Gå til innhold

Blivakker...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som handler fra blivakker.no ? Lurer på hår-produkter.

Er det samme innhold i produktene som i frisørsalongen?

Synes de er altfor billige i forhold til salongprisene. Har aldri handlet der, men har ei venninne som kjøper kur derfra, og hun mener at innholdet i kuren ikke er det samme som hun hadde kjøpt i salongen. Hva mener dere?

Har lyst å bestille meg sjampo, balsam, kur og diverse, men må høre deres erfaringer :) Bruker mange tusener på hårprodukter i salongen, så dette her så fristende ut.

Anonym poster: 1bff88d76545783991259c9542f5f55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler ofte på BliVakker.

Det er ekte produkter! Det er bare frisørene som er ekstremt dyre. Har du vært på strawberrynet og feelunique? Det er billigere, og de betaler portoen ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så har nok venninna di rett:/

Produktene er billigere enn hva samlingene får det inn for selv - og leverandørene sier de ikke leverer til f.eks blivakker og strawberry...

Snakket med leverandører for sminke og hudpleie - de sier det er krukkene og slikt men annet innhold. Og har prøvd derfra selv - bareminerals- annet innhold og ikke samme kvalitet.... Dessverre!

Anonym poster: 423aed63e1b5b9e72d6ad4b4a464457c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre veldig mange som kan melde om feil eller dårlig innhold i pakker fra blivakker.

Anonym poster: 6b07906cf049e06ec6dfc1efdf07a389

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna vil jeg si. Anbefaler at du heller bruker f. eks feelunique.com. For meg virker det som at de eneste som er positiv til blivakker er bloggere som blir sponset av dem. Her er hvertfall en blogger sin ærlige erfaring (hun blir ikke sponset av dem) http://www.hildechristina.com/blivakker-no-trygg-for-nettkjøp-del-3

Anbefaler at du leser alle tre innleggene hennes.

Det finnes flere gode nettsider å handle fra, husker kun feelunique i farten, men det er garantert andre her som kan komme med råd om flere gode og trygge nettbutikker.

Anonym poster: 4b21a4104c489ebc5640b56bc37dc116

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da handler jeg ikke derfra, kort sagt :) Prøver feelunigue..Takk for svar :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kjempefornøyd med Blivakker, og tar skremselspropagandaen fra konkurrentene med en stor klype salt. De har aldri skuffet meg hittil, og jeg har kjøpt samme vare fra forskjellige leverandører så det har ihvertfall ikke vært noe muffins med det jeg har fått :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da handler jeg ikke derfra, kort sagt :) Prøver feelunigue..Takk for svar :)

Lurt! Feelunique er den aller, aller beste nettbutikken slik jeg ser det. God kundeservice, gratis frakt, rask levering til å være fra UK, og hvis du må betale moms/fortollingsavgift på pakken din er det bare å ta bilde av kvitteringa og sende dem, så får du pengene tilbake :)

Anonym poster: 1ce97b2461bf1c9f35b299dc0fd53d3c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler fra Blivakker innimellom, og det har aldri vært noe tull med det jeg har fått. Feilvare kan man risikere å få i de fleste butikker, men jeg slutter ikke å handle fra H&M bare fordi en bukse jeg kjøpte raknet første gang jeg brukte den. Ei heller velger jeg å holde meg unna Dinsko fordi det ene paret med sko var skikkelig dårlig limt. I min verden er det i slike tilfeller normalt å ta kontakt med gjeldene butikk, slik at jeg får ny vare eller pengene tilbake.

Har ikke tall på hvor mange ganger det har vist seg at mascaraen jeg kjøpte på parfymeri har vært tørr og ubrukelig. Ikke fordi det er snakk om "fake-merker", men fordi kvaliteten på mange mascaraer forringes over tid; selv i uåpnet tilstand. Selges det ikke unna fort nok, kan du ende opp med en dårlig mascara - selv om den ifølge pakningen fortsatt skal være holdbar. I butikk løser jeg dette ved å alltid åpne pakningen før jeg kjøper, og da kjøper jeg selvsagt den jeg åpnet om konsistensen er som den skal. Parfymeri er også det eneste stedet jeg har opplevd å få en dårlig hudkrem. Innholdet hadde separert seg, luktet rart, og det så skikkelig guffent ut.

Poenget er man må si fra. Får man en dårlig shampoo fra Blivakker, eller en pepsi fra Kiwi som smaker rart; si fra! Kanskje har du vært uheldig med det ene produktet, eller kanskje det er noe galt med hele partiet, og da er det veldig greit å gi de ansatte muligheten til å sjekke det opp, og ikke minst sørge for at du får et nytt eksemplar som fungerer som det skal.

Jeg tviler ikke et sekund på at folk har fått dårlige varer fra Blivakker, for dårlige varer kan man tross alt få hvor som helst, men det er heller ingen tvil om at mange lar seg påvirke av denne svertekampanjen mot Blivakker (antageligvis startet av mennesker som har noe å tjene på at folk velger andre steder å handle :wink: ) . Det baller på seg, og til slutt kjenner alle noen som kjenner noen som har fått en krukke med giftige edderkopper når de egentlig hadde bestilt hårkur.

Jeg ble selv advart mot å bestille derfra av en god venninne, og det hørtes ut som om hun hadde max dårlig erfaring med dem. Det viste seg til slutt at hun aldri hadde bestilt derfra, hun hadde bare lest sladder på nettet. Hun visste ikke hva hun skulle tro når jeg informerte henne om at jeg hadde bestilt derfra tidligere, og at varene var akkurat som de skulle være. Ta det med en stor klype salt når mennesker som aldri har bestilt derfra legger ut om falske produkter og dårlig kundeservice.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt valg :-)

Slike useriøse nettbutikker bør boikottes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med Blivakker, og tar skremselspropagandaen fra konkurrentene med en stor klype salt. De har aldri skuffet meg hittil, og jeg har kjøpt samme vare fra forskjellige leverandører så det har ihvertfall ikke vært noe muffins med det jeg har fått :)

Nei, men forventer du å få med kaker når du bestiller velværeprodukter og sminke, da?

Jeg skjønner ikke at noe vil støtte en så useriøs aktør i det hele tatt.

Anonym poster: b04ba001cd282deeb5b2100321a3a28d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å gi de en sjanse ved å bestille md-produkter der, skrubben viste seg å være over ett år gammel, serumet var knall hvitt og i en helt annen konsistent. Nei, og atter nei!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke et sekund på at folk har fått dårlige varer fra Blivakker, for dårlige varer kan man tross alt få hvor som helst, men det er heller ingen tvil om at mange lar seg påvirke av denne svertekampanjen mot Blivakker (antageligvis startet av mennesker som har noe å tjene på at folk velger andre steder å handle :wink: ) . Det baller på seg, og til slutt kjenner alle noen som kjenner noen som har fått en krukke med giftige edderkopper når de egentlig hadde bestilt hårkur.

Som NRK?

Forskjellen på Blivakker og Feelunique er at FU er autorisert forhandler, BV er det ikke. Produsentene av varene sier at de ikke aner hvor de får varene sine fra, det kan være alt fra falske varer til oppkjøp av konkursbo (disse varene kan være oppbevart på en lite heldig måte), samt salg av produkter som ikke er ment for det europeiske eller amerikanske markedet og derfor ikke tilfredstiller de strenge krav som disse landene stiller.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsøkt å gi de en sjanse ved å bestille md-produkter der, skrubben viste seg å være over ett år gammel, serumet var knall hvitt og i en helt annen konsistent. Nei, og atter nei!

Hvor lang holdbarhet har denne skrubben, da? At den er over et år gammel er jo ikke et problem i seg selv, med mindre den har usedvanlig kort holdbarhet i uåpnet tilstand.

Når på året bestilte du pakken? Når det sendes med posten, kan både høye og lave temperaturer påvirke farge, konsistens og kvalitet. Har du postkasse kan den bli som en grill om sommeren, og en liten fryseboks om vinteren. Om det f.eks er snakk om C-vitaminserum, er lys farge et tegn på at prouktet er veldig ferskt, og det kan rett og slett være så enkelt som at du har kjøpt et mindre ferskt serum tidligere.

Hva sa/gjorde kundeservice når du informerte om hva som hadde skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at den var gått ut på dato for ett år siden, i følge en venninne som er hudpleier som sjekket det på et eller annet program på pcen.

De beklaget seg, men jeg ville ikke få tilsendt nye produkter.

Når jeg bestiller fra feelunique og blush, eller kjøper i salonger så er alltid produktenes konsistens, lukt og farge den samme, uansett hvilken årstid det er.

Endret av anónimo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som NRK?

Forskjellen på Blivakker og Feelunique er at FU er autorisert forhandler, BV er det ikke. Produsentene av varene sier at de ikke aner hvor de får varene sine fra, det kan være alt fra falske varer til oppkjøp av konkursbo (disse varene kan være oppbevart på en lite heldig måte), samt salg av produkter som ikke er ment for det europeiske eller amerikanske markedet og derfor ikke tilfredstiller de strenge krav som disse landene stiller.

Og det er det helt greit å være skeptisk til! Det betyr dog ikke at Blivakker dermed selger falske varer. Det finnes flere butikker som kjøper opp lagre (Blant annet Europris gjør vel dette, om jeg ikke husker helt feil). Om jeg drev butikken, ville jeg også passet meg for å direkte tipse andre forhandlere om hvor(dan) man kunne få tak i billigst mulig produkter. Blivakker kjøper fra Norge og EU-land, så vidt jeg vet.

Jeg synes deres egen forklaring er mer enn god nok: http://www.blivakker.no/kundesenter-hvordan-opererer

Om andre synes det er må jo være opp til dem, men jeg synes det er unødvendig å spre ondsinnede rykter (da tenker jeg ikke på det du skrev).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det er det helt greit å være skeptisk til! Det betyr dog ikke at Blivakker dermed selger falske varer. Det finnes flere butikker som kjøper opp lagre (Blant annet Europris gjør vel dette, om jeg ikke husker helt feil). Om jeg drev butikken, ville jeg også passet meg for å direkte tipse andre forhandlere om hvor(dan) man kunne få tak i billigst mulig produkter. Blivakker kjøper fra Norge og EU-land, så vidt jeg vet.

Jeg synes deres egen forklaring er mer enn god nok:

Om andre synes det er må jo være opp til dem, men jeg synes det er unødvendig å spre ondsinnede rykter (da tenker jeg ikke på det du skrev).

Nei, den er ikke mer enn god nok, langt i fra. Måten de har gått løs på Hilde Christina taler også for seg.

Som skrevet lenger opp, det kan bety at de selger falske varer. Det har også blitt bevist at andre som opererer på denne måten har solgt falske varer. Når man kjøper varer fra et konkursbo har man ikke all verdens kontroll. NRK-reportasjen viste også at de slett ikke bare kjøper fra Norge eller EU-land, da produkter derfra hadde instruksjoner på kinesisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er ikke mer enn god nok, langt i fra. Måten de har gått løs på Hilde Christina taler også for seg.

Som skrevet lenger opp, det kan bety at de selger falske varer. Det har også blitt bevist at andre som opererer på denne måten har solgt falske varer. Når man kjøper varer fra et konkursbo har man ikke all verdens kontroll. NRK-reportasjen viste også at de slett ikke bare kjøper fra Norge eller EU-land, da produkter derfra hadde instruksjoner på kinesisk.

Den er mer enn god nok for meg. Det er jo her man selv må velge om man vil ta "sjansen". Vil man ha den ekstra tryggheten ved å kjøpe i autorisert butikk (selv om produkter kan produseres, fraktes og oppbevares feil, eller stå til de blir for gamle, her også), må man ta den høye prisen med på kjøpet. Shampooen man kjøper i salong er ikke dyr fordi den er så utrolig kostbar å produsere, men fordi det er om å gjøre å presse mest mulig penger ut av kundene. I en fysisk butikk må eieren tross alt betale for en del ting som man slipper å tenke på dersom man driver nettbutikk, og det vil ofte være snakk om fordyrende mellomledd. Blivakker er, i mine øyne, så åpne de kan være, med tanke på at de har konkurrenter.

Når det gjelder HC, er det jo hun som har gått løs på dem, og det til tross for at hun aldri hadde bestilt noe derfra selv. Inleggene hennes bar mer preg av drittslenging og ryktespredning enn av saklig informasjon.

Jeg kan ikke garantere at Blivakker ikke har noen som helst produkter fra USA eller Asia, da jeg selvsagt ikke har sett eller prøvd alt av produkter de har, men er du sikker på at du ikke tenker på hun som hadde bestilt fra Strawberrynet nå? http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7974535

Det jeg har mottatt har vært originalprodukter med engelsk/fransk/dansk/norsk/tysk (osv.) informasjon, og ingen av produktene har vært gamle eller dårlige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg har ingen dårlige erfaringer personlig, men måten de behandler misfornøyde kunder på gjør at jeg holder avstand.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihvertfall veldig glad jeg ikke hørte på sladderen og ryktene, jeg har bestilt MYE fra Blivakker og har alltid vært veldig fornøyd. Noen ganger har jeg fått prøver på andre ting i bestillingen også, i tillegg til instruksjoner til produktene. Folk får tro hva de vil. Hvis de vil høre på noen som linker til Strawberry.net fra nettsiden sin, og kaller Blivakker falsk, ja da er det ikke stort mer man kan si for å overbevise noen ;)

Anonym poster: cc438e5cdbf697e3348e04099c88e800

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...