Gjest Surrehodet Skrevet 29. oktober 2012 #21 Skrevet 29. oktober 2012 TS. Jeg skjønner at du blir litt lei deg om hun ikke holder en tale,men noen er bare fryktelig redd for å snakke i forsamlinger. En sang bør hun klare å lage, men om hun ikke syntes hun er noe flink til det heller skjønner jeg hun sliter. Hva med å koble henne med noen du vet kan dette med å skrive sanger? Andre venninner kan kanskje hjelpe henne?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #22 Skrevet 29. oktober 2012 Trådstarter her igjen.. Men altså.. Hva bør jeg gjøre nå? Ringe, og få bekreftet eller avkreftet om hun i det heletatt vil bidra med noe? Eller ta det som et hint at hun ikke vil bidre med noe som helst, siden hun ikke svarer på meldingen min. Har også bedt om mailadressen hennes for endel uker tilbake uten å få svar, slik at hun får komme i kontakt med toastmaster, som hun ikke kjenner fra før.. Og hvor delaktig skal JEG være ift. å koble hun sammen med andre venniner som er flinkere til å holde tale? Blir ikke det litt feil? Anonym poster: 10237dd9d0a78d58104b4681eb414045
Anglofil Skrevet 29. oktober 2012 #23 Skrevet 29. oktober 2012 Trådstarter her igjen.. Men altså.. Hva bør jeg gjøre nå? Ringe, og få bekreftet eller avkreftet om hun i det heletatt vil bidra med noe? Eller ta det som et hint at hun ikke vil bidre med noe som helst, siden hun ikke svarer på meldingen min. Har også bedt om mailadressen hennes for endel uker tilbake uten å få svar, slik at hun får komme i kontakt med toastmaster, som hun ikke kjenner fra før.. Og hvor delaktig skal JEG være ift. å koble hun sammen med andre venniner som er flinkere til å holde tale? Blir ikke det litt feil? Anonym poster: 10237dd9d0a78d58104b4681eb414045 Koble henne sammen med noen som er flinkere til å holde tale? Seriøst? Det må vel være toppen av ydmykelse for henne at du går til noen andre slik at du kan få en tale. Hva er egentlig viktigst her? En tale slik at du kan få enda mer oppmersomhet, eller en hyggelig stund sammen med de du er glade i? Mannen min fikk tale av sin forlover, jeg gjorde det ikke av min forlover. Men det føltes da ikke mindre flott for det, det er jo ikke talene som er viktigst! Mvh Yvonne 8
Gjest Surrehodet Skrevet 29. oktober 2012 #24 Skrevet 29. oktober 2012 Nei det syntes jeg ikke Yvonne, om de er gode venninner burde TS vite om forlovers taleangst (som jeg antar er årsaken til at det ikke blir tale) Da er det faktisk mulig og si noe i den retningen som: Jeg forventer ingenting, men det hadde vert koselig om du hadde feks en sang som viser gjestene hvilket forhold vi har. Men mulig jeg er plump og lite fintfølende..... 2
Anglofil Skrevet 29. oktober 2012 #25 Skrevet 29. oktober 2012 Nei det syntes jeg ikke Yvonne, om de er gode venninner burde TS vite om forlovers taleangst (som jeg antar er årsaken til at det ikke blir tale) Da er det faktisk mulig og si noe i den retningen som: Jeg forventer ingenting, men det hadde vert koselig om du hadde feks en sang som viser gjestene hvilket forhold vi har. Men mulig jeg er plump og lite fintfølende..... Jeg er faktisk enig med deg, men å spørre andre om de kan holde tale i stedet for virker for meg helt feil. Mvh Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #26 Skrevet 29. oktober 2012 Nå har jeg allerede sagt det slik du Surrehodet skriver over her.. At jeg ikke forventer noe, men koselig med en sang eller lignende. Poenget er at toastmaster trenger bekreftelse.. Og hva i all verden skal jeg gjøre for å få en bekreftelse/avkreftelse av henne ift. en evt. sang? Bør jeg ringe, eller anta det ikke er aktuelt? Anonym poster: 10237dd9d0a78d58104b4681eb414045
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #28 Skrevet 29. oktober 2012 Skjønner at du blir trist om ingen vil bidra! Det hadde jeg også blitt. Men igjen, enig med resten av jentene her at du burde visst at forloveren din ikke vil holde tale. Jeg skal i bryllup hvor faktisk bruden har en som skal synge for henne i stedet for å lage tale til brudgommen. Folk får gjøre som de vil! Tør man ikke holde tale,er det mange andre måter å gjøre stas på bruden! Men jeg synes det er barnslig å ikke tørre å ringe sin egen forlover i tilfelle om man er "masete"! Anonym poster: 781dd3e260810b79c654cff31f9df175 3
Sirah Skrevet 29. oktober 2012 #29 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg syntes det er TRIST at man er en dårlig forlover om man ikke vil/tør holde tale. Er det ikke pga et godt vennskap man velger forlover, eller velger man utifra taleegenskaper? Dersom min forlover ikke hadde ønsket å holde tale hadde det vært helt fint for meg. Det viktigste er vel at hun er der og ønsker å tilbringe dagen med meg. Ikke at hun går i lang tid og gruer seg for å holde tale..... 7
Petalouda Skrevet 30. oktober 2012 #30 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har vært forlover uten å holde tale, og har hatt forlover som ikke holdt tale. Ærlig talt, er det lissom standarden på om man er en god venninne eller ikke? Min forlover holdt ikke tale fordi hun ikke klarer å takle den typen fokus mot seg selv. NULL problem for meg, hun var min beste venninne og den jeg delte absolutt alt med, fem minutter med tale eller ikke tale den dagen spilte absolutt null rolle for meg. Selv holdt jeg ikke tale (det var ikke min forlover som var brud uten at det egentlig har noe med saken å gjøre) fordi jeg tidlig den morgenen fikk servert veldig dårlige nyheter. Jeg valgte å ikke fortelle bruden dette, jeg bare fjernet meg fra talelisten via toastmaster, og bruden fikk vite senere hvorfor det ble som det ble. Det er mange grunner til at man ikke holder tale. Og det er da strengt tatt ikke den viktigste oppgaven en forlover har. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #31 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har vært forlover uten å holde tale, og har hatt forlover som ikke holdt tale. Ærlig talt, er det lissom standarden på om man er en god venninne eller ikke? Min forlover holdt ikke tale fordi hun ikke klarer å takle den typen fokus mot seg selv. NULL problem for meg, hun var min beste venninne og den jeg delte absolutt alt med, fem minutter med tale eller ikke tale den dagen spilte absolutt null rolle for meg. Selv holdt jeg ikke tale (det var ikke min forlover som var brud uten at det egentlig har noe med saken å gjøre) fordi jeg tidlig den morgenen fikk servert veldig dårlige nyheter. Jeg valgte å ikke fortelle bruden dette, jeg bare fjernet meg fra talelisten via toastmaster, og bruden fikk vite senere hvorfor det ble som det ble. Det er mange grunner til at man ikke holder tale. Og det er da strengt tatt ikke den viktigste oppgaven en forlover har. ?? Du kunne ikke holde tale fordi du fikk dårlige nyheter?? Men du var i bryllupet da eller? Anonym poster: a6d552c24a319aaaec2d74ee410fb645
HedvigR Skrevet 30. oktober 2012 #32 Skrevet 30. oktober 2012 Du kan jo be en annen venninne holde en liten tale, selv om det ikke er forloveren din?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #33 Skrevet 30. oktober 2012 Hvor lenge er det til bryllupet? Er det nå i helgen så blir det jo knapt med tid til å introdusere andre venniner til å hjelpe henne. For jeg regner med at det er nå veldig snart siden toastmaster må vite dette nå? Anonym poster: a6d552c24a319aaaec2d74ee410fb645
Petalouda Skrevet 30. oktober 2012 #34 Skrevet 30. oktober 2012 ?? Du kunne ikke holde tale fordi du fikk dårlige nyheter?? Men du var i bryllupet da eller? Anonym poster: a6d552c24a319aaaec2d74ee410fb645 Ja jeg var i bryllupet, men helt ute av stand til å klare en tale foran en forsamling. Broren min ble funnet død i leiligheten sin den morgenen, men jeg hadde ikke lyst til at det skulle legge noen demper på brudeparets dag. Å snakke foran folk i det hele tatt den dagen var vanskelig, å holde tale var komplett umulig. Er det vanskelig å forstå ... ? 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #35 Skrevet 30. oktober 2012 Ja jeg var i bryllupet, men helt ute av stand til å klare en tale foran en forsamling. Broren min ble funnet død i leiligheten sin den morgenen, men jeg hadde ikke lyst til at det skulle legge noen demper på brudeparets dag. Å snakke foran folk i det hele tatt den dagen var vanskelig, å holde tale var komplett umulig. Er det vanskelig å forstå ... ? Nei, det er ikke vanskelig å forstå når du forklarer hvorfor. Men dårlige nyheter kan bety så mangt så derfor er det gode og dårlige unnskyldinger. Din holder i massevis. Anonym poster: a6d552c24a319aaaec2d74ee410fb645
Ellevill Skrevet 30. oktober 2012 #36 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg lar meg aldri slutte å forbause over problemstillinger på bryllupsforumet... Du har feil fokus, ts. Er det antall taler/skryt av deg som gjør dagen perfekt? Eller er det at de du er glad i deler dagen med deg, og kanskje koser seg mer fordi de ikke blir presset til noe som de misliker? Slik tenker jeg også. Trådstarter her igjen.. Men altså.. Hva bør jeg gjøre nå? Ringe, og få bekreftet eller avkreftet om hun i det heletatt vil bidra med noe? Eller ta det som et hint at hun ikke vil bidre med noe som helst, siden hun ikke svarer på meldingen min. Har også bedt om mailadressen hennes for endel uker tilbake uten å få svar, slik at hun får komme i kontakt med toastmaster, som hun ikke kjenner fra før.. Og hvor delaktig skal JEG være ift. å koble hun sammen med andre venniner som er flinkere til å holde tale? Blir ikke det litt feil? Anonym poster: 10237dd9d0a78d58104b4681eb414045 Kjenner du ikke din egen forlover i det hele tatt? Hvorfor ringer du henne ikke bare? Og la henne nå få slippe å holde tale (eller PowerPoint-presentasjon....!) hvis hun finner det så ubehagelig. Det er vel av helt andre grunner man velger hvem man ønsker som forlover? 4
Gjest Surrehodet Skrevet 30. oktober 2012 #37 Skrevet 30. oktober 2012 Nei, det er ikke vanskelig å forstå når du forklarer hvorfor. Men dårlige nyheter kan bety så mangt så derfor er det gode og dårlige unnskyldinger. Din holder i massevis. Anonym poster: a6d552c24a319aaaec2d74ee410fb645 Litt OT. men jeg kjenner jeg blir dårlig av at du skal gjøre deg til herre over hva som er dårlige nyheter. Om det var så var hunden hennes som måtte hasteopereres feks. og du ikke liker hunder, skulle du da bestemt om det har en dårlig nok nyhet? Jiizzzz 5
CalidumCor Skrevet 30. oktober 2012 #38 Skrevet 30. oktober 2012 1. Dersom man skal diskutere et slikt tema, som tydligvis er sårt for en person, RINGER man. Tekstmeldinger er for korte beskjeder. 2. Jeg forstår meg bare ikke på mennesker som ikke klarer å si noen ord i en forsamling... Hvor ille er det egentlig? Trur man alle skal sitte og le høyt av en? Hvis man er såpass sjenert og redd av seg bør man virkelig ta seg sammen, og gjennomføre. Det kan ikke være lett å leve med den typen latterlige fobier. Anonym poster: 16996ae32f4582908ca40de668b0d0fa Wow, foreslår at vi kan snakkes når du har en eller annen type latterlig fobi. Tipper du hadde følt deg ganske spak da, for det er faktisk ikke BARE å ta seg sammen og gjennomføre! 4
Musaleem Skrevet 30. oktober 2012 #39 Skrevet 30. oktober 2012 Er det ikke nok taler i et bryllup fra før av? Jeg ville gjerne hatt en forlover som ikke ønsker å holde taler, for det fins ingenting jeg misliker mer. Og man velger vel forlover av andre grunner enn talen? 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #40 Skrevet 30. oktober 2012 Litt OT. men jeg kjenner jeg blir dårlig av at du skal gjøre deg til herre over hva som er dårlige nyheter. Om det var så var hunden hennes som måtte hasteopereres feks. og du ikke liker hunder, skulle du da bestemt om det har en dårlig nok nyhet? Jiizzzz Jeg har selv hund men ja - om hunden min hadde blitt operert så hadde jeg fremdeles kunnet holdt to tanker i hodet samtidig ;-) Anonym poster: a6d552c24a319aaaec2d74ee410fb645
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå