Lady Stardust Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Ja, som overskriften sier, hvorfor blir noen bøker så utrolig populære? Man har jo de åpenbare grunnene, som stor mediedekning, og en god slump flaks. Men det må være noe mer? Jeg tenker på bøker som Harry Potter, Twilight, Fifty Shades, The Hunger Games, etc. Disse bøkene har ganske mange likhetstrekk, men er alikevel veldig forskjellige, spesielt når det kommer til kvalitet og målgruppe. (Vel, målgruppen er kanskje bare ulik når det gjelder Fifty Shades..) Kanskje noen her som har studert litteratur eller noe som har lyst til å komme med sine synspunkter? Endret 29. oktober 2012 av Lady Stardust
MrSmith Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Noe som er viktig tror jeg er at boken har en rask progresjon og at leserne skjønner mye men ikke alt. Når det gjelder innholdet tror jeg at valg av tidsriktig tematikk er avgjørende. Mystikk for unge, og sex for voksne, er sikre tidløse vinnere. Ellers er det alltid viktig med en god innledning. Ofte starter filmfortellinger med en lettkledd scene, for å pirre, veldig platt og enkelt, men det funker. Endret 29. oktober 2012 av MrSmith
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå