Gå til innhold

Kalori-forvirret!

Anbefalte innlegg

Gjest Ambitions
Skrevet (endret)

Jeg prøver å gå ned i vekt med å trene og kutte på kaloriene.

Har meldt med inn på diett.no for å prøve å holde styr på inntaket,

men fortsatt er jeg forvirret.

Jeg er ikke overvektig, jeg er 157cm og veier 56kg har bmi på litt under 23.

Utregnet skal jeg ha ca 1700kal hver dag, men for å gå ned mener noen jeg skal gå for ca 1000 per dag, men hvis jeg trener, blir dette for lite næring? Andre igjen sier dette er alt for lavt, og jeg er forvirret!

Endret av Ambitions
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å spise ca 500 kcal minder om dagen når du skal gå ned i vekt. Det er ikke så lurt å gå alt for lavt ned på kaloriene. Men spiser du ca 500 kcal mindre enn det du gjør til vanlig så vil du gå ned i vekt på en sunn måte :)

Meld deg inn i forumet til http://fitnessbloggen.no/ der vil du få kyndig hjelp :)

Lykke til! :)

Skrevet

1700 høres ut som det du skal ligge på for å gå ned, altså skal du ikke trekke fra på det igjen. De fleste kvinner ligger i overkant av 2000 for å holde vekten. Enda mer om du trener.

Enig i tipset om Firnessbloggen. Liker at folk der spiser skikkelig og heller satser på trening!

Anonym poster: 3ef6d50d6ef1d1d84fe0d903aa4d60ec

Skrevet

Hvis du trener i tillegg ville jeg aldri gått under 1500. 1700 høres fint ut, og hvis du trener en del kan du etter hvert legge på litt ekstra proteinrik mat. :)

Anonym poster: 64321d6b7aa0ba5f13f99b3a6614b8b4

Gjest Tigress
Skrevet (endret)

1700 høres ut som det du skal ligge på for å gå ned, altså skal du ikke trekke fra på det igjen. De fleste kvinner ligger i overkant av 2000 for å holde vekten. Enda mer om du trener.

Anonym poster: 3ef6d50d6ef1d1d84fe0d903aa4d60ec

Neineinei, med den høgda og den vekta er 1700kcal vedlikehaldsnivå, men noko meir når ein trener. Men ein trener ikkje vekk så frykteleg mykje, så om ein skal ned i vekt må ein halde styr på kosthaldet. Særleg er dette viktig når ein er så lita som TS, 1500kcal er mest ingenting! Eg rekna på kva TS treng om ho er 22 år (eg visste jo ikkje, så eg sette berre inn eit tal), og fekk 1371kcal som BMR. Då skal ein trene ein del for for å komme opp i 1700 som nedgongstal, altså, for då er ein oppe i 2300kcal om dagen, og det er ein del trening og aktivitet.

Eg vil tilrå appen ShapeUpClub, TS, der legg du inn høgde, vekt, kor mykje du skal ned, kor mykje du trener, og så held appen styr på kva du skal ete.

Forøvrig: det er nok rett at dei fleste kvinner treng om lag 2000kcal i døgeret. Men dei fleste kvinner er større enn TS (og meg, det er jo ein grunn til at eg kan det her!), og sjølv om ein reknar 1700kcal som "om lag 2000 kcal), så vil desse 300 ekstra om dagen vere ganske så viktige når det gjeld å halde på vekta.

Endret av Tigress
Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Dobbelpost.

Endret av Tigress
Gjest Ambitions
Skrevet

Tusen takk for rådene Tigress! Det hjalp mye :)

Gjest Tigress
Skrevet

Tusen takk for rådene Tigress! Det hjalp mye :)

Berre triveleg det, veit du. Sorry med dobbelposten, eg sleit litt med nettlesaren her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...