Gå til innhold

Hjelp til strikkeoppskrift!

Anbefalte innlegg

Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

Hei! :hallo:

Holder på å strikke en kjole fra nøstebarnboken. Selekjole i 2-tråds garn.

Men så er det selvfølgelig noe jeg IKKE skjønner meg på..

Så; kan en snill sjel hjelpe meg med å tolke følgende?

"Etter 2cm feller du slik: Strikk 20 masker, ta 1 maske over på høyre pinne uten å strikke den, strikk 1 m og dra den løse over. Strikk til det er 22 m igjen til sidesmerket(....) "

Jeg har en merketråd og tilsammen 160 masker.

Tusen hjertelig takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

og... dra den løse masken over? over hva?

Skrevet

Står det stjernemerker eller noe annet som indikerer at du skal gjenta den samme fellingen flere ganger? F.eks : *Strikk 20 masker, ta 1 maske over på høyre pinne uten å strikke den, strikk 1 m og dra den løse over.* gjenta til 22 masker igjen, for i så fall betyr det at fellingen skal gjentas flere ganger. Ellers må jeg rett og slett se i oppskriftsboken min når jeg kommer hjem til helgen.

Ang selve fellingen; du tar en maske over på høyre pinne uten å strikke den, deretter strikker du neste maske og tar den også over på høyre pinne. Så tar du masken du ikke strikket og trer over den masken du strikket, og dermed har du felt en maske. Håper det var forståelig, hvis ikke så spør igjen :)

Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

Tusen takk for svar!

Betyr det at jeg egentlig kan strikke 20 masker og så 2 masker sammen?

Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

Står det noe om hvor du skal sette merker? Det er tydeligvis meningen at du skal sette merker i siden av kjolen, og da bruker det å stå hvor/når du skal plassere merket.

Her er en instruksjonsvideo for fellemetoden du skal bruke: http://www.garnstudi...2&thumbnails=on

Anonym poster: 6457b2dd24896f909e6a260dcc8a357f

Den videoen var til stor hjelp! Tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...