Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere kvinner med at dere ønsker å bli sett av partneren? Hva ligger i begrepet?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bli sett er at de vet hvem du er.

Bruker det i barnehage og skole også. De beste som jobber med barn er de som ser barna. Kjenner de på flere områder enn navn og ansikt. Som kan se når de er lei seg eller glad, vise omsorg når det trengs og gi de en dytt bak når det trengs. Som bryr seg på et dypere nivå.

Regner med noe kan overføres til voksne.

• Liker 2
Skrevet

Å bli lagt merke til. Å ikke bli tatt for gitt.

Anonym poster: e8778ad68f0d248a67b09508f27ac71b

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Dersom jeg for eksempel er lei meg, så ønsker jeg at han skal se dette og ta hensyn til det. Med det menes ikke at han skal være tankeleser, f.eks dersom jeg er trist men utad er jeg blid og fornøyd. Når jeg er trist og lei, så virker jeg trist og lei nettopp fordi jeg vil hjelpe han til å se det. Dersom han likevel velger å overse dette, så mener jeg at han ikke ser meg. Det hjelper ikke bare å se, men å faktisk vise en atferd som viser at du ser.

• Liker 1
Skrevet

For meg så betyr det at han behandler meg som et individ, og ikke som en del av seg selv. At han spør hva jeg mener eller ønsker, ikke bare bestemmer selv hva jeg trenger. Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på at partneren prøver å glede meg!

At han kjenner meg godt nok til å vite at jeg sier det jeg mener, og ikke spiller spill eller sier noe fordi det "høres bedre ut". Sån som "alle damer gjør". (Ja, jeg har vært sammen med menn som "tolker" meg utifra myter eller tidligere erfaringer.)

• Liker 1
Skrevet

Og hvis de ikke "blir sett" er de utro og skylder på deg :)

Gjest HunterLady
Skrevet

Og hvis de ikke "blir sett" er de utro og skylder på deg :)

Nemlig!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg tror det betyr at hun føler at mannen setter pris på henne.

Og i lengden er det skilsmissegrunn; når det å bli sett er fraværende; samt ofte en underliggende årsak til utroskap ifra kvinners side også.

Endret av Steinar40
Skrevet

Hva mener dere kvinner med at dere ønsker å bli sett av partneren? Hva ligger i begrepet?

Det omvente av å bli oversett / ignorert

Anonym poster: 44fd2d437d7dd4e29203dabd5af883f3

Skrevet

At han skal se om jeg har det vondt inni meg, uten at jeg må bokstavelig talt brøle ut "Jeg har det vondt nå, kom og gi meg en klem" .

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nemlig!

Hunter Lady!! *stræng-oppgitt-rullepåøyan-smilefjæs*

Endret av pressplay
Gjest HunterLady
Skrevet

Hunter Lady!! *stræng-oppgitt-rullepåøyan-smilefjæs*

Den var jo litt tullete ment da.. ! ;)

Av og til må en si seg enig når det er tydelig at brukeren man debatterer med ikke kommer til å endre synspunkt. Må jo bidra til at det trangsynte synet ikke blir videre! :)

Skrevet

At han skal se om jeg har det vondt inni meg, uten at jeg må bokstavelig talt brøle ut "Jeg har det vondt nå, kom og gi meg en klem" .

Hvorfor er det så galt å bare siiii det da?? :P
Gjest HunterLady
Skrevet

Hvorfor er det så galt å bare siiii det da?? :P

Det er overhodet ikke galt, og jeg støtter at man bør bli flinkere å si rett ut hva man føler. Men når det er slik at jeg ser han hele tiden, jeg ser når han har det vondt og jeg SER HAM uten at han trenger å si noe!!! Hvorfor i huleste kan ikke han se meg da? Hvorfor er det så vanskelig? Jeg innser da at han ikke elsker meg like høyt og begynner å hate han litt for akkurat det.

Sorry, men sånn er det bare.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det å bli sett betyr at den andre skal kunne tolke alle mulige skjulte signaler... men at han prøver å forstå meg, har genuin interesse av meg - ikke at jeg bare er en tilfeldig person han har rundt seg. Eksen min var ganske/veldig god til å se noen typer signaler og sider ved meg, overså helt en del andre, husket ofte ikke hva jeg hadde fortalt ham (glemte til og med at jeg gikk til psykolog en periode), interesserte seg absolutt ikke for hverdagene mine (utover: har du hatt en fin dag? Som skulle besvares med ja/nei...)... og jeg kjenner meg igjen i det å bli tolket utfra en myte eller tidligere erfaring, f eks at jeg var mora hans om jeg irriterte meg over at han ikke tok oppvasken og sånt.

Men det er jo ikke alltid det faktisk er så lett å se hverandre, hvis man er ganske forskjellige? Jeg var nok ikke så god til å se eksen min heller, og vi fikk ikke fram de beste sidene hos hverandre. Jeg har mange venner/bekjente og en ny kjæreste det er lettere for meg å se og bli sett av fordi vi faktisk har mer felles i være- og tenkemåte og vi derfor gjenkjenner ting helt naturlig.

Anonym poster: 523886bc9271c766627e0ede4ac6f283

• Liker 1
Skrevet

Det er overhodet ikke galt, og jeg støtter at man bør bli flinkere å si rett ut hva man føler. Men når det er slik at jeg ser han hele tiden, jeg ser når han har det vondt og jeg SER HAM uten at han trenger å si noe!!! Hvorfor i huleste kan ikke han se meg da? Hvorfor er det så vanskelig? Jeg innser da at han ikke elsker meg like høyt og begynner å hate han litt for akkurat det.

Sorry, men sånn er det bare.

Det kan nok ha mer å gjøre med at han er mann, enn at han ikke elsker deg.. :P

Gjest HunterLady
Skrevet

Det kan nok ha mer å gjøre med at han er mann, enn at han ikke elsker deg.. :P

Det er tidenes dårligste unnskyldning. Jeg vet om flere menn som er observante og som "ser" dama si. Det er ikke slik at han til enhver tid skal stå klar til å lese følelsene mine, men at han skjønner de viktigste og respekterer de.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns IKKE det å bli sett har noe med skjulte signaler å gjøre. Dessuten; man skal ha vært sammen ganske lenge for å kunne tolke hver eneste greie folk kommer med. Personlig syns jeg det er vanskelig å se sinnsstemningene til folk og er fullstendig avhengig av at de åpner kjeften.

Det å bli sett, syns jeg, handler om å ønske å kjenne en person på mange plan og å gjøre en innsats der. Ikke å leke tankeleser.

• Liker 1
Skrevet

For meg er det å bli verdsatt for min innsats og hvem jeg er - at andre erkjenner at jeg er et individ som fortjener respekt uavhengig av ytre faktorer (til det motsatte er bevist i hvertfall!); som f.eks yrke, utdanning, utseende etc. Å ikke bli satt i en bås fordi man tilfeldigvis er stemor; alenemor; alenepappa; overvektig (for å nevne noen få "grupper" som får som regel pepper så det holder her inne).. Folk er jo mye mer enn det, men det virker som en god del av befolkningen (hvis KG gir et godt tverrsnitt..) ikke "ser" det.

• Liker 1
Skrevet

for meg betyr det at han skal være intressert i meg, som individ, se mine gode, så vel som dårlige sider. Ikke minst det med blikk, jeg vil ha øyekontakt.

Og ja, på grunn av at jeg ikke ble sett valgte jeg på ett tidspunkt å være utro. Han fikk vite om det, og vi jobbet en del med forholdet, men han ser meg fortsatt ikke. Jeg kommer ikke til å være utro igjen, men konstaterer at han ikke intresserer seg for meg, han bryr seg egentlig ikke hvordan jeg har det, eller hva jeg vil. Jeg støtter ham i hans valg, og er opptatt å bidra til min del av forholdet, men føler at jeg er luft for ham, enda han sier at han elsker meg, at han bryr seg osv... Det er bare trist...

Anonym poster: e8005473f069cea16a6bafe1eb1ed764

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...