Gå til innhold

Tror fortsatt barnet er hans..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. For litt siden var det en jente som fortalte kjæresten min at han kunne være faren til barnet hennes. Kjæresten min lurte selvfølgelig veldig på om barnet var hans eller ikke, og maste mye om å få ordnet en farskapstest. Denne jenta drøyde det veldig lenge, sa hun ikke hadde penger eller tid til å få ordnet det. Hun hadde også litt problemer med barnevernet, og nå har de tatt barnet fra henne. 2-3 dager etter barnet ble tatt fra henne, sier hun til kjæresten min at hun har tatt en farskapstest på en annen hun trodde kunne være faren og det viste det seg at han er. Faren er da en gutt i Tyrkia og det var moren til denne jenta som dro til Tyrkia for å ordne med testen.

Men kjæresten min stoler ikke på henne.

Han tror de har dratt til Tyrkia og fått ordnet en falsk farskapstest, for en eller annen grunn. Han tenker at det er han selv som er faren. Jeg vet ikke hvordan en slik test fungerer, eller hvordan den kan bli forfalsket. Eller hvorfor de skulle gjøre det. Men han mener bestemt at i Tyrkia kan man betale noen for å forfalske en farskapstest.

Jeg prøver å si til han at de ikke ville tjent noe på det, hvis barnevernet mener hun ikke kan ta våre på barnet, hjelper det ingenting at hun vet hvem faren er. Og hvis det hjalp å vite hvem faren er, hvorfor skulle hun da lyve i stedet for å faktisk vise den virkelige faren. Han synes også barnet ligner veldig på han selv når han var barn, og jeg prøver å si til han at det er mange et lite barn kan ligne på.

Grunnen til at jeg ikke tror kjæresten min er faren til barnet er fordi de kun hadde sex én gang og brukte kondom. Kondomer kan jo sprekke, men hadde den sprekt ville han vist det tenker jeg. Når hun fortalte kjæresten min at han kunne være faren, fortalte hun også at det var to andre "kandidater", bla. en fyr i Tyrkia. Det er selvfølgelig litt rart at hun tar en farskapstest på en annen uten å si noe til kjæresten min, og bare lær han gå og vente. Men jeg synes også det er mye annet rart med denne jenta og hele situasjonen.

Hva mener dere, er det mulig at hun har forfalsket en farskapstest for en eller annet grunn, eller har kjæresten min gått med disse tankene om at barnet kan være hans litt for lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke bare sørge for å få tatt en test ed kjæresten din, så han kan finne ut én gang for alle?

• Liker 1
Skrevet

Høres merkelig ut å velge å reise helt til Tyrkia for å ta en test når det finnes flere aktuelle fedre i norge. Noe skurrer ja.

Skrevet

Høres merkelig ut å velge å reise helt til Tyrkia for å ta en test når det finnes flere aktuelle fedre i norge. Noe skurrer ja.

Jeg mener også det høres rart ut, men så er det litt rart å lyve om det også, for hva tjener man på det? Nå er det ikke lenger hun som har barnet heller så kjæresten min skal prøve å få hjelp av barnevernet for å få tatt en farskapstest dersom det lar seg gjøre..

Skrevet

Hva hun tjener på det? Ja det kan du si. Kanskje hun ikke ville dele barnet med noen andre, kanskje hun har vonde følelser for din kjære...det blir bare spekulasjoner. Det er iallefall bra at han vil ha en farskapstest og hvis bv/nav eller hvem det måtte være sitter på bekreftelser på at en annen allerede er registrert som far så har han iallefall gjort det han kunne.

Skrevet

Han som mener han kan være far, krever farskapstest. Dette kan ikke mor nekte, ikke barnevernet heller. For moren vil det ikke være noen fordeler ved at han er faren antagelig, men om han er det, kan jo han kreve omsorgen eller samvær. Hadde ikke du villet vite det om du hadde et barn?

Skrevet

For å være ærlig så virker det som at du prøver å overbevise han om at han ikke er faren, fordi du ikke vil bli "stemor", noe som igrunn er forståelig, men veldig egoistisk og feil.

Kjæresten din kan som andre her har sagt, kreve farskapstest, så slipper dere å spekulere i hva som er sant/usant eller hvilke motiver hun skulle ha for å lyve/fortelle sannheten.

Skrevet

Kontakt NAV og krev farskapstest. Ingen kan nekte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...