke til. Du har ikke så mye at folk snur seg etter deg når du går, akkurat. Du er 15 og da er dette helt vanlig. Synes også du var penere uten sminke, men kan også være den eyelineren på sminkebildet som gjør at øynene dine ser litt harde ut! Du er en veldig pen jente, ikke glem det, jeg hadde elsket å sett slik ut da jeg var 15!

Du kan ta deg en tur til hudpleieren, men be om prøver av produktene. Det er veldig dyrt, så er bedre om du prøver litt ut og deretter kjøper online, f.eks. på FeelUnique.com. Det viktigste er i mine øyne en rens, fuktighetskrem, fuktighetsmaske og en god skrubb. Et serum kan man også bruke, men det er dyyyrt, og som 15-åring tipper jeg du har akkurat like mye (lite) penger å rutte med som da jeg var 15.

Skrevet (endret)

.

Endret av Judy.F
Skrevet

Har du prøvd å spørre fastlegen din om hjelp? Samboeren min slet med uren hud, og fikk en langvarig antibiotikakur av legen som hjalp veldig godt. Og så kan legen henvise til hudspesialister, og da blir det billigere enn om du gjør det privat :)

Gjest Bartenina
Skrevet

Min redning var da ei jeg bodde sammen med kom hjem med burdock urtepiller fra helsekosten. Tar to om dag og holder det i sjakk, det har vært utrolig. Nå har jeg ikke brukt det på en stund og kvisene tar over ansiktet mitt, enda jeg er 25 år snart! BURDOCK :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...