Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har noen vært i Portugal på Algarvekysten i påsken? Er veldig i kvil mtp været, hvor sikkert er det at det blir varmt nok?

Et annet alternativ er Tunisia. Noen med erfaringer derifra?

Vi er begge golfinteresserte, og både Tunisia og Portugal er visst bra i så måte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Jeg har vært i Tunisia, men ikke i påsken... var der midt sommers. SDa var det nok en smule varmt, vet ikke hva temp. ligger på nå, men i august var den jevnt 40 hver dag 8) :kul:

Tunisia er ypperlig for golf ja.... spilte ikke selv, men..... Ellers så er folkeslaget der nede av den masete typen.... skal selge deg alt. Samboern fikk tilbud om 15 kameler i bytte mot meg..... :hoho:

Alle skulle ha DEG med inn på sin butikk, lur er de også.... å for ikke å snakke om utflukter.... her ville de ha med alle sammen. Hotellet der vi bodde arrangerte en kameltur, hadde hørt mye negativt om den, men han gav seg ikke, men har du en unnskyldning på lur går det bra :-)

Noen synes det er skitttent i Tunisia, men det inntrykket sitter ikke jeg igjen med. Vi bodde 2-3 timers kjøretur i fra flyplassen i Monastir. (I en forstad tuil Hammamet som heter Yasmine Hammamet). På veg dit kjørte vi forbi en annen turistplass - Sousse, der virket alt mer urent, skittne strender etc (ihvertfall slik det så ut fra veien). Yasmine Hammamet er en forstad til Hammamet som er under utbygging, ren turistplass. Der var det ganske rent. men ville en ha litt liv å røre så var det å ta taxi til Hammamet sentrum, taxi i Tunisia er billig, men pass på å avtal pris på forhånd, uten blir du lurt. :wink: Å så må du holde deg fast.... hehe.... de kjører ikke akkurat fint

Ønsker deg god tur

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for mye informasjon! Det er Hammamet vi ser på også.

Noen andre med gode tips?

Gjest Zobel28
Skrevet

Hei

Har vært begge steder for at spille golf. Jeg drar gjerne tilbake til portugal men ikke til tunisia. Ting er for masete, overalt skal de selger deg noe dritt og er du vennlig så er de på deg for da regner de med at de klarer å selge noe til deg. Jeg brukte store mørke solbriller for å unngå å få øyenkontakt. Da slipper du litt av maset. Maten er så som så synes jeg.

Golf er ok her. Ingen åpenbaring men forholdsvis billig. Drar dere til tunisia så hadde jeg brukt noen tusenlapper ekstra på et bra hotell slik at man slipper å må dra ut for alt som er. For det er ork å gå på gaten.

Algarvekysten er mere kultivert og sofistikert. Temperaturen i april er vel ca rundt 20 hvilket er ok når dere skal spille golf. De har også noen av de vakreste utslagsstederne. Jeg hadde dratt til Algarvekysten selv om det er noe dyrere.

Spillerne er generellt flinkere her. Kanskje HC kravene er litt høyere her end i tunisia.

God tur

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar. Det ble Portugal. Vi gleder oss!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har også vært på Algarvekysten ipåsken, i år er påsken tidllig og da er det gjennomsnittlig kun 15-18 grader der, ( vi kjenner noen der nede :-) )

Og det blåser ofte veldig mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...