AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg gifter meg nå snart, og har valgt en vennine fra videregående som forlover. Vi skal ha et lite selskap, derfor kjenner hun ikke så mange. Noen venniner hun har truffet en gang ifb. utdrikningslag. Hun er vel også av den litt sjenerte typen. Hun har sagt at hun ikke vil holde tale, og igår sendte jeg på henne en melding bare for å dobbeltsjekke at det stemte ift programmet til toastmasteren. Fikk til svar at hun kunne si noen ord dersom det var forventet, men at hun egentlig ikke ville. Hun spurte deretter om hun var en dårlig forlover dersom hun ikke gjorde det. Svarte henne derettter at det var hun absolutt ikke, og at hun måtte gjøre det som føltes best for henne. Skrev deretter at det alternativt går an å skrive en sang til en kjent melodi, som alle kunne synge.. Har ikke fått svar fra henne etter det... Skal jeg ta det som et hint at hun ikke vil noen av delene? Synes dere det blir feil av meg å mase? Er jo mest ift. at toastmaster trenger bekreftelse.. Og er det ofte forlover velger å ikke holde tale? Håper ikke jeg har fornærmet henne på noen måte.... Anonym poster: 10237dd9d0a78d58104b4681eb414045
Gjest Gaea Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg hadde gått ut i fra at hun ikke vil noen av delene. Personlig ville jeg synes det er minst like vanskelig å skrive en sang som en tale, og like ukomfortabelt om man ikke liker å snakke i forsamlinger. Prøv å ringe henne for å få det avklart? Bre presiser at du er glad for ånha henne som din forlover uavhengig av om hun gjør noe slikt eller ikke. Hva som er vanlig vet jeg forsåvidt svært lite om, men det er heller ikke relevant, eller?
benmeres Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Hva om hun lager en powerpoint presentasjon der hun sier litt om deres forhold. Det har jeg sett og det ble veldig bra og underholdende. Ikke alle som tør å snakke "offentlig". <3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Ikke for å være ufin, men jeg vet ikke helt om jeg ville ha hatt henne som forlover. Jeg har full forståelse for at hun ikke er glad for å holde tale i store forsamlinger, det er ikke jeg heller, men noe bør hun vel klare å bidra med..... Anonym poster: 5fd161f2d2e90ecb63e36087d309cc1f 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Vil jo gjerne at hun skal bidra.. Blir liksom litt lei meg når jeg vet hvor mange taler og oppmerksomhet mannen min får.. Sånn sett angrer jeg litt. Men på en annen side er jo hun en av de beste venninene mine.... Anonym poster: 10237dd9d0a78d58104b4681eb414045
Evie Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg stod mellom to kandidater og det med å holde tale ble avgjørende for mitt valg. Hun ene ville ikke ha holdt tale så jeg valgte den andre. Du har jo allerede valgt og allerede sagt at hun ikke er en dårlig forlover om hun ikke sier noen ord så da er jo løpet litt kjørt.. men jeg skjønner deg godt, jeg hadde nok blitt skuffet om forloveren ikke hadde bidratt med noe under middagen. Min mamma f.eks liker ikke å holde taler så hun har fått en kollega til å komme og synge for oss (har ikke kontakt med far så dette blir hennes oppgave)..
Leya Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 Dårlig forlover fordi hun er sjenert og ikke vil holde tale? Hun stiller vel opp for deg på andre ting da kanskje? Og hva med å ringe venninna di om noe sånt fremfor en sms? 14
kvinne1992 Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Hadde jeg blitt spurt om å være forlover hadde jeg sagt ja men jeg holder ikke tale, kanskje jeg kunne vurdert å skrevet sang vis noen andre begynte å synge den. Jeg hadde heller ikke holdt tale i mitt egent bryllup, tror jeg hadde slitt med å stått forann alle gjestene og sagt Velkommen. Og det er ikke for å være ufin eller noe er bare at jeg har litt angst for sånne ting og det er det nok flere enn meg som har... 5
Gjest Emera Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg pleier aldri å kommentere i dette forumet, men altså... Nei, jeg vet ikke hva jeg skal si... Tvile på sin beste venninne som forlover fordi hun ikke makter å holde tale..? Hva?!? Fordi bruden skal få nok oppmerksomhet så skal forloveren svette og grue seg før og igjennom en tale? Nei, jeg har ikke ord.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 Ja, er nok fordi hun er sjenert og ikke kjenner mange.. Full forståelse for det. Nei, jeg får ringe henne og få en ordentlig bekreftelse. Bare redd jeg maser. TS Anonym poster: 10237dd9d0a78d58104b4681eb414045 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #11 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg er forlover til min vennine, og hun har sagt at hun forventer at jeg holder tale. Jeg tar aldri ordet i forsamlinger og hater å snakke foran andre, og det vet hun. Jeg skulle virkelig ønske at jeg slapp, men vet hun vil bli kjempe skuffet hvis jeg sier at jeg ikke vil... Anonym poster: be26d7b9364ec264def50bd4d7a88d90
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #12 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg synes det skulle bare mangle at forloveren holder tale eller finner på noe annet hyggelig som feks powerpoint-presentasjon! Greit nok at man kan være nervøs, men hvor ofte er man forlover? Hun som startet forumet må da også tørre å spørre uten å være redd for å mase? Anonym poster: 781dd3e260810b79c654cff31f9df175
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #13 Skrevet 29. oktober 2012 Æsj, nå er jeg bare veldig veldig lei meg.. På meg virker det som om de fleste synes man bør forvente det av en forlover. Ikke tale, men hvertfall et lite bidrag av noe slag... Men hvordan skal jeg si dette uten at det blir feil? Synes det er så rart at hun ikke svarte på meldingen fra meg igår kveld..... Vil at dagen skal bli så perfekt som mulig, men virker ikke som om noen vil bidra. Pappa er den eneste som sier han vil holde tale. Ingen andre som tørr. Æsj, ekstra uflaks at mannens familie er tale-familie deluxe... Kommer til å føle meg så liten og dum... Anonym poster: 10237dd9d0a78d58104b4681eb414045
Katniss Skrevet 29. oktober 2012 #14 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Hvis bestevennina mi var livredd for å holde taler, men ellers var et fantastisk menneske ville jeg ikke kuttet henne ut fra å være forloveden min, pga en bagatell som det der. Endret 29. oktober 2012 av Katniss 4
Gjest Yellow Taxi Skrevet 29. oktober 2012 #15 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Om hun virkelig er en god venninde så kjente du henne vel såpass godt at du visste at hun ikke er en person som liker å holde taler og gjøre mye ut av seg selv? - I såfall er det urimelig av deg og kreve dette i etterkant av å ha valgt henne som forlover... Endret 29. oktober 2012 av Yellow Taxi 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #16 Skrevet 29. oktober 2012 1. Dersom man skal diskutere et slikt tema, som tydligvis er sårt for en person, RINGER man. Tekstmeldinger er for korte beskjeder. 2. Jeg forstår meg bare ikke på mennesker som ikke klarer å si noen ord i en forsamling... Hvor ille er det egentlig? Trur man alle skal sitte og le høyt av en? Hvis man er såpass sjenert og redd av seg bør man virkelig ta seg sammen, og gjennomføre. Det kan ikke være lett å leve med den typen latterlige fobier. Anonym poster: 16996ae32f4582908ca40de668b0d0fa 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #17 Skrevet 29. oktober 2012 De fleste kjenner personen de velger som forlover ganske godt, vil jeg tro. Da vil man ofte gjerne også vite at personen sliter med å snakke i forsamlinger. Om det at forloveren holder tale er kjempeviktig for deg, så synes jeg det er greit å si det når man spør vedkommende om hun vil være forlover. Så kan hun si ja eller nei på riktig grunnlag - og både brud og forlover vet hva de har å forholde seg til fra begynnelsen av. Anonym poster: b96efa52b5e612a4328bebae34b85485 1
Anglofil Skrevet 29. oktober 2012 #18 Skrevet 29. oktober 2012 Min forlover holdt ikke tale, men jeg kjenner jo min forlover, som også er min bestevenninne, såpass godt, så det visste jeg jo før jeg valgte henne. Du visste vel på forhånd at det kunne bli slik? Jeg synes du er urimelig. Min forlover skrev dog en sang, som alle sang sammen, men jeg var bare kjempeglad for at hun bare var der for meg på den store dagen. Man kan ikke forvente at mennesker som ikke er vant til å holde tale, og som ikke liker det, skal gjøre det. Derfor holdt heller ikke min mann eller noen av mine svigerforeldre tale. Mvh Yvonne 1
CathFoto Skrevet 29. oktober 2012 #19 Skrevet 29. oktober 2012 Du har feil fokus, ts. Er det antall taler/skryt av deg som gjør dagen perfekt? Eller er det at de du er glad i deler dagen med deg, og kanskje koser seg mer fordi de ikke blir presset til noe som de misliker? 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #20 Skrevet 29. oktober 2012 2. Jeg forstår meg bare ikke på mennesker som ikke klarer å si noen ord i en forsamling... Hvor ille er det egentlig? Trur man alle skal sitte og le høyt av en? Hvis man er såpass sjenert og redd av seg bør man virkelig ta seg sammen, og gjennomføre. Det kan ikke være lett å leve med den typen latterlige fobier. Anonym poster: 16996ae32f4582908ca40de668b0d0fa Du er jammen meg heldig som er perfekt! Anonym poster: c91a4e7f6e0b28932599a04682ebb6d5 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå