Gå til innhold

Blivakker...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ihvertfall veldig glad jeg ikke hørte på sladderen og ryktene, jeg har bestilt MYE fra Blivakker og har alltid vært veldig fornøyd. Noen ganger har jeg fått prøver på andre ting i bestillingen også, i tillegg til instruksjoner til produktene. Folk får tro hva de vil. Hvis de vil høre på noen som linker til Strawberry.net fra nettsiden sin, og kaller Blivakker falsk, ja da er det ikke stort mer man kan si for å overbevise noen ;)

Anonym poster: cc438e5cdbf697e3348e04099c88e800

Godt poeng :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er mer enn god nok for meg. Det er jo her man selv må velge om man vil ta "sjansen". Vil man ha den ekstra tryggheten ved å kjøpe i autorisert butikk (selv om produkter kan produseres, fraktes og oppbevares feil, eller stå til de blir for gamle, her også), må man ta den høye prisen med på kjøpet. Shampooen man kjøper i salong er ikke dyr fordi den er så utrolig kostbar å produsere, men fordi det er om å gjøre å presse mest mulig penger ut av kundene. I en fysisk butikk må eieren tross alt betale for en del ting som man slipper å tenke på dersom man driver nettbutikk, og det vil ofte være snakk om fordyrende mellomledd. Blivakker er, i mine øyne, så åpne de kan være, med tanke på at de har konkurrenter.

Men hvorfor ta den sjansen, når det finnes nettbutikker som er både billigere, autoriserte og langt bedre på kundeservice? Det aller meste på blivakker er jo dyrere enn tilsvarende produkter på FU, så hvorfor velger folk heller blivakker? Det eneste gyldige argumentet jeg kan komme på er at leveringstiden er kortere, men det er jo ikke verre enn å planlegge kjøpene sine litt bedre.

Anonym poster: 1ce97b2461bf1c9f35b299dc0fd53d3c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ta den sjansen, når det finnes nettbutikker som er både billigere, autoriserte og langt bedre på kundeservice? Det aller meste på blivakker er jo dyrere enn tilsvarende produkter på FU, så hvorfor velger folk heller blivakker? Det eneste gyldige argumentet jeg kan komme på er at leveringstiden er kortere, men det er jo ikke verre enn å planlegge kjøpene sine litt bedre.

Anonym poster: 1ce97b2461bf1c9f35b299dc0fd53d3c

Det finnes nok av folk som har hatt negative opplevelser med Feel Uniques kundeservice, så sånn sett stiller de likt som Blivakker for min del. Jeg kan jo ikke vite om det er kunden eller nettbutikken som har vært urimelig i hvert enkelt tilfelle, men så lenge det er mest positiv feedback, lar jeg meg ikke blende av den negative (spesielt ikke hvis den er dårlig formulert og skrevet med caps lock på).

Prismessig kommer det helt an på hva man bestiller. Noe er dyrere hos Blivakker, mens andre ting er billigere. Jeg sjekket nettopp en tilfeldig shampoo (ikke på salg), og den var rundt 30 kroner dyrere hos Blivakker. Skal jeg kun ha shampooen så kan jeg godt bestille den fra Feel Unique, men kommer det over tollgrensen så orker jeg ikke å styre med det (tilbakebetaling eller ei), og da velger jeg heller Blivakker. Ellers så er jeg ikke en spesielt lojal kunde. Jeg bestiller der det er billigst og enklest - om jeg anser det som et sikkert sted å kjøpe fra, vel og merke.

Jeg betrakter ikke det å bestille fra Blivakker som å "ta en sjanse", men som et billig alternativ til å kjøpe i salong/parfymeri. Jeg bestiller derfra fordi det er enkelt, trygt, og rimelig, og fordi de har noen supre tilbud innimellom.

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok av folk som har hatt negative opplevelser med Feel Uniques kundeservice, så sånn sett stiller de likt som Blivakker for min del. Jeg kan jo ikke vite om det er kunden eller nettbutikken som har vært urimelig i hvert enkelt tilfelle, men så lenge det er mest positive feedback, lar jeg meg ikke blende av den negative (spesielt ikke hvis den er dårlig formulert og skrevet med caps lock på).

Prismessig kommer det helt an på hva man bestiller. Noe er dyrere hos Blivakker, mens andre ting er billigere. Jeg sjekket nettopp en tilfeldig shampoo (ikke på salg), og den var rundt 30 kroner dyrere hos Blivakker. Skal jeg kun ha shampooen så kan jeg godt bestille den fra Feel Unique, men kommer det over tollgrensen så orker jeg ikke å styre med det (tilbakebetaling eller ei), og da velger jeg heller Blivakker. Ellers så er jeg ikke en spesielt lojal kunde. Jeg bestiller der det er billigst og enklest - om jeg anser det som et sikkert sted å kjøpe fra, vel og merke.

Jeg betrakter ikke det å bestille fra Blivakker som å "ta en sjanse", men som et billig alternativ til å kjøpe i salong/parfymeri. Jeg bestiller derfra fordi det er enkelt, trygt, og rimelig, og fordi de har noen supre tilbud innimellom.

Hvor har du dette fra?

Jeg vet at dette ikke blir populært, men jeg klarer ikke å la være, jobber du i blivakker eller? Har sett du forsvare dem tidligere også, og med ditt engasjement ser du ikke ut til å være en vanlig kunde.

Når man søker opp blivakker så kommer det hovedsakelig opp negative erfaringer. Etter søk på feelunique finner jeg omtrent ingen negative. De stiller heller ikke likt i den forstand at feelunique er et seriøst firma.

En ting er om du hører negativt fra fem-ti folk, en helt annen ting er når vi kommer opp i såpass stor mengde negative erfaringer som blivakker har.

Anonym poster: 4b21a4104c489ebc5640b56bc37dc116

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI opplevd noe negativt med feeluniques kundeservice, og det er nesten kun der jeg handler hud og hårpleie.. De har alltid vært behjelpelig når jeg f.eks spør om de skal ta inn et produkt i sortimentet, eller andre spørsmål.

Anonym poster: 69af918df4f4cc904e257202671a9883

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er mer enn god nok for meg. Det er jo her man selv må velge om man vil ta "sjansen". Vil man ha den ekstra tryggheten ved å kjøpe i autorisert butikk (selv om produkter kan produseres, fraktes og oppbevares feil, eller stå til de blir for gamle, her også), må man ta den høye prisen med på kjøpet. Shampooen man kjøper i salong er ikke dyr fordi den er så utrolig kostbar å produsere, men fordi det er om å gjøre å presse mest mulig penger ut av kundene. I en fysisk butikk må eieren tross alt betale for en del ting som man slipper å tenke på dersom man driver nettbutikk, og det vil ofte være snakk om fordyrende mellomledd. Blivakker er, i mine øyne, så åpne de kan være, med tanke på at de har konkurrenter.

Når det gjelder HC, er det jo hun som har gått løs på dem, og det til tross for at hun aldri hadde bestilt noe derfra selv. Inleggene hennes bar mer preg av drittslenging og ryktespredning enn av saklig informasjon.

Jeg kan ikke garantere at Blivakker ikke har noen som helst produkter fra USA eller Asia, da jeg selvsagt ikke har sett eller prøvd alt av produkter de har, men er du sikker på at du ikke tenker på hun som hadde bestilt fra Strawberrynet nå? http://www.nrk.no/he...sstil/1.7974535

Det jeg har mottatt har vært originalprodukter med engelsk/fransk/dansk/norsk/tysk (osv.) informasjon, og ingen av produktene har vært gamle eller dårlige.

Hvorfor i det hele tatt handle hos en så useriøs aktør når feeluniqe er billigere og mye bedre. Helt uforståellig for meg. Er det fordi man tror det er tryggere fordi det er norsk? :klo:

Når det gjelder HC så baserer hun seg på NRKs oppslag og mange av BVs misfornøyde kunder. Uansett hva hun måtte ha skrevet, så forventer man av en seriøs bedrift at de tar det opp med vedkommende privat på en saklig måte. Å slenge dritt på hennes fb-side som en umoden fjortis taler et tydelig språk om disse menneskene. Jeg har ihvertfall ikke lyst til å gi de en eneste krone.

Det kan godt hende jeg blander, men jeg vet at BV har sendt ut produkter som ikke er ment for det europeiske markedet. Når det er sagt handler jeg ikke hos Strawberrynet heller.

Anonym poster: b04ba001cd282deeb5b2100321a3a28d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du dette fra?

Jeg vet at dette ikke blir populært, men jeg klarer ikke å la være, jobber du i blivakker eller? Har sett du forsvare dem tidligere også, og med ditt engasjement ser du ikke ut til å være en vanlig kunde.

Når man søker opp blivakker så kommer det hovedsakelig opp negative erfaringer. Etter søk på feelunique finner jeg omtrent ingen negative. De stiller heller ikke likt i den forstand at feelunique er et seriøst firma.

En ting er om du hører negativt fra fem-ti folk, en helt annen ting er når vi kommer opp i såpass stor mengde negative erfaringer som blivakker har.

Anonym poster: 4b21a4104c489ebc5640b56bc37dc116

Hvor har jeg hva fra? At folk har hatt negative erfaringer med Feel Unique? :klo:

Fra nettet og "hørt det fra noen som har hørt det fra noen", akkurat som med Blivakker. Og akkurat som med Blivakker, gir folk negativ feedback for de rareste ting. F.eks vedkommende som har gitt Feel Unique 1 stjerne ut av 5 mulige, med denne begrunnelsen:

Besværligt

Mange gange skal man bede om refusion, og sidste gang var vi for langsomme (!)

Øh, vi havde jo betalt told, men fik ikke refusion.

Andre steder er lettere og billigere

Nok en 1/5:

Nothing good to say

If it was possible not to chose any stars, I would have done so.

I received a giant tax bill for my order and chose not to pick it up from the post office, but informed them that they should send the parcel back to sender. Feelunique claimed that I received the parcel even though I have a receipt from the post office.

Customers service is rude and not helpful at all.

I still haven't got my money back and am now currently waiting for my bank to help me get it back. Luckily they think my receipts are valid.

This company is criminal...

Her kan du lese flere (mer eller mindre seriøse, alt ettersom) vurderinger: http://www.trustpilo....feelunique.com

Vurderinger av Blivakker (riktignok ikke like mange) fra samme side: http://www.trustpilo...ww.blivakker.no

Det finnes flere slike sider, så det er bare å lete. Det samme gjelder alt fra Elkjøp til Nelly - folk har forskjellige erfaringer med dem, og selv om mye er ufortjent kritikk, får de nok velfortjent kritikk innimellom også.

Jeg jobber ikke i Blivakker, og synes det er helt greit om folk er skeptiske til måten de driver butikk på. Det er lurt å stille spørsmål, og å vurdere om man heller vil/bør kjøpe fra folk som jobber med, og har stor kunnskap om, bestemte merker. Jeg personlig føler ikke noe behov for at en frisør skal anbefale meg shampoo og balsam, da jeg foretrekker å lese ingredienslisten (vet selv hva som fungerer for meg). Jeg har heller ikke problemhud som krever at en hudpleier setter opp et bestemt program for meg, og jeg holder meg unna ingredienser jeg ikke tåler.

Det er ikke noe mål for meg å få folk til å handle hos Blivakker (eller Feel Unique for den saks skyld), men jeg blir provosert av drittslenging og ryktespredning. Én ting er å ikke ville handle der fordi man har hørt om noen som ha hørt om noen som fikk gamle produkter. Ikke så mye man kan få gjort med at man er lettpåvirkelig, eller bare skeptisk. Noe ganske annet er å deretter gå ut og si "Du må for all del ikke handle der! De selger bare falske og gamle produkter!" - som om det skulle vært fakta.

Edit: Blivakker er for øvrig et seriøst firma, som er godkjent av Trygg E-Handel.

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI opplevd noe negativt med feeluniques kundeservice, og det er nesten kun der jeg handler hud og hårpleie.. De har alltid vært behjelpelig når jeg f.eks spør om de skal ta inn et produkt i sortimentet, eller andre spørsmål.

Anonym poster: 69af918df4f4cc904e257202671a9883

Og jeg har ALDRI opplevd noe negativt med Blivakker, men det betyr ikke at ingen andre har hatt problemer med dem.

Hvorfor i det hele tatt handle hos en så useriøs aktør når feeluniqe er billigere og mye bedre. Helt uforståellig for meg. Er det fordi man tror det er tryggere fordi det er norsk? :klo:

Når det gjelder HC så baserer hun seg på NRKs oppslag og mange av BVs misfornøyde kunder. Uansett hva hun måtte ha skrevet, så forventer man av en seriøs bedrift at de tar det opp med vedkommende privat på en saklig måte. Å slenge dritt på hennes fb-side som en umoden fjortis taler et tydelig språk om disse menneskene. Jeg har ihvertfall ikke lyst til å gi de en eneste krone.

Det kan godt hende jeg blander, men jeg vet at BV har sendt ut produkter som ikke er ment for det europeiske markedet. Når det er sagt handler jeg ikke hos Strawberrynet heller.

Det blir feil å kalle dem useriøse aktører, men det er korrekt at de ikke er autoriserte forhandlere. Det man kan (og bør) sette spørsmålstegn ved, er om de tar sine forholdsregler når de kjøper inn varene. De har aldri gitt meg noen grunn til å tvile på at de gjør det, men skulle det vise seg at noen får f.eks varer fra Asia, håper jeg at de dokumenterer dette og tar det videre. Ikke fordi asiatiske produkter automatisk er farlige, men fordi Blivakker sier de importerer fra EU-land. Hadde det de holdt på med vært ulovlig, hadde de neppe fått lov til å holde på med det så lenge, enkelt og greit.

Godt mulig Feel Unique generelt sett er billigere, men om det er supertilbud hos Blivakker så handler jeg da heller hårkuren der, enn til 100 kr mer hos Feel Unique, akkurat som jeg heller kjøper hårkuren hos Feel Unique om den er billigere der (og det ikke overstiger tollgrensen). Ikke noe mystisk med det. Pakkesporing er også en trygghet for mange, særlig om man har lagt igjen mye penger i butikken, men personlig savner jeg muligheten til å velge et rimeligere alternativ.

Jeg har ikke lyst til å gi HC én eneste krone, da hun i mine øyne fremstår som en sutrete, usaklig ryktespreder. Ville nesten vært merkelig om et firma ikke reagerte når de fikk såpass grove anklager slengt etter seg. Hva som har foregått på facebooksiden hennes vet jeg ingenting om, men jeg synes Blivakker har svart godt (om enn noe naivt) for seg i kommentarfeltet til HC.

Jeg handler heller ikke fra Strawberrynet, da jeg ikke anser det som trygt.

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye lesestoff, wiii! Meeen, da kommer det et `MEN` nå er jeg i villrede.

Har aldri handlet produkter på nettet fra utlandet, så er litt skeptisk, kall meg rar, men slik er jeg.

For å si det sånn, skjønner ikke mye av det.

Glemte å si, at jeg har et par ganger kjøpt shampo på Smart Club, slike liter flasker, og blitt missfornøyd med innholdet. Hvor i alle dager får de salong produktene fra?

Vet ikke hva jeg skal gjøre, de har mye produkter av de jeg bruker på Bli Vakker, at jeg funderer over på om jeg bare skal ta en sjangs. ? En venn av meg brukker å bestille KMS Paste derfra, og fornøyd hver gang.

Jeg synes bare at en sjampo som koster flesk på frisør salongen, skal koste så lite på nettet, og være like bra. Jeg bare får det ikke til å stemme.

Hilsen TS

Anonym poster: 1bff88d76545783991259c9542f5f55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare at en sjampo som koster flesk på frisør salongen, skal koste så lite på nettet, og være like bra. Jeg bare får det ikke til å stemme.

Hilsen TS

Anonym poster: 1bff88d76545783991259c9542f5f55f

En må huske på at mange av disse produktene selges billigere i butikker og salonger i utlandet, gjerne også fra autoriserte forhandlere, enn de gjør i norske nettbutikker som Blivakker...

Det jeg ikke får til å stemme er de SKYHØYE prisene visse produkter skal koste hos frisører osv her i Norge - selv om jeg skjønner de forholder seg til en helt annen økonomi.

Så er det vel ikke verre enn at man kan sende produktet tilbake til Blivakker hvis man ikke er riktig fornøyd, så sånn sett er det jo verdt å prøve hvis man finner noe man liker til en god pris :)

Og nei, jeg jobber ikke for Blivakker - jeg er bare en fornøyd kunde ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Og jeg har ALDRI opplevd noe negativt med Blivakker, men det betyr ikke at ingen andre har hatt problemer med dem.

Det blir feil å kalle dem useriøse aktører, men det er korrekt at de ikke er autoriserte forhandlere. Det man kan (og bør) sette spørsmålstegn ved, er om de tar sine forholdsregler når de kjøper inn varene. De har aldri gitt meg noen grunn til å tvile på at de gjør det, men skulle det vise seg at noen får f.eks varer fra Asia, håper jeg at de dokumenterer dette og tar det videre. Ikke fordi asiatiske produkter automatisk er farlige, men fordi Blivakker sier de importerer fra EU-land. Hadde det de holdt på med vært ulovlig, hadde de neppe fått lov til å holde på med det så lenge, enkelt og greit.

Godt mulig Feel Unique generelt sett er billigere, men om det er supertilbud hos Blivakker så handler jeg da heller hårkuren der, enn til 100 kr mer hos Feel Unique, akkurat som jeg heller kjøper hårkuren hos Feel Unique om den er billigere der (og det ikke overstiger tollgrensen). Ikke noe mystisk med det. Pakkesporing er også en trygghet for mange, særlig om man har lagt igjen mye penger i butikken, men personlig savner jeg muligheten til å velge et rimeligere alternativ.

Jeg har ikke lyst til å gi HC én eneste krone, da hun i mine øyne fremstår som en sutrete, usaklig ryktespreder. Ville nesten vært merkelig om et firma ikke reagerte når de fikk såpass grove anklager slengt etter seg. Hva som har foregått på facebooksiden hennes vet jeg ingenting om, men jeg synes Blivakker har svart godt (om enn noe naivt) for seg i kommentarfeltet til HC.

Jeg handler heller ikke fra Strawberrynet, da jeg ikke anser det som trygt.

Det er ikke veldig lenge siden de solgte et produkt som er ulovlig i norge (og EU), da de ble bedt om å fjerne det fra sortimentet tok det en god stund før de faktisk gjorde det. Og jenta som fikk en alvorlig allergisk reaksjon ble ikke tatt seriøst av Blivakker så hun måtte ta saken videre til Dermanor for å bli hørt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig lenge siden de solgte et produkt som er ulovlig i norge (og EU), da de ble bedt om å fjerne det fra sortimentet tok det en god stund før de faktisk gjorde det. Og jenta som fikk en alvorlig allergisk reaksjon ble ikke tatt seriøst av Blivakker så hun måtte ta saken videre til Dermanor for å bli hørt.

Nå ble jeg nysgjerrig, hvilket produkt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Blivakker er jo dyrt i forhold til feelunique? Dessuten føler jeg deres superdupersalg og stygge sidedesign er noe muffins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det. Det hadde jeg faktisk glemt. Jeg hadde aldri turt å kjøpe et slikt produkt uten å rådføre meg med lege/hudpleier først (og antageligvis ikke da heller). 10% benzylperoksid er mye! Selv standard Basiron med 5% kan føre til samme reaksjon. Greit nok å bruke på problemområder om man tåler det, men jeg synes det er galskap å bruke det i hele ansiktet, som en hvilken som helst fuktighetskrem.

At det ikke skal være tillatt å bruke i Norge og EU stusser jeg over, da jeg trodde man kunne få Basiron 10% på resept her i landet, og det ser ut til at det selges helt fritt i danske og svenske (nett)apotek. Kan jo selvsagt være fordi MD-kremen regnes som hudpleie/kosmetikk, ikke et legemiddel, men man får da tak i ting med samme mengde benzylperoksid - helt lovlig - i EU. Den er visst lovlig som hudpleie også, i enkelte europeiske (ikke EU) land.

Men ... selv om jeg synes det er dumt å velge å smøre noe slikt i ansiktet, og til tross for at jeg synes det blir helt feil å selge noe med 10% benzylperoksid som hudpleie, er det Blivakker som har skyld og ansvar i denne saken, for det er jo uansett de som må passe på at de overholder norske lover og regler. Nøyaktig hvor lang tid det tok før de ordnet opp vet jeg ikke, men de trakk produktet fra nettbutikken og kom med tilbud om fri retur + kompensasjon til alle som hadde kjøpt det.

En stor glipp fra deres side, men det blir jo som når lekebutikken må tilbakekalle varer fordi det viser seg at de er giftige/farlige for barn. Alle kan gjøre feil, men da er det viktig at man lærer av det og er ekstra obs på slikt i fremtiden, og ikke minst at man trekker produktet og gir kompensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kjøpt Bare Minerals-pudderfondation fra både parfymeri og blivakker, og blush.no. Ble tom fortere enn jeg ante fra pudderet jeg hadde, så måtte kjøpe fra parfymeri mens jeg ventet på pakke fra Blivakker. Dette endte med at jeg fikk testet begge samtidig. Og de var helt like!

Den eneste forskjellen var at krukken fra blivakker var av nyere type enn det fra parfymeriet (som parfymeriet først fikk inn nesten et halv år senere fordi de ikke bestiller før de blir tomme). Noe som kan tilsi at det du kjøper fra f. eks nettbutikker er av nyere dato enn i butikk, fordi de har kjappere "rullering" av vareutvalget sitt.

Anonym poster: 6f6a4d354459a71d262f278e75e3b896

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Loverdose

Jeg tar det som blir sagt om blivakker med en klype salt, ettersom jeg selv alltid har vært fornøyd med produktene jeg har fått tilsendt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ofte hos feelunique, aldri hatt noen dårlige erfaringer med dem. De svarer på mail, refunderer mva og virker generelt meget kundevennlige. Handlet en del hos blivakker før, men det sluttet jeg med etter at jeg fikk et ødelagt produkt som de nektet å erstatte fordi de mente jeg hadde ødelagt det selv. For min del handler det om kundeservice. Får jeg ikke det kan det jaggu være det samme... Synes forøvrig i ettertid det er spesielt at de nekter å si hvor de får tak i varene sine, og at de heller ikke har autorisasjon til å selge disse. Det virker litt useriøst i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blivakker er jo dyrt i forhold til feelunique? Dessuten føler jeg deres superdupersalg og stygge sidedesign er noe muffins.

KAKE?

:wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...